  • 1. Data: 2003-07-23 22:21:57
    Temat: Karty kredytowe dla zamożnych
    Od: "Karol Żwiruk" <p...@k...net>

    Karty kredytowe od początku swego istnienia były tworzone dla ludzi
    majętnych. Dla osób niezamożnych karty kredytowe są tylko pułapką, w którą
    wcześniej czy później wpadną. Tylko zamożność i zdrowy rozsądek pozwalają na
    pełne korzystanie z wielkich możliwości, które dają najlepsze, prestiżowe
    karty.

    Więcej o prestiżowych kartach wydawanych w Polsce:
    http://www.kartyonline.net/art_26.html

    Zachęcam do lektury i dyskusji.
    --
    Karol Żwiruk
    Świat Kart: http://kartyonline.net

  • 2. Data: 2003-07-23 22:40:51
    Temat: Re: Karty kredytowe dla zamożnych
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Karol Żwiruk napisal/a:

    > Zachęcam do lektury i dyskusji.

    Proszę o uzasadnienie takiego zdania:

    "W sytuacji, gdy w Polsce jest 17 milionów kart, warto znaleźć się wśród
    nielicznych posiadaczy kart platynowych czy World Signia."

    i ocenę, czy jest bardziej sensowne niż:

    "W sytuacji, gdy w Polsce jest 38 milionów tekstylnych, warto znaleźć się
    wśród nielicznych naturystów"

    Zbiggy

  • 3. Data: 2003-07-23 22:56:33
    Od: "zielony " <g...@N...gazeta.pl>

    Karol Żwiruk <p...@k...net> napisał(a):
    > Więcej o prestiżowych kartach wydawanych w Polsce:
    > http://www.kartyonline.net/art_26.html :
    > ... oferta wszystkich polskich banków w tym zakresie jest identyczna.
    > Aby móc ubiegać się o kartę, należy udokumentować miesięczny dochód
    > w wysokości minimum 8.000 zł netto.

    a tymczasem:
    http://www.pkobp.pl/indy/reg_dc.xml?id=2 :
    "2. Karta główna może być wydana Posiadaczowi rachunku jeżeli:
    1) od dnia otwarcia rachunku upłynęło co najmniej 3 miesiące,
    2) Posiadacz rachunku wnosi na rachunek systematyczne wpłaty
    w wysokości podanej w Komunikacie,
    3) współpraca z Posiadaczem rachunku w ocenie PKO BP SA nie budzi zastrzeżeń,
    w szczególności Posiadacz rachunku nie naruszał postanowień umowy rachunku."

    http://www.pkobp.pl/indy/reg_dc.xml :
    "17) Komunikat - Komunikat PKO BP SA w sprawie wysokości limitów, wysokości
    wpłat na rachunek oraz warunków otrzymania karty Diners Club wydawanej pod
    znakami Diners Club i PKO BP SA, udostępniany w lokalach oddziałów PKO BP SA
    i na stronach internetowych PKO BP SA (http://www.pkobp.pl)."

    Na stronach nie znalazlem, ale zapewniam Cie, ze przy wysokich wplywach
    (-nascie tys., ale tylko wplaty wlasne)
    wystarcza ZADEKLAROWANIE dochodu 5000 netto.

  • 4. Data: 2003-07-24 07:44:55
    Od: l...@p...onet.pl

    > Zachęcam do lektury i dyskusji.
    > --
    > Karol Żwiruk
    > Świat Kart:  http://kartyonline.net

    Witam,

    Uwazam ze kart kredytowe sa stworzone dla naprawde bogatych ludzi i w ogolnym
    przypadku posiadanie ich przez klase srednia/biednych jest nieoplacalne.

    Ponadto uwazam ze kryterium zarobkow 7000 netto/mc zeby dostac ktoras z
    wymienionych kart jest NIEWYSTARCZAJACE (wg mnie obecnie trzeba miec takie
    zarobki zeby sobie pozwolic na WYDATKI za pomoca karty rzedu 7000/mc).

    Ja mialem karte ale calkiem niedawno ja pocialem i zanioslem do banku
    serdecznie dziekujac (przy moich wydatkach ktore mialem na stalym poziomie,
    przy spadajacych stopach procentowych przestalo sie oplacac).

    Wg. mnie karta kredytowa jest OPLACALNA gdy jest uzywana w nastepujacy sposob:
    - ZAWSZE splac CALE zadluzenie z rachunku karty w wyznaczonym dniu (B. WAZNE)
    - wydawaj tyle na miesiac ile wlozone na lokate/obligacje/bony skarbowe odsetki
    sa w stanie pokryc miesieczny koszt utrzymania karty (dla karty ktora ja
    posiadalem bylo to ok 15 pln/miesiac z ubezpieczeniem)

    Jezeli spelnione sa powyzsze zalozenia posiadanie karty staje sie oplacalne - w
    przeciwnym wypadku mamy cholernie drogi kredyt!!!

