  • 1. Data: 2003-07-23 18:35:14
    Temat: mBank jest nierzetelny
    Od: z...@p...onet.pl

    mBank deklaruje że e-karta jest bezpiecznym środkiem płatniczym w internecie,
    tymczasem nie jest to do końca prawda. Mimo braku autoryzacji do transakcji
    zostało obciążone moje ekonto, zwróćcie uwagę nie e-karta, tylko bezpośrednio
    ekonto. Mbank twierdzi że jest to zgodne z przepisami VISY i deklaruje że
    środki może odzyskać, ale co mi z tego że za jakiś czas odzyskam kasę, nie mam
    jej teraz. Z tego wynika że mBank mimo zapewnień NIE GWARANTUJE bezpieczeństwa
    Waszych pieniędzy nawet na teoretycznie bezpiecznym ekoncie. UWAŻAJCIE.
    Zadzwońcie na mlinię i zadajcie im następujące pytanie; jeśli sprzedawca
    internetowy zautoryzuje waszą ekartę, ale z różnych przyczyn do transakcji nie
    dojdzie czyli w momencie transakcji nie zostanie obciążona Wasza ekarta to czy
    nie będzie on mógł mimo wszystko powiedzmy po miesiącu przysłać rozliczenia
    transakcji, której faktycznie nie było i czy ta transakcja mimo wszystko
    obciąży wasze konto. Okazuje się że autoryzacja, mimo niedojścia transakcji do
    skutku jest ważna jeszcze przez 2 miesiące i w tym czasie ten sprzedawca może
    przesłać rozliczenie do banku i bank obciązy konto kwotą transakcji której nie
    było. Odbyłem kilka rozmów z pracownikami mBanku, oni twierdzą że sprzedawca
    internetowegy nie powinien tego zrobić i że takie przypadki zdarzają się
    rzadko, ALE SIĘ ZDARZAJĄ. Tak jak ktoś tutaj napisał w każdej rozmowie
    uzyskiwałem inne informacje, często sprzeczne. Przydałoby się lepsze szkolenie
    pracowników mlinii.

  • 2. Data: 2003-07-23 19:04:45
    Temat: Re: mBank jest nierzetelny
    Od: "marcintoja0" <m...@o...pl>

    ale na tej grupie jest wielu wręcz fanatyków mBanku, więc .......
    A ja z niego zrezygnowałem.

    Pozdrawiam,
    MK

  • 3. Data: 2003-07-23 19:13:50
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik <z...@p...onet.pl> napisał
> [...]
    transakcji
    > zostało obciążone moje ekonto, zwróćcie uwagę nie e-karta, tylko

    AFAIK całe to ładowanie ekarty to jakaś czysto wewnętrzna operacja w mBanku.
    Rachunkiem karty jest eKonto. Fakt że pieniądze do rozliczenia powinny być
    pobrane z zablokowanych środków. Ale w mBanku nie ma gwarancji że pobierane
    środki będą tylko z ekarty. Jeżeli bank ma problem z przypisaniem
    przychodzących rozliczeń do blokad (a miał już taki problem z merlin.pl) to
    weźmie środki z ekonta, a blokada nie znika. Podobnie przy zakupie za
    granicą, jeżeli od blokady do rozliczenia wzrósł kurs waluty - brakujące
    środki wezmą z ekonta.

> [...]
    bezpieczeństwa
    > Waszych pieniędzy nawet na teoretycznie bezpiecznym ekoncie. UWAŻAJCIE.

    mBank nie pisze że coś gwarantuje - i wie co robi. Jedno co może zrobić, to
    nie dać autoryzacji na transakcję jeżeli ekarta nie jest załadowana. Jeżeli
    autoryzacja była, to może być i rozliczenie. Ale zgadzam się z stwierzeniem
    że trzeba uważać. Miałem sam takie wiszące blokady, na szczęście ani razu
    nie zostałem obciążony niesłusznie.

> [...]
    może
    > przesłać rozliczenie do banku i bank obciązy konto kwotą transakcji której

    Mnie gość z mLinii powiedział, że nie ma limitu czasowego. Stąd do
    wieczności jego zdaniem ;-)

    pozdrowienia,
    Bogdan B.

  • 4. Data: 2003-07-23 19:19:21
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    Użytkownik <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > mBank deklaruje że e-karta jest bezpiecznym środkiem płatniczym w
    internecie,
    > tymczasem nie jest to do końca prawda.

    Zgadza się.
    Bezpieczniejsza jest tylko w jednym momencie.
    Synek właścicela jakiegoś interesu nie może tatusiowi podebrać slipów z kasy
    i poszaleć "za darmo" po internecie posługując się naszym numerem.
    Po za tym nie chroni przed oszustwem ze strony posiadacza "takiego"
    interesu.
    Dlatego mam dwie karty. Jedną którą używam na co dzień i nigdy nie posługuję
    się nią w internecie i drugą, którą posługuję się tylko w Internecie i nigdy
    nie było slipu z jej numerem.
    Teraz przesiadłem się na ekartę.

  • 5. Data: 2003-07-23 20:12:13
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "poilkj" <p...@g...pl> wrote in message

> [...]
    posługuję
    > się nią w internecie i drugą, którą posługuję się tylko w Internecie i

    ROTFL, a gdzie jest sens takiego postepowania? ;). Zakladam, ze ta karta
    mozna dokonywac transakcji zdalnych...

