  • 31. Data: 2003-11-29 20:25:54
    Temat: Re: Kasa za zakupy. . . w eBay.com
    Od: " 0sa" <0...@N...gazeta.pl>

    poilkj <...@...a.a.a.invalid> napisał(a):

    > Mam visa, mastercard, maestro, cirrus.
    > W polsce nie ma money order
    > w polsce nie ma czeków.
    >
    > Jak zapłacić za transakcję na eBay?

    Najlatiwej w tym przypadku uzyc VISA lub M/C. Powiedzmy ze chcesz kupic
    sobie jakis taki stary samochod na eBay za $11tys taki jak np. ten:

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?
    ViewItem&category=6168&item=2445023314

    I jak zauwazysz nastepujace formy platnicze sa oferowane

    Personal check
    Money order/Cashiers check
    Other
    See item description for payment methods accepted
    Visa/MasterCard, American Express, Discover

    W tym wypadku wybierasz albo Vise lub MasterCard.

    0sa

  • 32. Data: 2003-11-29 20:32:00
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    " 0sa" <0...@N...gazeta.pl> wrote in message

    > W tym wypadku wybierasz albo Vise lub MasterCard.

    I dostajesz komunikat, że sorry, ale to nie jest karta wydana przez
    amerykański bank.

  • 33. Data: 2003-11-29 20:36:59
    Temat: Re: Kasa do USA - PARANOJA!
    Od: nosty <n...@a...net.pl>

    On Sat, 29 Nov 2003 12:49:29 +0100, "Slawek Kos" <s...@p...com>
    wrote:

    >Uzytkownik "nosty" <n...@a...net.pl> napisal w wiadomosci
    >
    >Pekao SA, jak rozumiem (to wazne!)?

    TAK. Wiekszkosc ludzi zwyklych w tym kraju rozroznia PKO SA i PKO BP
    nie wchodzac w szczegoly ;)

    >PKO BP twierdzi, ze ich usluga US-Transfer za 50zl obejmuje rowniez koszty
    >bankow amerykanskich.
    >Nie musisz miec rachunku w PKO BP, zeby to wykonac.

    Jesli to prawda to rozwiazales moj problem na przyszlosc. Tym razem
    wyslalem kase w kopercie.

    dzieki
    --
    nosty

  • 34. Data: 2003-11-29 20:39:02
    Od: " 0sa" <0...@N...gazeta.pl>

    poilkj <...@...a.a.a.invalid> napisał(a):

    > " 0sa" <0...@N...gazeta.pl> wrote in message

    > I dostajesz komunikat, że sorry, ale to nie jest karta wydana przez
    > amerykański bank.

    A niby dlaczego? W twoim wypadku nieudanych zakupow w Walmart.com przyczyna
    byla prosta i wyraznie bylo napisane ze karty z poza USA sa nieprzyjmowane.
    W tym wypadku nic takiego nie ma wiec mozesz spokojnie uzywac swoja karte
    obojetnie czy jest ona z Polski, Meksyku czy Sri Lanki.

  • 35. Data: 2003-11-29 20:59:28
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

> [...]
    > W tym wypadku nic takiego nie ma wiec mozesz spokojnie uzywac swoja karte
    > obojetnie czy jest ona z Polski, Meksyku czy Sri Lanki.

    Właśnie o to chodzi, że nie. Nie zawsze są akceptowane.
    Tam gdzie są nie ma problemu.
    Natomiast większość aukcji akceptuje PayPal, albo amerykańskie karty.
    Czyli one są dla Polaków niedostępne. Albo przynajmniej niedostępne tanio.
    A teraz chodzi o to jak za te aukcje jednak zapłacić nie posługując się
    kartą.
    Zawsze można niekupować, ale nie o to chodzi

  • 36. Data: 2003-11-29 21:45:33
    Od: " 0sa" <0...@N...gazeta.pl>

    > przyczyna
    > nieprzyjmowane.
    >
    > Właśnie o to chodzi, że nie. Nie zawsze są akceptowane.

    Jezeli NIE sa akceptowane to wyraznie jest to opisane co sam zapewne
    zauwazyles np. w Walmart.com.

> [...]
    > kartą.
    > Zawsze można niekupować, ale nie o to chodzi

    Dla okazyjnych zakupow, powiedzmy raz czy dwa razy na rok dodatkowe kilka
    dolarow na oplaty nie zmieni niczego a jezeli naprawde potrzebujesz cos
    kupowac i sprzedawac na eBay codziennie to najproscie zawsze jest otworzyc
    sobie jakies zupelnie darmowe internetowe konto lub kilka kont w USA.

    Normalnie rozchodzi sie abys dostal darmowe czeki, darmowa karte VISA lub
    M/C i nieograniczona ilosc tranzakcji w kazdej formie a szczegolnie jezeli
    jestes w Polsce czy innym kraju to wazna jest nieograniczona ilosc
    tranzakcji za darmo poprzez Internet. Konto PayPal jest pomocne do
    nieograniczonej ilosci tanich czy praktycznie darmowych transferow pieniedzy
    lub szczegolnie jezeli sprzedajesz cos z Polski ale do zakupow towarow na
    gieldach i wysylania ich do Polski to raczej nie mozesz i nie powinienes
    uzywac PayPal.

