  • 1. Data: 2004-12-03 10:27:04
    Temat: Komornik :(
    Od: "jawrob11" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam!
    Jest taka sytuacja:
    Gosciu zaciagnal kredyt i ma 4 poreczycieli z ktorych jednym jestem ja.
    Niestety facet umoczyl i Bank wystawil tytul komorniczy przy czym pisemko
    wyslal tylko do mnie
    i ja jako jedyny musze splacac jego dlug.
    Moje pytanie czy jest to normalna sytuacja ze ciagnie sie do
    odpowiedzialnosci jednego wierzyciela a pozostalych nie ?
    Mysle ze wszyscy powinni rowno placic ....
    Jak to jest opisuje to jakies prawo bankowe lub inny przepis?

    Pozdrawiam!

    Jawrob

  • 2. Data: 2004-12-03 10:46:08
    Temat: Re: Komornik :(
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2004-12-03 11:27 jawrob11 said the following:
    [...]

    > Mysle ze wszyscy powinni rowno placic ....
    Nie. Odpowiadacie solidarnie. Czyli "każdy za całość", a później możecie
    się jakoś dogadywać.

    > Jak to jest opisuje to jakies prawo bankowe lub inny przepis?
    Kodeks Cywilny.
    Teraz jednynie możesz dochodzić od kredytobiorcy któremu poręczyłeś.

    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 3. Data: 2004-12-03 11:14:36
    Od: "Robert Jaworski" <j...@W...gazeta.pl>

    Kamil Jońca <k...@g...pl> napisał(a):

    > on 2004-12-03 11:27 jawrob11 said the following:
    > [...]
    > Nie. Odpowiadacie solidarnie. Czyli "każdy za całość", a później możecie
    > się jakoś dogadywać.

    Czyli co mialem pecha ?

    > Kodeks Cywilny.
    > Teraz jednynie możesz dochodzić od kredytobiorcy któremu poręczyłeś.
    >
    > KJ
    A teraz inna kwestia to byl kredyt rolniczy i byl udzielany na podstawie
    zaswiadczenia z urzedu gminy o wielkosci arealu i dochodach na rok czy teraz
    komornik moze pobierac rate z mojej pensji z zakladu pracy?

  • 4. Data: 2004-12-03 11:17:10
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    >czy teraz komornik moze pobierac rate z mojej pensji z zakladu
    > pracy?

    Jak najbardziej. Do odzyskania kasy zostaje Ci sąd cywilny.

  • 5. Data: 2004-12-03 11:18:25
    Od: "G.M." <@poczta.onet.pl>

    jawrob11 wrote:
> [...]
    > Moje pytanie czy jest to normalna sytuacja ze ciagnie sie do
    > odpowiedzialnosci jednego wierzyciela a pozostalych nie ?

    Tak to normalne.

    > Mysle ze wszyscy powinni rowno placic ....
    > Jak to jest opisuje to jakies prawo bankowe lub inny przepis?
    >
    > Pozdrawiam!
    >
    > Jawrob
    Zobacz tu:
    http://www.consulto.pl/artykuly_poreczenia.html
    http://tinyurl.com/5ja66

    --
    G.M.

  • 6. Data: 2004-12-03 11:41:51
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 3 Dec 2004 11:14:36 +0000 (UTC), "Robert Jaworski"
    <j...@W...gazeta.pl> wrote:

    > Czyli co mialem pecha ?

    pecha? Hmmm, poręczenie chyba nie było "losowe"?
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 7. Data: 2004-12-03 11:50:02
    Od: "Robert Jaworski" <j...@W...gazeta.pl>

    Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> napisał(a):

    > pecha? Hmmm, poręczenie chyba nie było "losowe"?

    Tzn chodzilo mi o wybor komornika czemu wlasciwie ja a nie ktorys z trzech
    pozostalych klientow pewnie najprosciej jest zajac pensje ot co

  • 8. Data: 2004-12-03 11:51:30
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Tzn chodzilo mi o wybor komornika czemu wlasciwie ja a nie ktorys z
    > trzech pozostalych klientow pewnie najprosciej jest zajac pensje ot
    > co

    O to właśnie chodzi. Paręczyciele odpowiadają solidarnie-więc po co komornik
    ma latać i wyszukiwać, jak może sobie spokojnie wejść na pensję? Postrasz
    dłużnika sądem - czasem to działa cuda :-)

  • 9. Data: 2004-12-03 11:54:27
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Fri, 3 Dec 2004 10:27:04 +0000 (UTC), "jawrob11"
    <j...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

> [...]
    >Moje pytanie czy jest to normalna sytuacja ze ciagnie sie do
    >odpowiedzialnosci jednego wierzyciela a pozostalych nie ?

    Normalna. Odpowiadacie solidarnie.
    Za to Ty masz teraz regres w wysokości 3/4 sumy do innych.

    >Jak to jest opisuje to jakies prawo bankowe lub inny przepis?

    Mysle, że jak zyrowałeś, to przeczytałes warunki.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/koty/kropek/

  • 10. Data: 2004-12-03 12:46:37
    Od: Andrzej Rumin <r...@h...spam.data.pl.invalid>

    Fri, 3 Dec 2004 11:50:02 +0000 (UTC), Robert Jaworski
    <j...@W...gazeta.pl> wrote:

    > Tzn chodzilo mi o wybor komornika czemu wlasciwie ja a nie ktorys z trzech
    > pozostalych klientow pewnie najprosciej jest zajac pensje ot co

    Jeżeli odpowiedzialność jest solidarna to windykację najczęściej
    przeprowadza się od tych dłużników, do których najłatwiej się dobrać.
    Nikt sobie nie chce w końcu utrudniać roboty, komornik pewnie też.

    A pensję, to fakt, zająć łatwo.

    --
    Andrzej Rumin