    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Karta kredytowa do płatności w euro...
    Date: Fri, 1 Jul 2016 12:13:39 +0200

    dyskusyjnych:237e731b-d84a-4b6d-8ea1-119eabfc5972@go
    oglegroups.com...
    >To lepiej sprawdź, a nie polegaj na podejrzeniach ;P
    >W pewnym sensie masz rację - w citi i mBąku, mimo rozliczania w PLN
    >(i kart visy i kart mc) jest drogo, bo właśnie 5,8%-6%

    Czekaj czekaj, bo tych opcji teraz teraz tyle, ze trudno sie polapac.

    Masz na mysli karte rozliczana w PLN, platnosc w euro czy tam w USD,
    przeliczoną na PLN przez Vise/MC ?
    I wtedy tez 6% dla banku ?

    Przy platnosci w EUR a rozliczaniu w PLN oplata bankowa za
    przewalutowanie jest czyms normalnym, choc 6% to jakies zlodziejstwo
    :-)

    Teraz to sie boje karte za granica wyciagac, bo nie wiem ile zaplace

    >(przy tym MC są troszkę korzystniejsze, bo visa ma większy spread
    >przy swoim przeliczaniu z waluty na złotówki - i pewnie właśnie
    >dlatego zmusiła polskie banki do rozliczania swoich kart wyłącznie w
    >PLN - ciekawe, że mastercardowi nie udało się tego zrobić, ale oni są
    >słabsi w stosunku mniej więcej 60% do 40%)

    Zmusila ?
    O ile sie orientuje, to na karcie nie ma podanej waluty
    rozliczeniowej, jest tylko kod kraju. Ktory pewnie powinien jakos
    wspolgrac z kodem banku.
    Ale banki teraz miedzynarodowe, to moze rejestruja oddzial
    zagraniczny.

    Teoretycznie, to teraz przy platnosci za granica powinno sie pojawic
    pytanie, czy życzę sobie mieć obciażone w walucie oryginalnej, czy w
    zlotowkach.
    Tylko, ze ostatnio nic takiego sie nie pojawilo i obciazyło od razu w
    Euro.

    >Także trzeba sobie sprawdzić, jak wyglądają kursy i prowizje w banku,
    >w którym ma się kredytówkę i policzyć próg, do którego warto tą
    >kredytówką za granicą płacić

    Ni ch* - nie zaplacisz po kursie banku, zaplacisz po jutrzejszym
    kursie banku. Czy nawet pojutrzejszym.
    A ile on bedzie wynosil to nikt nie wie.
    I zastosuja oczywiscie ten niekorzystny i moze jeszcze 6% dolicza :-)

    J.