  • 31. Data: 2002-05-23 17:56:25
    Temat: Re: Kłopoty na linii US -> mBank
    Od: Artur Fortuna <f...@p...pole.reply-to.pl>

    siepacz napisał(a):
    > "Kto znieważa funkcjonariusza publicznego albo osobę do pomocy mu przybraną
    > podczas lub w związku z pełnieniem obowiązków służbowych,
    > podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    > roku. "

    W zwiazku z pelnieniem obowiazkow.
    A jak wyslali na zle konto to nie dopelnili swoich obowiazkow.
    Czyli tak sobie kalkuluje, ze moge ...
    (jakbym nie pisal nic przez dluzszy czas to znaczy, ze nie moglem)

    --
    Artur Fortuna

  • 32. Data: 2002-05-23 18:29:25
    Od: "siepacz" <o...@p...onet.pl>

    > Po raz pierwszy wizyta w US odbyła się bez pisania "paszkwilu" do
    > naczelnika.
    > Nie poczytam w tym kwartale jego "rutynowych" przeprosin.

    czyli po raz pierwszy ktoś w urzędzie nie musiał zajmować tym paszkwilem,
    czyli mógł spokojnie zająć się swoją normalną pracą np.wklepaniem paru
    dodatkowych zeznań do komputera...
    powinni cię teraz zje... wszyscy którzy np. czekali w ubiegłych latach na
    zwrot nadpłaty ;-)))

    pozdrav
    siepacz

  • 33. Data: 2002-05-23 18:55:05
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "siepacz" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dodatkowych zeznań do komputera...
    > powinni cię teraz zje... wszyscy którzy np. czekali w ubiegłych latach na

    Ja tam się nie martwię. A nawet jestem zadowolony. Skargi na urzędników
    zawsze pisałem do naczelnika. Na początku kończyło się to natychmiastową
    kontrolą z Urzędu Kontroli Skarbowej, ale że nigdy nic nie znaleźli, to
    potem przychodziły podobne do siebie teksty przeprosin bez kontroli mojej
    firmy. Może miał biologicznego robota do przepraszania ?
    Gazety lokalne od czasu do czasu też pisały przykre artykuły o "naszym" US.

    Parę dni temu w "bojowym" nastroju szedłem zweryfikować roczne rozliczenie.
    Kolejki nie było. Na wstępie "nowej" pani napomknąłem, że pisuję skargi,
    jestem przepraszany, mam prawnika.
    Mimo, że były drobne niezgodności w liczbach (mieszczące się w "polu
    tolerancji" uszczerbku dla fiskusa) wszystko poszło gładko i sprawnie, bez
    zbędnych ceregieli. Inna pani była od kont bankowych. Też miła i uprzejma. A
    już nie daję żadnych "łapówek" urzędnikom skarbowym.

    Jedyne co mnie zaskoczyło to niesamowita kolejka po zaświadczenia "rodzinne"
    dla ZUS.
    Przejść było trudno. Ale ja nie potrzebuję tego zaświadczenia.

  • 34. Data: 2002-05-23 19:25:33
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 May 2002 14:18:47 +0200, "Piotr Strycharz"
    <P...@m...com.pl> wrote:

    >"Artur Fortuna" <f...@p...pole.reply-to.pl> wrote in message
    >
    >Deklaracja nowego konta dodaje je do listy istniejących. Musisz na tym samym
    >formularzu zadeklarować USUNIĘCIE starego konta.

    Bzdura.

    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    NIP-3
    B.6 Osobisty Rachunek Bankowy

    Na ponizszy rachunek będą dokonywane ewentualne zwroty podatku
    dochodowego;
    zaznaczenie kwadratu 61 (likwidacja rachunku - przyp.BAH)
    oznacza rezygnację przez skłądającego goz otrzymywania zwrotu podatku
    dochodowego na rachunek osobisty.

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^

    BAH

  • 35. Data: 2002-05-24 20:13:24
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze o...@p...onet.pl:

    > nie wiem czy piszesz to jako pracownik US czy jako jego "klient" w
    > każdym razie w tym roku wszystko jest postawione na głowie, właśnie z
    > powodu zamętu jaki wprowadził minister pracy ze swoimi zaświadczeniami
    > - kto nie wierzy niech spróbuje cokolwiek teraz załatwić w urzędzie

    Wiesz ja nie miałem w tym roku rzadnych problemów. Zwrot dostałem na konto
    w mBanku, to samo załatwiłem mojej babci oraz pouczyłem kilka innych osób
    jak to zrobić. Moja znajoma załatwiła zaświadczenie, pomimo tego że jej PIT
    nie był jeszcze "wklepany" (wystarczyło podejść do jakiegoś punktu obsługi
    i poprosić o sprawdzenie tego a następnie dołączyć do wniosku podbitą
    kserokopię PIT).

    > ;-) Wszystko fajnie jak urząd ma te swoje paręnaście czy parędziesiąt
    > tysięcy PITów wklepane do kompów, ale w praktyce jest to niemożliwe,

    Mają na to chyba 3 miesiące

    > więc połowa urzędu przerzuca ręcznie stosy zeznań w poszukiwaniu
    > zeznania jakiegoś podatnika, który ubiega się o zasiłek w ZUSie (w
    > średniej wielkości urzędzie to jest ok.10 tys. podań o wydanie
    > zaświadczenia), wtedy z tego co mi wiadomo wszelkie podziały na
    > referaty biorą w łeb (ręki sobie nie dam obciąć ale z relacji osób
    > trzecich, tak to właśnie wygląda)

    Z tego co się dowiedziałem to raczej tych PITów nie szukają ponieważ byłoby
    niemożliwe go znaleźć.
    Nie zrozum mnie źle, uważam że taka sytuacja z wprowadzeniem zaświadczeń za
    5 dwunasta jest karygodna, należy sięjednak w tej sytuacji odnaleźć.
    A jak słyszę że linka czy ktoś jej podobny mówi że do US lepiej podać bez
    cyfr kontrolnych to mnie ch@% strzela, przecież w razie pomyłki w numerze
    konta pieniążki nie przejdą a tak US od razu to wychwyci.
    Żeby sięjeszcze bardziej pochwalić, podałem rónież do US i do ZUS konto
    firmowe w inteligo również z cyframi kontrolnymi - wszystko jest OK,
    więc... nie jest aż tak źle.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    ...i to by było na tyle
    Jan T. Stanisławski

  • 36. Data: 2002-05-24 20:13:29
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a f...@p...pole.reply-to.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > To jest właśnie nielogiczne. Przed wysłaniem kasy należałoby
    > sprawdzić, czy podatnik nie zmienił konta, czy adresu (jeśli chce
    > pocztą). A co by było gdybym jednak zlikwidował drugie konto?

    Masz obowiązek powiadomić us o wszelkich zmianach najpóźniej w dniu
    złożenia deklaracji rocznej na druku NIP-3 / NIP-1

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,
    a odpowiedzi nie uwzględniają innego niż mój punktu widzenia.

  • 37. Data: 2002-05-27 11:56:40
    Od: Artur Fortuna <f...@p...pole.reply-to.pl>

    Budzik napisał(a):
    > Masz obowiązek powiadomić us o wszelkich zmianach najpóźniej w dniu
    > złożenia deklaracji rocznej na druku NIP-3 / NIP-1

    Tak też zrobiłem. Patrz: pierwszy post z tego wątku.
    Ale NIC to nie dało.
    Zignorowali.
    --
    Artur Fortuna