    Maciej

  • 6. Data: 2003-07-23 21:32:50
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Wed, 23 Jul 2003 21:19:21 +0200, "poilkj" <p...@g...pl>
    wrote:

> [...]
    >się nią w internecie i drugą, którą posługuję się tylko w Internecie i nigdy

    czy ta ktora sie poslugujesz na co dzien jest karta, ktora mozna
    placic w necie? skoro tak to mimo ze nie uzywasz jej w necie nie masz
    zadnej pewnosci ze nikt jej nie uzyje do zakupow w sieci. slipy z jej
    numerem sa w tylu miejscach...
    juz niejeden ktory nawet nie wie co to internet zostal okradziony w
    ten sposob. dlatego kompletnie nie rozumiem sensu uzywania "e-kart".
    ale ja bym nie demonizowal takiego niebezpieczenstwa. zwlaszcza ze
    kazdy normalny bank uzna taka reklamacje. poza tym sam uzywam kart
    wypuklych do placenia od wielu lat w wielu miejscach i jeszcze mnie
    nie okradziono. a i w necie kupuje bez obawy.

    PG

  • 7. Data: 2003-07-24 05:34:15
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr Gralak" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > placic w necie? skoro tak to mimo ze nie uzywasz jej w necie nie masz
    > zadnej pewnosci ze nikt jej nie uzyje do zakupow w sieci. slipy z jej

    zgadza się, ale prościej będzie pokazać, że nie jest się wielbłądem w
    przypadku reklamacji.
    Tylko i wyłącznie po to nie używam tej karty w internecie.

> [...]
    > wypuklych do placenia od wielu lat w wielu miejscach i jeszcze mnie
    > nie okradziono. a i w necie kupuje bez obawy.

    Ja też używam karty w Internecie przepuszczając tam różne kwoty.
    Niebezpieczeństwo takich transakcji polega na tym, że numer karty pojawia
    się w tylu miejscach, że użycie go przez jakiegoś niedorozwiniętego jest
    całkiem duże,
    Co z tego, że reklamację mi uznają, ale będzie to trwało miesiącami.
    Dlatego druga karta używana tylko w Internecie.
    Jej numer mają tylko Ci gdzie kupowałem (a i to nie zawsze), natomiast nie
    ma jej na stacjach benzynowych, supermarketach, restauracjach itp itd.
    E-karta daje jeszcze mały dodatek, że jak ktoś gdzie numer karty się pojawił
    będzie go próbował użyć w sposób "mniej wyrachowany" to mu się nie uda jej
    zautoryzować.

  • 8. Data: 2003-07-24 14:10:27
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    z...@p...onet.pl writes:

    > Okazuje się że autoryzacja, mimo niedojścia transakcji do
    > skutku jest ważna jeszcze przez 2 miesiące

    a nawet dluzej

> [...]
    > może
    > przesłać rozliczenie do banku i bank obciązy konto kwotą transakcji której

    Naturalnie. Tak w ogole to sprzedawca moze to zrobic nawet bez zadnej
    autoryzacji. Jednakze bank powinien takie rzeczy zalatwiac od reki po
    otrzymaniu reklamacji.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 9. Data: 2003-07-25 22:54:08
    Od: z...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > Naturalnie. Tak w ogole to sprzedawca moze to zrobic nawet bez zadnej
    > autoryzacji. Jednakze bank powinien takie rzeczy zalatwiac od reki po

    Owszem, operator mlinii odpowiedział mi że bank przyjmie reklamację oczywiście
    na piśmie i zostanie ona rozpatrzona w ciągu 90 dni. Jest to kolejny przyczynek
    do tego jak traktują banki w Polsce swoich klientów. Zawsze w takich sytuacjach
    usiłuję uświadomić moich rozmówców, że oni tak naprawdę pracują między innymi
    za moje pieniądze, ale chyba tego nie rozumieją. Może gdyby klienci częściej im
    to uświadamiali to zmieniłoby się stosunek banków do ich klientów. Ale wracając
    do sprawy, jeśli transakcja nie dochodzi do skutku i po dwóch tygodniach, jak w
    przypadku mbanku zostaje zdjęta blokada z pieniędzy, to powinna być także
    cofnięta autoryzacja, czyli krótko mówiąc nie było transakcji - nie ma
    autoryzacji. Tymczasem tak nie jest i ja dlatego uważam że bank świadomie w tym
    przypadku naraża swojego klienta na możliwość utraty pieniędzy. I jeszcze na
    koniec stwierdzenie operatorki mlinii że jestem jednym z nielicznych, jak
    powiedziała na szczęście, który ma za złe bankowi że autoryzacja transakcji
    jest tak długo ważna, bo gdyby ważność była krótsza to wiele transakcji mogłoby
    nie dojść do skutku. Była bardzo zdziwiona jak powiedziałem jej że
    bezpieczeństwo moich pieniędzy stawiam wyżej niż jakąś transakcję która nie
    doszła do skutku, bo sprzedawca po autoryzacji zwlekał z przesłaniem do banku
    rozliczenia.

  • 10. Data: 2003-07-25 22:59:21
    Od: z...@p...onet.pl

> [...]
    > Bogdan B.
    >
    > Ciekaw jestem czy na moje życzenie może być cofnięta autoryzacja transakcji,
    która nie doszła do skutku? Muszę zadzwonić do mbanku, ale obawiam się że nie
    uzyskam od tych w sumie kiepsko przeszkolonych operatorów mlinii jakiejś
    wiążącej informacji. Pozdrawiam