  • 31. Data: 2003-01-12 21:05:17
    Temat: Re: Karty - ogolnie [ bylo: Euronet zgłupiał!! (i narobił mi kłopotów :-<)]
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net> napisał w wiadomości
    news:avsg68$an2$1@foka.acn.pl...

    > Ale nie jest wiążąca prawnie.

    Regulamin czy oferta? Mam wrazenie, ze jestno i drugie jest wazne, choc
    kiedys od pracownika firmy Rywina dowiedzialem sie, ze 'regulamin jest dla
    klientow' i nie obowiazuje firmy ;). Coz, ponoc ryba psuje sie od glowy...

    > W punkcie juz przytaczanym wylaczona jest odpowiedzialnosc banku w
    przypadku
    > odmowy honorowania przez bankomat. Kazdy bankomat.

    Wloz karte do bankomatu obslugujacego tylko MC, wtedy sie dowiesz co to jest
    odmowa honorowania.

    Maciej

  • 32. Data: 2003-01-12 21:16:09
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości

    > Ale zawsze ktoś taką odpowiedzialność finansuje. W ostatecznym rozrachunku
    > klient. Więc taka odpowiedzialność = większy koszt korzystania z
    bankomatu.
    > Więc ja wybieram brak odpowiedzialności i koszty jak dotychczas.

    Masz racje nie bede sie domagal od mojego nowego providera poprawy jakosc
    dostepu do sieci. Co z tego, ze ginie 60% pakietow, przeciez nie gwarantuje
    minimalnego transferu. Dsotep do Internetu mam, fakt 10 razy wolniej niz na
    sdi i troche drozej, ale mam ;).
    Jak klienci beda sie tak podchodzic do jakosci transakcji to firmy
    uczestniczace w obrocie kartowym nie beda mialy zadnej motywacji do poprawy
    swoich uslug. Dziwi mnie, ze tak czesto jest tu poruszany temat
    przetwarzania danych i mozliwosci wyciagniecia od banku pieniedzy, a jakosc
    nikt nie zwraca uwagi na nienalezyte wykonywanie uslug. A wydaje mi sie, ze
    to dotyka wiecej osob niz niechciane pocztowki.

    Maciej

  • 33. Data: 2003-01-12 21:58:42
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

    > Regulamin czy oferta? Mam wrazenie, ze jestno i drugie jest wazne

    Tylko regulamin jest czescia umowy. Oferta na www nie jest.

    > Wloz karte do bankomatu obslugujacego tylko MC, wtedy sie dowiesz co to
    jest
    > odmowa honorowania.

    Tak czy inaczej bankomat odmowil honorowania, prawda?

    --

    Kazimierz
    GG 1213856

  • 34. Data: 2003-01-12 22:08:28
    Temat: Re: Euronet zgłupiał!! (i narobił mi kłopotów :-<)
    Od: Nicek <n...@g...pl>

    Viacomp wrote:

    > Chyba że ominęła mnie jakaś rewolucja w PKP i mają tam przenośne POSy ale to
    > raczej mało prawdopodobne

    A tak na marginesie, to parę lat temu jechałem pociągiem w Belgii. Była
    4 rano, pociąg puściutki i był to chyba jakiś lokalny podmiejski (nie
    wiem bo jechałem tylko dwie stacje - z Anwerpii jakiejśtam, do Antwerpii
    Centralnej). Bez problemu kupiłem bilet u konduktora i zapłaciłem kartą
    Pekao SA (Mastercard). Pamiętam tylko, że jak na dwie stacje to bilet
    był szokująco drogi - chyba 200 BEF. I to nie było żelazko tylko
    terminal elektroniczny.

  • 35. Data: 2003-01-13 09:42:13
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <g...@n...pl>

    Tak na marginesie - moje doświadczenie z przed pół roku.
    Wybierałem się do Siedlec:
    - Jadę z W-wa Centralna więc w kasie zapłacę amexem bo mam mało pieniędzy na
    koncie w e-PKO,
    - Sprawy mnie tak przytrzymały, że nawet do bankomatu nie zdąrzyłem,
    - Wsiadam do pociągu do Hajnówki i myślę że jedzie kumpel z którym się
    umówiłem, więc pożyczy mi na bilet,
    - Dzwonię do kumpla, a on mówi, że nie zdążył na pociąg
    - Proszę konduktorkę o to aby dała mi bilet bez pieniążków a w Siedlcach
    wymieniają lokomotywę na spalinową więc zdążę wziąć z bankomatu, rozmienić i
    jej oddać,
    - Pani zgodziła się z uśmiechem,
    - Dalej według planu.
    Trzeba nie tracić nadzieii, że jakos tam się sprawę załatwi.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 36. Data: 2003-01-13 10:42:21
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    gwarantuje
    > minimalnego transferu. Dsotep do Internetu mam, fakt 10 razy wolniej niz

    Ech, gdyby 60% dostepu do bankomatu kończyło się niepowodzeniem to
    rzeczywiście warto byłoby domagać się poprawy. Mi - chociaż mam z 8 kart w
    portfelu i używam ich ilka razy dziennie - w ciągu ostatniego roku problemy
    przytrafiły się może 3-4 razy, w tym 2 razy przy wypłącie z bankomatu, a raz
    lub 2 przy płatności w kasie. Sądzę, że koszt wyeliminowania tych awarii
    byłby większy niż straty jakie przez nie poniosłem (to jest taka hiperbola -
    im bliżej ideału tym koszt zlokalizowania i wyeliminowania kolejnego błędu
    systemu drastycznie wzrasta). A koszty przecież musi pokryć klient.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 37. Data: 2003-01-13 14:37:12
    Od: s...@s...org

    > [... ciach ...]