    Dlatego uwazam ze osoba ktora ma 7000 netto/mc TAK NAPRAWDE jest zbyt BIEDNA
    zeby sobie pozwolic na ktoras z kart opisanych w artykule (o poziomie oplat 300
    pln/rok i w gore) tak zeby osobie tej OPLACALO sie posiadac karte kredytowa
    (przy obecnych stopach procentowych).

    Pozdrwiam
    Lolitka

  • 5. Data: 2003-07-24 11:48:14
    Od: "Piotr Solarz" <p...@...pl>

    Użytkownik "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bfoakl$8p$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > l...@p...onet.pl wrote:
    > Procenty to nie wszystko. Do niektórych kart dostajesz ubezpieczenie NNW i
    > KL i kilka innych bajerów.

    Dobrze napisałeś do niektórych. Czy mógłbyś je wymienić?

    Piotrek

  • 6. Data: 2003-07-24 12:08:23
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Uwazam ze kart kredytowe sa stworzone dla naprawde bogatych ludzi i w
    ogolnym
    > przypadku posiadanie ich przez klase srednia/biednych jest nieoplacalne.

    chyba nie masz regularnych zarobków i nieregularnych wydatków :)

    karta kredytowa to zdecydowanie fajne narzędzie - oczywiście też jestem
    zwolennikiem spłaty całości w terminie

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 7. Data: 2003-07-24 13:10:30
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@N...gazeta.pl>

> [...]
    >
    > sa w stanie pokryc miesieczny koszt utrzymania karty (dla karty ktora ja
    > posiadalem bylo to ok 15 pln/miesiac z ubezpieczeniem)

    Nie zgodzę się, że tylko w takiej sytuacji. Jesli nie starczy Ci od wypłaty
    do wypłaty, to gdzieś te pieniądze pożyczysz. Jak pożyczysz to i zapłacisz
    odsetki od kredytu/debetu/pożyczki. Na KK przy całkowitej spłacie kredyt jest
    za free, a więc jesteś do przodu o odsetki których nie zapłaciłeś, a w
    drugiej kolejności o te parę groszy odsetek z lokaty...

    To właśnie tym biedniejszym może sie opłacać mieć KK, bo odsetki jakie płacą
    za kredytowanie np. w rorze mogą przewyższyć koszt KK. Nawet jeśli ktoś jest
    permanentnie na minusie, to przez te 20-51 dni ma mniejszy kredyt.

    Miłego dnia
    Tomek

  • 8. Data: 2003-07-24 14:16:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl> writes:

    > Procenty to nie wszystko. Do niektórych kart dostajesz ubezpieczenie NNW i
    > KL i kilka innych bajerów.

    Wlasnie, bajerow. Takie bajery mozna sobie kupic oddzielnie, a i tak
    statystycznie wyjdzie to drozej niz po prostu posiadanie srodkow na
    ew. leczenie (przeciez kwota ubezpieczenia tez jest ograniczona).

    > Wystarczy wyjechać na wakację za granicę i karta się zwraca, bo nie trzeba
    > płacić za ubezpieczenie.

    Bez karty tez nie trzeba.

    > Skrajny przypadek (z życia wzięty) - wyjazd do Niemiec na 2 dni. Kto by
    > sobie zawracał głowę ubezpieczeniem. W końcu blisko i krótko.
    > Wypadek. Osoba z kartą - ubezpieczona, nie płaci za leczenie. Osoba bez
    > karty - kilkanaście tysięcy złotych w plecy za leczenie i hospitalizację.

    To byl sprawca? Bo jesli nie, to mam wrazenie, ze leczenie powinno byc
    finansowane z OC sprawcy wypadku.

    Tak czy owak, za rok bedzie finansowane tak jak leczenie w Polsce.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 9. Data: 2003-07-24 16:00:19
    Od: Mroziu <m...@i...pl>

> [...]
    > za free, a więc jesteś do przodu o odsetki których nie zapłaciłeś, a w
    > drugiej kolejności o te parę groszy odsetek z lokaty...

    Dodam, tylko ze rowniez KK bardzo sie przydaje w wypadku kiedy
    kontrahenci sa nieterminowi, ale umowy sa na znaczne kwoty (przewyzszaja
    limit karty). Wtedy bez obaw mozna zyc i splacic karte jak przyjda
    pieniazki. Nie trzeba zalatwiac zadnyk kredytow i takich tam placa za to
    dodatkowo. Po prostu korzysta sie z karty i juz.

    Mroziu

  • 10. Data: 2003-07-25 09:53:04
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    l...@p...onet.pl wrote:

> [...]

    Wypadek. Osoba z kartą - ubezpieczona, nie płaci za leczenie. Osoba bez
    karty - kilkanaście tysięcy złotych w plecy za leczenie i hospitalizację.

    MichalL