  • 1. Data: 2005-03-21 09:12:59
    Temat: Karta kredytowa a debetowa
    Od: "=Marcos=" <m...@t...NOSPAMNOSPAM.com>

    Witam!
    Rozumiem, że karty debetowe to Visa Electron itp., a kredytowe to te
    wypukłe - Visa itp.
    W easyJet mamy do wyboru zapłatę kartą debetową lub kredytową, przy czym za
    użycie tej drugiej dopłacamy 6.50E. Kart typu Visa Electron nie przyjmuje
    (no chyba, że Inteligo, ale też traktuje ją jako kredytową).
    Pytanie więc brzmi: czy istnieje polska karta debetowa, którą swobodnie
    można płacić za granicą przez internet?

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://wyprawy.terefere.com

  • 2. Data: 2005-03-21 09:13:36
    Temat: Re: Karta kredytowa a debetowa
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    =Marcos= said the following On 2005-03-21 10:12:
    > Witam!
    > Rozumiem, że karty debetowe to Visa Electron itp., a kredytowe to te
    > wypukłe - Visa itp.

    Nie. Wypukła to wypukła, kredytowa to kredytowa. Jedno z drugim nie ma
    wiele wspólnego.

    KJ

  • 3. Data: 2005-03-21 14:03:32
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Mon, 21 Mar 2005 10:12:59 +0100, "=Marcos="
    <m...@t...NOSPAMNOSPAM.com> wrote:

    >Witam!
    >Rozumiem, że karty debetowe to Visa Electron itp., a kredytowe to te
    >wypukłe - Visa itp.

    Źle rozumiesz.
    Debetową od kredytowej odróżnia sposób rozliczania, nie sposób
    tłoczenia. Sa płaskie kredytowe i wypukłe debetowe.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/kropek/

  • 4. Data: 2005-03-21 16:12:51
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > Rozumiem, że karty debetowe to Visa Electron itp., a kredytowe to te
    > wypukłe - Visa itp.

    Nie

    > W easyJet mamy do wyboru zapłatę kartą debetową lub kredytową, przy czym
    za
    > użycie tej drugiej dopłacamy 6.50E. Kart typu Visa Electron nie przyjmuje

    ..poniewaz niektore centra rozliczeniowe pobieraja inne prowizje za
    autoryzacje debetowych a inna za autoryzacje kredytowych... Imho takie
    doplacanie jest raczej niezgodnie z przepisami organizacji platniczych - a
    ca pewnie sieci cicho bo boi sie stracic duzego klienta...

    > (no chyba, że Inteligo, ale też traktuje ją jako kredytową).

    a powinienes traktowac jako debetowa...

    > Pytanie więc brzmi: czy istnieje polska karta debetowa, którą swobodnie
    > można płacić za granicą przez internet?

    Visa Electron Inteligo, eKarta mBanku, Visa Fortisbanku i wiele innych...

    Pozdr.,
    Piotr

  • 5. Data: 2005-03-21 16:54:57
    Od: "=Marcos=" <m...@t...NOSPAMNOSPAM.com>

    > a powinienes traktowac jako debetowa...

    Nie ja.
    easyJet przyjmuje VE Inteligo tylko jeśli zaznaczysz, że jest to kredytowa.
    Przynajmniej tak było rok temu.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://wyprawy.terefere.com

  • 6. Data: 2005-03-21 18:03:19
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    =Marcos= napisał(a):

    > Nie ja.
    > easyJet przyjmuje VE Inteligo tylko jeśli zaznaczysz, że jest to kredytowa.
    > Przynajmniej tak było rok temu.

    Sposobu rozliczenia karty sprzedawca nie może wywnioskować z numeru
    karty. To jest NIEWYKONALNE i jest regulacją pomiędzy klientem a
    bankiem. Sprzedawcy nic do tego, jego powinno obchodzić czy jest to
    karta z możliwością wykonywania transakcji MO/TO/IO
    (mail/telephone/internet order).

    Tak samo jak po numerze karty nie rozpoznasz, czy jest to Visa czy Visa
    Electron.

  • 7. Data: 2005-03-21 18:39:08
    Od: Przemyslaw Kowalik <p...@A...pl>

    Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Źle rozumiesz.
    > Debetową od kredytowej odróżnia sposób rozliczania, nie sposób
    > tłoczenia. Sa płaskie kredytowe i wypukłe debetowe.

    Ano prawda.
    BTW, swoją droghą nie spotkałem do tej pory płaskiej charge, tylko wypukłe.

    Przemek

  • 8. Data: 2005-03-21 21:33:16
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Piotr" <p...@c...cz> writes:

    > za
    >
    > ..poniewaz niektore centra rozliczeniowe pobieraja inne prowizje za
    > autoryzacje debetowych a inna za autoryzacje kredytowych...

    Raczej sklep nie placi prowizji za operacje "gotowkowa" (karta debetowa
    normalnie, ale domyslam sie ze wiele KK tez przejdzie), a placi za
    normalna sprzedaz (dowolna karta). Jak ktos ma karte debit w normalnym
    kraju, to takze nie placi prowizji za wyplate gotowki, wiec nie ma
    specjalnego problemu.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2005-03-22 11:08:28
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    To juz zalezy od ca...

    > Sposobu rozliczenia karty sprzedawca nie może wywnioskować z numeru
    > karty. To jest NIEWYKONALNE i jest regulacją pomiędzy klientem a

    Może

    > bankiem. Sprzedawcy nic do tego, jego powinno obchodzić czy jest to
    > karta z możliwością wykonywania transakcji MO/TO/IO
    > (mail/telephone/internet order).

    A wlasnie ze tak....

    > Tak samo jak po numerze karty nie rozpoznasz, czy jest to Visa czy Visa
    > Electron.

    Rozpoznasz

    Pozdr.,
    Piotr

  • 10. Data: 2005-03-23 07:37:40
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Przykładowo wypukła Mastercard do eurokonta prowadzonego w euro w BZWBK ?
    Ciekawe, jak ją obciąża easyjet ??
    JaC