    From: "\\n" <n...@m...xy>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Kolejny bilion USD od podatnika
    Date: Tue, 06 Jan 2009 10:12:09 +0100

    Greg pisze:
    > Użytkownik "\n" <n...@m...xy> napisał w wiadomości

    > A przeglądałeś kiedyś sprawozdania Enronu?

    Rozumiem, że przypadek Enronu, międzynarodowego koncernu o
    skomplikowanej strukturze kapitałowej mam uważać za dowód na
    nierzetelność sprawozdania niewielkiej fundacji stosującej uproszczoną
    księgowość?

> [...]
    > do jednej złotówki, wydaje na zakup sprzętu medycznego i finansowanie
    > programów medycznych. Pomimo możliwości prawnych - nigdy nie wydaliśmy na
    > bieżącą działalność administracyjną czy też na organizację Finału lub
    > koncertu "Przystanek Woodstock" - żadnych pieniędzy ze zbiórki publicznej.
    > Koszty działalności administracyjnej pokrywany z części odsetek bankowych
    > oraz innych wpłat, które darczyńcy przekazują na nasze konto w ciągu roku."
    > http://www.wosp.org.pl/fundacja/index.php/18/2
    >
    > Rozumiem że wpłaty w ciągu roku się nie liczą i można je dowolnie wydawać.

    ie_2007.pdf

    > Odsetki = 708 472,81
    > Koszty administracyjne = 2 033 096,41
    > Co jest większe?
    > Rozumiem że tajemnicze "wpłaty w ciągu roku", które wg Jurasa nie liczą się
    > do puli charytatywnej, to różnica 2 033 096,41 - 708 472,81 = 1 324 623,60
    > PLN
    > "Co do jednej złotówki"... oprócz 1,3 banieczki.
    >
    > Najistotniejszą pozycją są jednak koszty zadań statutowych = 31 455 282,97
    > czyli, jak mniemam, zakup sprzętu medycznego.

    Gdybyś nie poprzestał na pierwszej stronie to nie musiałbyś opierać się
    na mniemaniach

    > Jestem przekonany, że na wszystko są kwity. Co do tego nie ma wątpliwości.
    > Sprzęt został zakupiony.
    > Pytanie brzmi: Od kogo, za ile i na jakich zasadach?
    > Pewnie przetargi. Wiadomo. Jednostki samorządu i państwowe firmy też je
    > organizują.
    > I chyba nie muszę tłumaczyć w jaki sposób to działa i jak odbywa się
    > bardziej i mniej oficjalny przepływ śródków w takim schemacie.

    Ahaaa... Juras nie bierze i to Cię boli....
    Niezły zonk... nie powiem, że Ci współczuję, sory ;-)

    --
    Kiej wypiję flaszą wina - zaraz u mnie insza mina,
    i ochota do śpiewania wnet mnie bierze i do grania