  • 1. Data: 2005-03-20 15:52:17
    Temat: Przelewy zagraniczne (w te i wewte)
    Od: "Wojtek" <a...@w...pl>

    Prosze o rozjasnienie, czy przelew dokonany przez kolesia z USA w USD na
    moje konto w PLN w banku polskim zostanie zaakceptowany, jesli tak skad
    brany bedzie kurs? Pytanie tez sie tyczy odwrotnej sytuacji: z konta w PLN
    na konto w USD
    Dziekuje

  • 2. Data: 2005-03-20 17:28:27
    Temat: Re: Przelewy zagraniczne (w te i wewte)
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Wojtek <a...@w...pl> wrote:

    > Prosze o rozjasnienie, czy przelew dokonany przez kolesia z USA w USD na
    > moje konto w PLN w banku polskim zostanie zaakceptowany, jesli tak skad

    Oczywiście. Brany wtedy będzie pod uwagę kurs kupna/sprzedaży w banku w dniu
    księgowania transakcji.

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 3. Data: 2005-03-20 19:57:53
    Od: RadoW <r...@i...NOSPAM.pl>

    Wojtek napisał(a):
> [...]
    > brany bedzie kurs? Pytanie tez sie tyczy odwrotnej sytuacji: z konta w PLN

    Oczywiście. Po kursie obowiązującym w danym dniu i w danej chwili.
    Kursie banku przyjmującego zlecenie

  • 4. Data: 2005-03-20 20:34:07
    Od: "Patek" <g...@h...com>

    Kiedys wyslalem 700 $ na konto CITIBANK w USA.
    Mimo iz wszystko oplacilem w Polsce to CITI w USA skasowal goscia
    kilkanascie dolarow ekstra.

    Moze teraz tego nie ma ale upewnij sie przed przelewem

    Patek

  • 5. Data: 2005-03-20 21:18:19
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Patek wrote:
> [...]
    > kilkanascie dolarow ekstra.
    >
    > Moze teraz tego nie ma ale upewnij sie przed przelewem

    W drugą stronę jest tak samo.
    1. Swoje zapłaci wysyłający. Ale z własnej kieszeni (powiedzmy, że to
    dobrze).

    2. Swoje (już niestety z wysyłanej kwoty) wezmą banki pośredniczące. Ja
    bym na mniej niż 15 dolarów nie liczył.

    3. Polski bank docelowy za przewalutowanie z USD na PLN też weźmiej
    swoje zgodnie z taryfą opłat. (mBank nie bierze np. )

    4. Jeśli coś jeszcze zostanie :) zostanie zaksięgowane na koncie w
    złotówkach po kursie banku.

  • 6. Data: 2005-03-20 22:20:57
    Od: "Ambler" <a...@k...wp.pl>

    "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> wrote in message

> [...]
    > swoje zgodnie z taryfą opłat. (mBank nie bierze np. )
    >
    > 4. Jeśli coś jeszcze zostanie :) zostanie zaksięgowane na koncie w

    Dzięuję wszystkim za odpowiedzi.

    Czy mam rozumieć, że choć mBank czy Inteligo nie pozwalają na dzień
    dzisiejszy na zrobienie przelewu za granicę, to nie ma takiej opcji aby
    mogli odrzucić jakikolwiek przelew przychodzący w obcej walucie

  • 7. Data: 2005-03-20 22:23:37
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Ambler wrote:

    > Czy mam rozumieć, że choć mBank czy Inteligo nie pozwalają na dzień
    > dzisiejszy na zrobienie przelewu za granicę, to nie ma takiej opcji aby
    > mogli odrzucić jakikolwiek przelew przychodzący w obcej walucie

    Tak.

    mBank przyjmie go za darmo, Inteligo weźmie sobie chyba 10 zł.
    Pamiętaj, że banki po drodze też coś wezmą, czyli na pewno nie
    dostaniesz tej kwoty, która została wysłana.

  • 8. Data: 2005-03-20 23:03:21
    Od: RadoW <r...@i...NOSPAM.pl>

    witek napisał(a):

    > Tak.
    >
    > mBank przyjmie go za darmo, Inteligo weźmie sobie chyba 10 zł.
    > Pamiętaj, że banki po drodze też coś wezmą, czyli na pewno nie
    > dostaniesz tej kwoty, która została wysłana.

    Nie muszą. Mogą. W zależności od tego czy środki będą szły przez bank
    korespondencyjny czy nie.

  • 9. Data: 2005-03-21 00:42:46
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    RadoW wrote:

    > Nie muszą. Mogą. W zależności od tego czy środki będą szły przez bank
    > korespondencyjny czy nie.

    Odwracasz kota ogonem.
    Wziąć wezmą na pewno. Tylko tak jak piszesz banków pośredniczących może
    nie być i nie będzie miał kto wziąć.
    W praktyce nie wiem jaka to by musiała być konstelacja banków.

  • 10. Data: 2005-03-21 14:15:53
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <3...@i...net>, g...@h...com says...
    > Kiedys wyslalem 700 $ na konto CITIBANK w USA.
    > Mimo iz wszystko oplacilem w Polsce to CITI w USA skasowal goscia
    > kilkanascie dolarow ekstra.
    >
    > Moze teraz tego nie ma ale upewnij sie przed przelewem

    W Stanach na niektorych rachunkach kasuja nawet za przelewy krajowe
    /wire transfer/ przychodzace. O ile dobrze pamietam to podstawowy
    rachunek czekowy w citi ma oplate 10 dolcow za przelewy przychodzace

    AP