  • 11. Data: 2005-07-21 07:09:24
    Temat: Re: Karty z chipem bezpieczne
    Od: Roman Sąsiada <n...@...hate.spam>

    Dnia 2005-07-20 15:33, Użytkownik Michał Dąbrowski napisał:
    > Starcie paska na podpis? Co to da? Pasek chce uszkodzic, aby karty sie nie
    > dalo skopiowac, a ten od podpisu nijak na to nie wplywa

    W sklepie nie powinno dać się taką kartą zapłacić, ale faktycznie, na
    bańkomacie to wrażenia nie zrobi :-<

    --
    Roman Sąsiada
    katoda(znaczek)poczta.onet.pl

  • 12. Data: 2005-07-21 11:37:47
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Rafał Krupiński wrote:

> [...]
    Swieta prawda

    > ...no, chyba że jesteś pracownikiem firmy produkującej je i znasz hasło
    > do backdora ;)

    Nie ma czegos takiego jak backdoor dla funkcji jednokierunkowej.

    > ps. słyszał ktoś kiedyś o fałszywych kartach czipowych telefonicznych?
    > od ilu lat produkują czipowe telefoniczne? (na świecie)

    Chip chipowi nie rowny. W tej chwili jest ponad 20 rodzai kart
    chipowych. Tylko kilka z nich jest 100% bezpiecznych.

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 13. Data: 2005-07-21 11:46:41
    Od: Rafał Krupiński <r...@n...com>

    Jasek wrote:

    > Swieta prawda

    > Nie ma czegos takiego jak backdoor dla funkcji jednokierunkowej.

    sama funkcja jest ok, ale nie wiesz co ten ichni systemik robi, może np
    trzymać niezaszyfrowane dane dostępne na jakieś tajne hasło, może
    reagować na nietypowe sygnały.

    > Chip chipowi nie rowny. W tej chwili jest ponad 20 rodzai kart
    > chipowych. Tylko kilka z nich jest 100% bezpiecznych.

    no dobra, ale nie mówie o zwykłych pamięciowych z dostępem r/w.
    Nie sądze żeby banki dawały prostszy czip niż tepsa :)

    BTW kiedyś czytałem opis takiej karty telefonicznej - telefon może
    wysłać (niemal) dowolne zapytanie w dowolnym czasie tylko po to żeby
    zweryfikować czip na karcie

  • 14. Data: 2005-07-21 11:52:16
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    Użytkownik "Rafał Krupiński" <r...@n...com>
    napisał w wiadomości news:42de4889@news.home.net.pl...

    > ps. słyszał ktoś kiedyś o fałszywych kartach czipowych telefonicznych? od
    > ilu lat produkują czipowe telefoniczne? (na świecie)

    Widocznie się to nie opłaci.
    Zresztą nie mówimy o fałszywkach tylko o dostępie do danych
    w chipie. A to zupełnie różne sprawy.
    Tak zapytam po laikonicku - czy w chipie jest
    zapisany PIN?

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 15. Data: 2005-07-21 11:53:33
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    > dobrych chipów nie da się zeskanować.

    Każdemu komputerowi wystarczy 640kB RAM.

    Oba ww zdania są prawdziwe, ale tylko w pewnym
    okresie czasu. Szybko się dezaktualizują.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 16. Data: 2005-07-21 11:58:36
    Od: jacost <j...@...pl>

    Rafał Krupiński napisał(a):
    > ps. słyszał ktoś kiedyś o fałszywych kartach czipowych telefonicznych?
    > od ilu lat produkują czipowe telefoniczne? (na świecie)

    Karty telefoniczne nie są typowymi kartami procesorowymi. Są to karty
    pamięciowe z dodanym modułem zabezpieczającym. Nazwa "karta chipowa"
    jest trochę zbyt ogólna.

    J.

  • 17. Data: 2005-07-21 19:50:17
    Od: K.N. <l...@o...pl>

    >A mnie się obiło o oczy na grupie, że te karty maj? pasek
    >magnetyczny. Maj? czy nie? Je?li tak, to gdzie to
    >zwiększone bezpieczeństwo?

    W banku, dla niego jest bezpieczniejsza.

    Pzdr.
    Lack

  • 18. Data: 2005-07-22 06:19:03
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Thu, 21 Jul 2005 09:09:24 +0200, Roman Sąsiada napisał(a):

    > W sklepie nie powinno dać się taką kartą zapłacić, ale faktycznie, na
    > bańkomacie to wrażenia nie zrobi :-<

    Nie chodzi o kradziez karty. Ukrasc to Ci moga i ta z chipem. Chodzi o to,
    ze kradziez karty w miare latwo zauwazyc i ja zastrzec. Skopiowanie karty
    jest duuuuuzo trudniejsze do wykrycia. A ta bez paska na podpis tez mozna
    skopiowac, wgrac na inna, podpisac sie i placic.

    --
    Michal Dabrowski
    d...@S...pl

  • 19. Data: 2005-08-16 10:49:29
    Od: "LPoD" <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    Użytkownik "Miroo" <m...@R...o2.pl> napisał:

    > Widocznie się to nie opłaci.
    > Zresztą nie mówimy o fałszywkach tylko o dostępie do danych
    > w chipie. A to zupełnie różne sprawy.
    > Tak zapytam po laikonicku - czy w chipie jest
    > zapisany PIN?

    Jest. Na pewno nie w postaci jawnej, ale jest. Przynajmniej na kartach,
    które pozwalają zweryfikować PIN bez łączności z hostem.

  • 20. Data: 2005-08-17 12:30:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "LPoD" <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff> writes:

    > Jest. Na pewno nie w postaci jawnej, ale jest.

    Nie ma w tym nic pewnego - PIN oczywiscie musi byc zapisany na karcie
    (jesli jest uzywany, moze byc teoretycznie inny mechanizm, np. zmienny
    "PIN"). Ale jesli to jest staly, normalny PIN - to zapisanie go w postaci
    jawnej, niejawnej i dowolnej nie zmienia dokladnie nic, ze wzgledu na
    bardzo mala dlugosc PINu oraz wynikajaca z tego nieskutecznosc jego
    szyfrowania (niezalezna od algorytmu).
    --
    Krzysztof Halasa