  • 1. Data: 2003-01-30 18:24:46
    Temat: Komornik na koncie, co dalej?
    Od: "mac" <m...@g...pl>

    mozna zlikwidowac konto, wypowiedziec umowe bankowi?
    czy pozostaje czekac...

    mac

  • 2. Data: 2003-01-30 23:31:48
    Temat: Re: Komornik na koncie, co dalej?
    Od: "jo44" <j...@f...onet.pl>

    Użytkownik "mac" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > mozna zlikwidowac konto, wypowiedziec umowe bankowi?
    > czy pozostaje czekac...

    Jesli masz komornika na koncie to nic zrobić nie możesz - tylko płacić..

  • 3. Data: 2003-01-31 01:36:24
    Temat: Odp: Komornik na koncie, co dalej?
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@N...gazeta.pl>

    > mozna zlikwidowac konto, wypowiedziec umowe bankowi?
    > czy pozostaje czekac...

    na kontach osobistych komornik musi zostawić wysokość
    trzykrotnego przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia
    w sektorze przedsiębiorstw. Czyli jeżeli zajął konto(a) osobiste
    będzie musiał zostawić ok 6000 zł.,

  • 4. Data: 2003-01-31 17:10:02
    Od: "mac" <m...@g...pl>

    > na kontach osobistych komornik musi zostawić wysokość
    > trzykrotnego przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia
    > w sektorze przedsiębiorstw. Czyli jeżeli zajął konto(a) osobiste
    > będzie musiał zostawić ok 6000 zł.,

    ? jezeli w chwili zajęcia na moim koncie były dwa (całe) wynagrodzenia, to
    komornik
    ma obowiązek mi je zostawić...
    w K.P. jest wyraznie napisane że:

    Art. 87. § 4. Potrącenia, o których mowa w § 1 pkt 2 i 3, nie mogą w sumie
    przekraczać połowy wynagrodzenia, a łącznie z potrąceniami, o których mowa w
    § 1 pkt 1 - trzech piątych wynagrodzenia. Niezależnie od tych potrąceń kary
    pieniężne potrąca się w granicach określonych w art. 108.

    ale co z moimi pensjami, których nawet nie "skubnąłem"...

    czy tylko KP to reguluje?

    mac

  • 5. Data: 2003-01-31 23:27:52
    Od: "MAX" <max_kr{w_y_t_n_i_j__t_o)@poczta.onet.pl>

    > ? jezeli w chwili zajęcia na moim koncie były dwa (całe) wynagrodzenia, to
    > komornik
    > ma obowiązek mi je zostawić...
    > w K.P. jest wyraznie napisane że:

    Tak, ale jak pieniądze są już na twoim koncie, to nie jest to wynagrodzenie
    za pracę, tylko wierzytelność wobec banku. A tą wierzytelność komornik może
    zająć na rachunku oszczędnościowym do trzykrotności średniego miesięcznego
    wynagrodzenia.

    Tutaj uwaga na PKO BP: ten traktuje ROR jako rachunek bieżący (vide nowa
    TOiP), a z takiego nie ma ograniczeń egzekucji (tak jest w Prawie bankowym).
    Macie 100% pewności, że tak będzie twierdził komornik.

    Pozdro
    MAX

  • 6. Data: 2003-02-01 05:12:10
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@N...gazeta.pl>

    > czy tylko KP to reguluje?

    nie tylko, pisząc o tych 6000 zł oparłem się na prawie bankowym

    Ustawa z 29 sierpnia 1997 roku - Prawo bankowe

    Art. 56. 1. Środki pieniężne na rachunkach oszczędnościowych jednej osoby,
    niezależnie od liczby zawartych umów, wolne są od zajęcia na podstawie
    sądowego lub administracyjnego tytułu wykonawczego do wysokości trzykrotnego
    przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw, bez
    wypłat
    nagród z zysku, ogłaszanego przez prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za
    okres bezpośrednio poprzedzający dzień wystawienia tytułu wykonawczego.

    > ale co z moimi pensjami, których nawet nie "skubnąłem"...

    to na te konto wpływają jeszcze pensje?

  • 7. Data: 2003-02-01 11:05:55
    Od: "mac" <m...@g...pl>

    > to na te konto wpływają jeszcze pensje?

    nie... oczywiscie , ze zmienilem juz bank!
    w takim razie nie ruszone przeze mnie pensje które wpłynęły przed egzekucją
    przepadły?

    mac

  • 8. Data: 2003-02-01 13:41:40
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@N...gazeta.pl>

    to zalezy ile masz kasy na koncie; jest tak jak pisałem wyzej czyli - środki
    na koncie są chronione przed komornikiem do wysokości trzech
    średnich krajowych ( czyli ok 6000 - 7000 zł w zalezności od tego kiedy
    był wystawiony tytuł),

    przykład:
    dane:
    2100 - średnia płaca krajowa
    10000 - tyle Kowalski wisi
    8000 - tyle Kowalski ma na koncie OSOBISTYM

    Komornik który ma sciągnąć 10 000 zł od Kowalskiego, zajmuje konto
    na którym jest 8 000 zł, trzy srednie krajowe musi na tym koncie zostawic
    (zgodnie z prawem bankowym) - czyli 6300 ### 3 * 2100 =6300 ###
    więc moze z konta zabrac 1700 ### 8000 - 6300 = 1700 ###

    wynik:
    6300 - do tej wysokości rachunki chronione są przed komornikiem - tyle
    dłużnik musi mieć do dyspozycji
    1700 - tyle ściaga komornik

    ps. w przykładzie przyjołem 2100 jako średnią krajową gdyż nie wiem
    dokładnie ile ona obecnie wynosi, na onecie znalazłem kwote
    2047,29 zł - z tym że jest ona podpisana że za III kwartale 2001 roku
    (prawdopodobnie się pomylili i jest to za III kwartał 2002r)

  • 9. Data: 2003-02-01 16:14:33
    Od: "mac" <m...@g...pl>

    w poniedziałek idę do banku...

    mac

  • 10. Data: 2003-02-01 17:09:35
    Od: k...@o...pl

    > mozna zlikwidowac konto, wypowiedziec umowe bankowi?
    > czy pozostaje czekac...
    >
    > mac
    >

    > --

    Znam człowieka, który zamknął takie konto. Co prawda na początku mówili w banku
    (BPH), że to niemożliwe, ale jak poprosił, żeby mu pokazali gdzie regulaminie
    pisze, że nie można - skapitulowali.
    Ogólnie trochę bez sensu, bo przecież Bank pobiera opłaty za konto, więc naraża
    na dodatkowe koszty, od których dłużnik nie może się uwolnić.
    Aha - i jeszcze. Te ok. 6000 zł, o których mowa to się zgadza, ALE one są
    liczone także w ten sposób, że jak przez 6 m-cy co m-c wpływało 1000 zł, to one
    się SUMUJĄ - jak znowu wpłynie choćby 100 zł powyżej limitu - komornik kasuje
    to.
    Są jednak pewne należności zwolnione od komornika, np. odszkodowania z tyt.
    ubezpieczeń i inne - ale tu odsyłam do KPC - ja nie jestem prawnikiem.