  • Data: 2016-11-28 11:01:41
    Temat: Re: Karta kredytowa do płatności w euro...
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 26 listopada 2016 12:14:27 UTC+1 użytkownik Stiwi napisał:

    > Niestety te zabawki Aliora to dobre dla dzieci na kolonie są. Robiłem w nocy kilka
    płatności w USD (wiadomo Black Friday), transakcje w zakresie $100-300.

    Hmm, no dobra, ładna historia, bardzo lubię takie czytać (bardziej niż samemu pisać),
    ale nasuwa się pytanie, po co w takim razie jeszcze się tymi zabawkami aliora
    posługujesz, skoro masz citi gold ?
    Tzn. przychodzi mi do głowy troska o zbytnie niepodawanie numeru karty (ale tu też
    można sobie po takim black friday zastrzec i przespacerować się do oddziału, o ile
    jest w odległości spaceru, gdzie od ręki wytłoczą nową), czy może jednak trochę
    lepszy kurs w IKA niż w citi gold - i wynikający z tego ew. problem z czekaniem na
    przelew - najpierw złotówek do IKA, a potem EUR - a jak USD czy GBP to jeszcze dłużej
    - z powrotem do citi. Różnica jest - oczywiście nie taka, jak np. w przypadku
    citikonta lub citipriority, ale jest.
    I nawet z nadwyżkami nie ma problemu - SEPA i SWIFT są dla citigold za free, więc te
    parę groszy więcej w kantorze aliora można wziąć.

    Jak będę potrzebował karty do płatności zagranicznych to sobie pewnie citi priority
    założę - tym bardziej, że, jak dopytałem, skoro mam KK (i login) to już nie muszę się
    z kurierem umawiać, umowę mogę podpisać w ST (albo ew. iść do oddziału - w sumie zysk
    żaden z tego, że już mam KK, ale za to kartę dostanę od ręki, a nie pocztą) - i albo
    spokój mi zapewni przelanie połowy oszczędności zamienionych na walutę, albo będę się
    bawił w ping-pong.
    Na razie mi się jednak nie chce - ale że wiedza jest cenna, to właśnie zadałem im
    pytanie, jakie będą prowizji w przypadku, gdy karta jest podłączona do konta w EUR, a
    zapłata będzie np. w CZK.
    Z tego, co jest na stronie, można wywnioskować, że karta ma cztery waluty
    rozliczeniowe - PLN, EUR, USD i GBP - zaś domyślną dla innych walut jest EUR (a nie,
    jak w aliorze, nieszczęsne USD), przeliczenie po kursie MC.
    Jeśli się okaże, że citek nie bierze w przypadku takiej płatności dodatkowej
    prowizji, czy to kursowej czy "bezpośredniej", to ta karta może być bardzo wygodna do
    podróży po Europie - wystarczy zakupić jedynie euro - i oczywiście pamiętać o
    przełączeniu rachunków przed i po wyjeździe.