  • Date: Thu, 21 Jul 2005 13:46:41 +0200
    From: Rafał Krupiński <r...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Karty z chipem bezpieczne

    Jasek wrote:

    > Swieta prawda

    > Nie ma czegos takiego jak backdoor dla funkcji jednokierunkowej.

    sama funkcja jest ok, ale nie wiesz co ten ichni systemik robi, może np
    trzymać niezaszyfrowane dane dostępne na jakieś tajne hasło, może
    reagować na nietypowe sygnały.

    > Chip chipowi nie rowny. W tej chwili jest ponad 20 rodzai kart
    > chipowych. Tylko kilka z nich jest 100% bezpiecznych.

    no dobra, ale nie mówie o zwykłych pamięciowych z dostępem r/w.
    Nie sądze żeby banki dawały prostszy czip niż tepsa :)

    BTW kiedyś czytałem opis takiej karty telefonicznej - telefon może
    wysłać (niemal) dowolne zapytanie w dowolnym czasie tylko po to żeby
    zweryfikować czip na karcie