    Witam!

    Miałem jakieś dwa miesiące temu podobny problem - otóż pędziłem na pociąg
    na centralny w Wawie i chciałem qpić dwa bilety do Krakowa. Powiedziałem pani
    w okienku, że prosze o dwa bilety. Zapłaciłem kartą. Podpisałem kwitek,
    zgrnąłem bilety i popędziliśmy na peron - pociąg miał odjechać za dwie minuty
    i kiedy tylko wpadlismy do pociągu to on ruszył. W pociągu okazało się że pani
    w kasie wystawiła jeden tylko bilet. Ja w pośpiechu nie sprawdziłem.
    W pociągu nie miałem przy sobie gotówki, tylko kartę. Poszedłem do
    konduktora i wyłuściłem mu temat - facet był pozytywanie nastawiony -
    powiedział że w tym wypadku wypisze mi drugi bilet kredytowy bez opłaty za
    brak biletu (czyli tych 100pln). Na kwicie opisał z skrócie sytuację wystawił
    bilet kredytowy na kwotę koszt biletu + koszt zaqpu u konduktora (razem
    83,50zł). Pan na kwicie skreślił tylko termin płatności 7 dni i wpisał 3 dni.
    Poprosił abym to zapłacił i po temacie.
    Zapłaciłem, zrobiłem przelew z mBanku, za 3 dni zadzowniłem do Gniezna,
    podałem numer kwitu. Pani sprawdziła że pieniążki wpłynęły. Podziękowałem i po
    sprawie!
    Wszystko zależy od dobrej woli człowieka? Jeśli konduktor chciałby mnie udu!
    została załatwiona bezprblemowo! Oby więcej takich ludzi na świecie!!!

    Pozdrawiam, Adam

  • 38. Data: 2003-01-13 15:28:09
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    m...@o...pl napisał(a):

    > Będę pisał przez dwa lata odwołania i zażalenia, pekap będzie mnie straszył
    > komornikiem, sprawa pójdzie do sądu, za trzy lata będę miał rozprawę, potem
    zgodnie z prawem przewozowym bedziesz sie meczyl tylko rok

    Art. 77. 1. Z zastrzeżeniem ust. 2 oraz art. 78 roszczenia dochodzone na
    podstawie ustawy lub przepisów wydanych w jej wykonaniu przedawniają się
    z upływem roku.

    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt

  • 39. Data: 2003-01-13 15:53:19
    Od: Tomcio <r...@p...onet.pl>

    Grzegorz Niedzwiecki wrote:

> [...]
    > wymieniają lokomotywę na spalinową więc zdążę wziąć z bankomatu, rozmienić i

    Ciekawe, jaki byłby dalszy plan, gdyby nie działał bankomat PKO BP na
    dworcu (a zdarza mu sie) :-)

    > Trzeba nie tracić nadzieii, że jakos tam się sprawę załatwi.
    > Pozdrawiam,
    > Grzegorz

    Ja także

    Tomcio

  • 40. Data: 2003-01-13 16:32:14
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > ubezpieczeniowe na to nie wpadly ;). Nie wyplacamy odszkodowac, bo pojdziemy
    > z torbami.
    > Wydaje mi sie, ze karty platnicze funkcjonuja na tyle dlugo w Polsce, ze nie
    > nalezy juz uzalac sie nad firmami uczestniczacymi w obrocie kartowym. W
    > przypadku wadliwej obslugi transakcji zawsze ktos jest za to odpowiedzialny
    > [akceptant, centrum autoryzacyjne, wydawca, organizacja, + jeszcze kilka
    > innych firm - lacznosc, konwojowanie gotowki itp]. I wlasnie firma ktora
    > zawalila sprawe powinna poniesc konsekwencje swoich dzialan, lub ich braku

    Słuchaj to, że powinno tak być jest jasne jak słońce! Ja stwierdzam
    rzeczywistość jaka panuje jeżeli chodzi o bankomaty i POS-y.
    Dodatkowo VISA International zachowuje się jak monopolista. Np.Czas
    rozpatrzenia reklamacji do 180 dni. Ja znam przypadki np. moich znajomych,
    którym bankomat nie wydał środków a reklamacja została odrzucona po 175 dniach
    oczekiwania. I nawet opdwołanie do wszystkich świętych nie pomoże. Może proces
    cywilny, chociaż wątpię, bo pojęcie sądów o zaawansowanych technologich jest
    jakie jest...

    cześć