    Wracajac do twojego darmowego konta lub kont to posiadanie tego konta
    pozwoli ci praktycznie bezryzykownie zrealizowac wiekszosc zakupow na eBay
    poniewaz bedziesz mogl zawsze uzyc albo swoja karte wydana przez amerykanski
    bank albo bedziesz mogl zawsze elektronicznie wypisac i dostarczyc czek na
    drobne zakupy w eBay bedac w Polsce -- do $200 zakupy na eBay sa
    ubezpieczone uzywajac czek.

    W tym wypadku posiadajac tylko dostep do elektronicznego czeku i swojej
    karty przypuszczam ze bedziesz mogl zrealizowac 90% wszystkich aukcji na
    eBay i to bez nawet uzywania PayPal.

    0sa

  • 37. Data: 2003-11-29 23:12:37
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    > Jezeli NIE sa akceptowane to wyraznie jest to opisane co sam zapewne
    > zauwazyles np. w Walmart.com.

    NIE jest wyraźnie napisane. Okazuje się to dopiero przy próbie płacenia
    kartą.
    Walmart nie handluje na eBay, a podałem ci ten przykład jako dowód, że nie
    wszystkie karty są takie same.

    > Dla okazyjnych zakupow, powiedzmy raz czy dwa razy na rok dodatkowe kilka
    > dolarow na oplaty nie zmieni niczego
    Właśnie z takimi okazyjnymi zakupami jest problem, bo nie można okazyjnie
    przesłać pieniędzy za granicę z polskich banków po niskich kosztach.

> [...]
    > M/C i nieograniczona ilosc tranzakcji w kazdej formie a szczegolnie jezeli
    > jestes w Polsce czy innym kraju to wazna jest nieograniczona ilosc

    Podeślij adresy banków amerykańskiech, które założą konto przez internet,
    dla kogoś zza granicy bez SSN i jeszcze dadzą czeki i kartę kredytową do
    tego.
    Chyba wiele osób na to czeka.

> [...]
    >
    > W tym wypadku posiadajac tylko dostep do elektronicznego czeku i swojej
    > karty przypuszczam ze bedziesz mogl zrealizowac 90% wszystkich aukcji na

    Fajnie tylko, że do tego banku też trzeba przelać pieniądze z Polski.

  • 38. Data: 2003-11-29 23:56:45
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    On 2003-11-29, poilkj <...@...a.a.a.invalid> wrote:

    > Pode?lij adresy banków ameryka?skiech, które za?o?? konto przez internet,
    > dla kogo? zza granicy bez SSN i jeszcze dadz? czeki i kart? kredytow? do
    > tego.

    Chociazby Wells Fargo. ITIN oczywiscie trzeba miec, ale to nie problem.
    Tylko tam prowadzenie kosztuje 5 USD miesiecznie, a przelew
    przychodzacy 10 USD. Szukam czegos tanszego.

    --
    Miernik ________________________ jabber:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl

  • 39. Data: 2003-11-30 00:00:40
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <s...@t...ctnet.pl>, m...@c...pl
    says...

    > Chociazby Wells Fargo. ITIN oczywiscie trzeba miec, ale to nie problem.
    > Tylko tam prowadzenie kosztuje 5 USD miesiecznie, a przelew
    > przychodzacy 10 USD. Szukam czegos tanszego.

    Przez internet mozna w kilku bankach ale wtedy trzeba miec albo SSN albo
    TIN (gdyz w ten sposob banki w Stanach sprawdzaja czy jestes osoba, za
    ktora sie podajesz). Karty kredytowej bez hisotrii kredytowej w Stanach
    nie dostaniesz, ale z karta czekowa nie ma problemu (karta debetowa,
    najczesciej Visa .... cos w rodzaju polskiego electrona, tylko ze
    wypukla)

    AP

  • 40. Data: 2003-11-30 00:10:38
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "AP" <c...@e...dyndns.org> wrote in message
    .net...
> [...]
    > nie dostaniesz, ale z karta czekowa nie ma problemu (karta debetowa,
    > najczesciej Visa .... cos w rodzaju polskiego electrona, tylko ze

    Wiem o tym.
    Czyli takie banki dla osoby z Polski, która ma konto np w mBanku i eKartę
    ,któraby chciała okazyjnie coś kupić na eBay są do niczego.
    Kupi tam gdzie ktoś zaakceptuje eKartę. To już sporo i tanio.
    Czekam na następne rozwiązania.
    Czekam na bank, który wyda Check Card, dla osoby, która dokumenty wyśle
    faksem, pocztą przesyłką, lub w ogóle i nie posiada SSN ani ITIN i nie
    pobiera opłat za prowadzenie konta.
    Od czasu do czasu już się można postarać, o przelanie tam kwoty za pomocą
    dziwnych tanich sposobów, które potem spożytkuje na wydatki na eBay i
    PayPal.