  • 11. Data: 2003-02-02 09:35:13
    Temat: Odp: Komornik na koncie, co dalej?
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@N...gazeta.pl>

    > Aha - i jeszcze. Te ok. 6000 zł, o których mowa to się zgadza, ALE one są
    > liczone także w ten sposób, że jak przez 6 m-cy co m-c wpływało 1000 zł,
    to one
    > się SUMUJĄ - jak znowu wpłynie choćby 100 zł powyżej limitu - komornik
    kasuje
    > to.

    dokładnie jest jak piszesz, komornik zajmując konto na którym jest mniej niż
    trzykrotność średniej krajowej może liczyć że na rachunek wpłyną jakieś
    pieniądze które spowodują że zostanie przekroczona kwota wolna od zajęcia
    i wtedy będzie mógł nadwyżkę ściągnąć,
    trzeba uważać na takie sytuacje i starać się odciąć dopływ gotówki na konto,

    > Są jednak pewne należności zwolnione od komornika, np. odszkodowania z
    tyt.
    > ubezpieczeń i inne - ale tu odsyłam do KPC - ja nie jestem prawnikiem.

    faktycznie są kwoty które nie podlegają egzekucji, nie pisałem o nich celowo
    gdyż są to wyjątkowe przypadki i raczej mało istotne w tej dyskusji.

    egzekucji na rachunku bankowym nie podlegają:
    - stypendia wypłacone przez Skarb Państwa
    - świadczenia z tytułu ubezpieczenia od klęsk żywiołowych
    - kwoty należne właścicielowi nieruchomości z tytułu osobistego prowadzenia
    przez niego zarządu nieruchomościami

    Na wniosek dłużnika egzekucji mogą nie podlegać:
    - wypłaty na zasądzone alimenty oraz renty o charakterze alimentacyjnym
    - wypłaty na wynagrodzenie za prace dla osób zatrudnionych u dłużnika