    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Wed, 28 Sep 2016 06:57:16 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Karta kredytowa do płatności w euro...
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    "Najlepsze" zawsze zależy od punktu siedzenia.
    Gdyby nie było tak drogie, to pewnie może by było warto się przyjrzeć - choć jednak
    raczej tylko wtedy, gdyby przestali się upierać przy tym upierdliwym ręcznym
    przełączaniu debetówki między walutami (w nadziei, że klient się pomyli i na tym
    zarobią).
    Patrząc na cenę - 150zł/mc - i warunki zwolnienia - 300k aktywów, to wychodzi, że jak
    w innym banku dostanie się raptem 0,6pp więcej dla lokat (chyba że wliczają w to
    również np. rachunki maklerskie, a ktoś trzyma tyle oszczędności w akcjach czy
    obligacjach) - a o to nawet przy obecnym niskim poziomie % nie jest trudno, głównie
    dlatego, że % lokat w citi to jeszcze większa nędza niż średnia - to już lepiej te
    150zł płacić.

    Ale co do IKA to sam się zraziłem - co prawda nie przez kartę, a przez ich ogólną
    niepoważność, po 3 miesiącach od założenia zniknęło mi konto USD - i teraz czekam na
    odpowiedź, czy zostało zamknięte, czy też, zgodnie z regulaminem, tylko zawieszono do
    niego dostęp przez net - pierwsza odpowiedź z aliora było, że "zamknęli i mogę sobie
    na nowo otworzyć" - "otworzyłem" i konto ma ten sam numer, historii żadnej nie miało,
    więc nie mogę porównać.
    Wg regulaminu mogą zamknąć, ale po 2 latach nieaktywności.
    Także nie ma zamiaru ich już polecać.
    Ale ich kart, jeśli masz już je darmowe na te 4 lata (nie odnawiają się
    automatycznie), bym nie wyrzucał - może się nadadzą do płatności w necie ?
    Alior coś odpowiedział w temacie tego, co było przyczyną zablokowania kart ?
    Zaś co do tego, czy spodziewają się płatności w Polsce - bankomaty euronetu za darmo
    są - gdyby nie było to żałosne, to byłoby tragiczne (bo oczywiście w euronecie w PL
    nie wypłacisz euro, jedynie musisz je kupić za złotówki, które alior znów przeliczy
    na euro - i zapłacisz za to ponad 15%).

    A podsumowując - przy all-in-one z kosztami citigold bym się nie upierał (chyba, że
    jak już pisałem, ktoś u nich trzyma akcje za 300k), bo szkoda na to forsy. Już lepiej
    wziąć citi priority - może być darmowe przy posiadaniu również darmowej KK simplicity
    i comiesięcznym ping-pingu na 5k - albo kosztuje "tylko" 25zł, a daje debetówkę z
    takimi samymi możliwościami, zaś walutę można kupować w kantorze aliora - to póki co
    działa dobrze - i za darmo co citka przelewać.
    A czy debetówka do citi gold (nie chodzi tu oczywiście o mc world elite debit, którą
    dają tylko do citigold PC) różni się czymś od tej do citi priority, czy nawet do
    citikonta ?