    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sat, 26 Nov 2016 03:14:25 -0800 (PST)
    Subject: Re: Karta kredytowa do płatności w euro...
    From: Stiwi <s...@h...com>

    On Wednesday, September 28, 2016 at 11:58:16 PM UTC+4, Stiwi wrote:
    > Niestety Alior się jeszcze nie ustosunkował do swojego zachowania. Przy pierwszej
    blokadzie jak się niemiło dowiedziałem będąc za granicą, okazało się że zablokowali
    bo podejrzana im się wydała płatność za hotel na stronie Hiltona i chcieli się
    upewnić, że to ja ją robiłem. Fajnie, ale można wysłać: SMS, maila lub zadzwonić, a
    nie blokować od razu z miejsca. Przegięli robiąc dokładnie to samo za drugim razem i
    wtedy już odpuściłem. Mam już tą kartę w EUR zablokowaną, wysłałem im wiadomość,
    zobaczymy.

    Niestety te zabawki Aliora to dobre dla dzieci na kolonie są. Robiłem w nocy kilka
    płatności w USD (wiadomo Black Friday), transakcje w zakresie $100-300. Po jednej z
    nich została zablokowana karta. Oczywiście trzeba dzwonić, więc pomyślałem że
    odblokuje też tą EUR, której nie chciało mi się ruszać od września jak 30min nikt nie
    odbierał na infolinii.

    Cały ten proces weryfikacyjny w Aliorze to jakiś dramat. Pani pyta o nr klienta po
    czym system losuje jej kilka podchwytliwych pytań. Jedno z pytań było czy posiadam
    jakąś kartę aktywną wydaną przez Alior Bank? Pytanie podchwytliwe z dwóch powodów:

    1) Z Alior Bankiem poza kantorem nie mam nic wspólnego, ani nie mam u nich żadnych
    produktów, więc odpowiedziałem nie. Błąd, przecież karty są wydane przez Alior Bank
    jak się później zastanowiłem (wiadomo 3 w nocy)

    2) Mam 3 karty EUR, USD, GBP, pierwsze dwie zablokowane, a tą w GBP też płaciłem
    kilka razy w Black Friday, więc skąd mam wiedzieć czy jej przypadkiem nie
    zablokowali? SMSy / telefony od Alior Kantor do mnie nie docierają. Skąd mam wiedzieć
    o 3 nad ranem, której karty Kantor Alior zdecydował się nie blokować?

    Ponieważ udzieliłem błędnej odpowiedzi, pani po 15 minutach rozmowy poinformowała
    mnie, że ona mi już nie jest w stanie pomóc, muszę się rozłączyć i zadzwonić
    ponownie... Komedia. Ale ok, przecież to nie jej wina, że procedury są do bani.
    Zadzwoniłem ponownie, tym razem werfyikacja przebiegła ponownie. Prosiłem panią żeby
    odblokowała mi te dwie karty i że wszystkie transakcje na niej robiłem osobiście, a
    karte leżą w szufladzie. Myślałem że to cokolwiek przyspieszy. Niestety nie, pani
    musiała przeczytać każdą podejrzaną wg Alior transakcje i musiałem powiedzieć
    sakramentalne "tak", podobnie jak zapewnić że karty faktycznie mam przy sobie (2 razy
    to i wszystkie inne pytania dla dwóch różnych kart). Katastrofa.

    Citi? Telefoniczny PIN? Weryfikacja kilkanaście sekund max. Nigdy nie zastrzegli mi
    karty, nawet jak przegapiłem od nich telefon po kilku transakcjach i wypłatach za
    granicą. Zawsze dzwonią i nie podejmują sami decyzji za klienta co zrobić z kartą bez
    jego zgody.

    Stiwi