    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Wed, 28 Sep 2016 12:58:11 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Karta kredytowa do płatności w euro...
    From: Stiwi <s...@h...com>

    On Wednesday, September 28, 2016 at 5:57:17 PM UTC+4, Dawid Rutkowski wrote:
    [...]
    > Ale ich kart, jeśli masz już je darmowe na te 4 lata (nie odnawiają się
    automatycznie), bym nie wyrzucał - może się nadadzą do płatności w necie ?
    > Alior coś odpowiedział w temacie tego, co było przyczyną zablokowania kart ?
    > Zaś co do tego, czy spodziewają się płatności w Polsce - bankomaty euronetu za
    darmo są - gdyby nie było to żałosne, to byłoby tragiczne (bo oczywiście w euronecie
    w PL nie wypłacisz euro, jedynie musisz je kupić za złotówki, które alior znów
    przeliczy na euro - i zapłacisz za to ponad 15%).

    > A podsumowując - przy all-in-one z kosztami citigold bym się nie upierał (chyba, że
    jak już pisałem, ktoś u nich trzyma akcje za 300k), bo szkoda na to forsy. Już lepiej
    wziąć citi priority - może być darmowe przy posiadaniu również darmowej KK simplicity
    i comiesięcznym ping-pingu na 5k - albo kosztuje "tylko" 25zł, a daje debetówkę z
    takimi samymi możliwościami, zaś walutę można kupować w kantorze aliora - to póki co
    działa dobrze - i za darmo co citka przelewać.
    > A czy debetówka do citi gold (nie chodzi tu oczywiście o mc world elite debit,
    którą dają tylko do citigold PC) różni się czymś od tej do citi priority, czy nawet
    do citikonta ?

    Niestety Alior się jeszcze nie ustosunkował do swojego zachowania. Przy pierwszej
    blokadzie jak się niemiło dowiedziałem będąc za granicą, okazało się że zablokowali
    bo podejrzana im się wydała płatność za hotel na stronie Hiltona i chcieli się
    upewnić, że to ja ją robiłem. Fajnie, ale można wysłać: SMS, maila lub zadzwonić, a
    nie blokować od razu z miejsca. Przegięli robiąc dokładnie to samo za drugim razem i
    wtedy już odpuściłem. Mam już tą kartę w EUR zablokowaną, wysłałem im wiadomość,
    zobaczymy.

    Citigold jest drogie to fakt, pewnie zależy jak na to patrzeć. Okazuje się, że
    podobonie jak HSBC Premier wystarczy mieć Citigold w jednym kraju by mieć ten sam
    status w innych. Tutaj jak popatrzymy na wymagania w poszczególnych krajach, wymóg
    polskiego Citi jest jednym z niższych na świecie. Jeśli więc ktoś ma walutę, która i
    tak leży, to nie ma już znaczenia czy będzie ją trzymał w Citi czy w innym banku przy
    super niskim % lokaty walutowej.

    Co do debetówki citigold, na pewno wygląda lepiej niż citi priority :) Ma też wyższe
    limity wypłat gotówki 10k vs 6k citi priority oraz wyższy limit transakcji
    bezgotówkowych 50k vs 10k.