  • 1. Data: 2004-12-03 11:02:38
    Temat: Pytanie znajomego - 50000
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Hej
    Znajomy zapytał mnie gdzie w tej chwili oplaca sie zalozyc lokate na okolo
    50000 zł? Gdzie najkorzystniejsze oprocentowanie itd. Co zrobic z taka
    forsa?

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 2. Data: 2004-12-03 11:31:51
    Temat: Re: Pytanie znajomego - 50000
    Od: t...@B...onet.pl (themad1)

    On 3 Dec 2004 11:02:38 GMT, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój> wrote:

    >Hej
    >Znajomy zapytał mnie gdzie w tej chwili oplaca sie zalozyc lokate na okolo
    >50000 zł? Gdzie najkorzystniejsze oprocentowanie itd. Co zrobic z taka
    >forsa?

    Najwazniejsze to na jaki okres? - To bedzie najwazniejszym
    wyznacznikiem tego, gdzie zainwestowac te pieniadze.

    Zazwyczaj lepsze od lokat beda fundusze inwestycyjne - niech sie tym
    zainteresuje, ew. przejdzie do np. Expandera zeby mu owa tematyke
    przedstawili.
    themad1

  • 3. Data: 2004-12-03 12:47:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik themad1 t...@B...onet.pl ...

    > Najwazniejsze to na jaki okres? - To bedzie najwazniejszym
    > wyznacznikiem tego, gdzie zainwestowac te pieniadze.

    mysle ze spokojnie rok, jak nie dluzej, aczkolwiek wazna byłaby mozliwosc
    ewentualnego wczesniejszego wyciagniecia pieniedzy!

    > Zazwyczaj lepsze od lokat beda fundusze inwestycyjne - niech sie tym
    > zainteresuje, ew. przejdzie do np. Expandera zeby mu owa tematyke
    > przedstawili.

    ? zeby taka wizyta nie przejadła zysków! ;-)

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 4. Data: 2004-12-03 13:30:38
    Od: t...@B...onet.pl (themad1)

    On 3 Dec 2004 12:47:35 GMT, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój> wrote:

    >mysle ze spokojnie rok, jak nie dluzej, aczkolwiek wazna byłaby mozliwosc
    >ewentualnego wczesniejszego wyciagniecia pieniedzy!

    Z tego powodu odpada lokata bankowa - na dluzszy okres jest niepewna,
    bo traci sie odsetki przy wczesniejszym jej zerwaniu, w krotkim
    okresie sa dosc slabo oprocentowane.
    W takim, mimo wszystko dosc krotkim, okresie najkorzystniejsze beda
    zapewne fundusze inwestycyjne obligacyjne lub zrownowazone z duza
    przewaga obligacji w portfelu (powiedzmy 70%).
    W Supermarkecie Funduszy Inwestycyjnych mBanku mozna Fundusze kupic
    bez prowizji za zakup, poza tym ostatnio pojawiaja sie rowniez w
    innych kanalach dystrybucji promocje bezprowizyjnego nabycia.

    Wizyta jest bodajze bezplatna :P

    themad1

  • 5. Data: 2004-12-03 16:47:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

> [...]

    > bez prowizji za zakup, poza tym ostatnio pojawiaja sie rowniez w
    > innych kanalach dystrybucji promocje bezprowizyjnego nabycia.

    hmm, jak to było? Ile mozna na tym interesie stracic???
    A widziałęm w mBanku propozycje lokaty na 3 lub 6 miesiecy -oprocentowanie
    ponad 6% - sa tam jakies kruczki - oplaca sie?

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 6. Data: 2004-12-03 19:57:49
    Od: t...@B...onet.pl (themad1)

    On 3 Dec 2004 16:47:35 GMT, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój> wrote:

    >hmm, jak to było? Ile mozna na tym interesie stracic???
    >A widziałęm w mBanku propozycje lokaty na 3 lub 6 miesiecy -oprocentowanie
    >ponad 6% - sa tam jakies kruczki - oplaca sie?

    Co do funduszy - nie ma co sie bardzo obawiac przy zdywersyfikowaniu
    ortfela na kilka funduszy stabilnego wzrostu - w najgorszym wypadku
    wynik bedzie ciut gorszy od lokaty, choc oczywiscie zawsze jest
    mozliwy jakis wielki krach finansowy itp, ale teraz to nam raczej nie
    grozi.
    Nawet ewentualna dekoniunktura na gieldzie i tak nie powinna az tak
    wplynac na oprocentowanie gdyz ww. fundusze opieraja sie glownie na
    bezpieczniejszych aktywach od akcji.

    Jednak fundusze to zawsze jakies ryzyko - choc im dluzszy okres tym
    mniejsze.

    Co do lokaty - mBank prawdopodobnie po prostu potrzebuje depozytow 3 i
    6 miesiecznych i dlatego tak bardzo podbil oprocentowanie - pewnie na
    grupie to sie juz przewinelo. Z tego co widze, to zadnych haczykow tu
    nie ma. Zwykla lokata - przy wycofaniu srodkow przed koncem lokaty
    traci sie czesc odsetek, a jak nie to te 6,55% (oczywiscie rocznie)
    dla lokaty 6miesiecznej sie dostanie.

    Trafnej decyzji i jak najwiekszego zysku zycze :D
    themad1

  • 7. Data: 2004-12-03 21:47:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik themad1 t...@B...onet.pl ...

    > Trafnej decyzji i jak najwiekszego zysku zycze :D

    dzieki, przekaze wszystkie uwagi, chyba na poczatek polece wlasnie te
    lokate mbankowa a przyszlosciowa zalozenie tego SFI w mbanku

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 8. Data: 2004-12-04 00:57:27
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    Budzik wrote:
    > Użytkownik themad1 t...@B...onet.pl ...

    > dzieki, przekaze wszystkie uwagi, chyba na poczatek polece wlasnie te
    > lokate mbankowa a przyszlosciowa zalozenie tego SFI w mbanku

    Oczywiscie wiesz, ze wystarczy obnizka stop procentowych - mozliwa przy
    wzmacniajacej sie zlotowce - zeby inwestycja w obligacje byla mocno stratna.

    pzdr
    wkg

  • 9. Data: 2004-12-04 01:11:50
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    wkg wrote:
    > Oczywiscie wiesz, ze wystarczy obnizka stop procentowych - mozliwa
    > przy wzmacniajacej sie zlotowce - zeby inwestycja w obligacje byla
    > mocno stratna.

    ??!
    W roku 2002 przy spadających stopach procentowych miałem większość
    oszczędności w funduszach obligacyjnych i zapewniam że inwestycja była mocno
    zyskowna ;-) Jeżeli ktoś dwa miesiące temu kupił np. dwuletnie DOSy 7% w
    stosunku rocznym to jak może _stracić_ przy _spadających_ stopach?

    Bogdan B.

  • 10. Data: 2004-12-04 05:58:28
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    cor33q$7v9$...@n...news.tpi.pl,
    Bogdan B. <b...@w...pl>:

> [...]
    > była mocno zyskowna ;-) Jeżeli ktoś dwa miesiące temu kupił np.
    > dwuletnie DOSy 7% w stosunku rocznym to jak może _stracić_ przy

    Uff, mam nadzieje, ze masz racje, bo ja wlasnie takie nabylem ;)

    --
    Robert