  • 1. Data: 2005-11-14 20:26:37
    Temat: Karta Kredytowa w PKO S.A - jak to jest ?
    Od: Tequilla <g...@o...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów.

    Dzwonili do mnie juz 2 gi raz z owego banku (mam w nim konto)oraz
    wczesniej pisali do mnie pocztą tradycjyjną, że jako iż jestem stałyb
    (dobrym - sic!) klientem to zaoferowali mi karte kredytową MasterCard na
    promocyjnych warunkach.
    i prośba niech mi ktoś wyjasni:
    1. Jeśli wezme powiedzmy 1000 pln z owej karty i przed upływem okresu
    bezodsetkowego (45 dni) spłace 10 % czyli 100 pln, zostanie mi 900 do
    spałcenia w następonym okresie, no i czy odsetki liczone są od tych 900
    za każdy dzień kolejny az np. do spłącenia kolejne 10% (przed upływem
    kolejnych 45 dni bezodsetkowych),i potem odsetki liczone są od ktoty
    pomniejszonej itd? az spłacę całe zadłużenie - zakładając że spłacam po
    10% od kwoty zadłużenia za każdym razem (mam nadzieje ze napisałem
    zrozumiale)
    2 . W przypadsku tej karty odsetki liczone sa na poziomie 22% w sali
    roku, czy to się opłaca?
    3. Karta ta nie jest wypukła, więc płacenie w internecie będzie
    comajmniej utrudnione?
    4. Promocyjna opłata za karte to 20 pln ale potem 40 pln czy ta kwota
    jest do zaakceptowania
    5. Wszystkie operacje gotówkowe na tej karcie np. wypłata gotówki we
    własnym bankomacie jest obarczona prowizją. Nie ma prowizji tylko od
    operacji bezgotówkowych czy tak jest przewaznie ?
    6. Nie mogę w umowie o kartę wpisać że sam będę spłacał zadłużenie -
    bank to reguluje że albo pobiera zam z konta 10% zadłużenia albo od razu
    całą kwotę, jak jest w innych bankach ?
    7. Czy to wogóle ma sens - jesli obecnie posiadam spory odnawialny
    debet, który "kosztuje" więcej bo 100 pln rocznie ale za do
    oprocentowany jest w granicah 12% rocznie (mam zniżka bo normalnie jest
    ponad 16%)?
    8. a i cóż o czym nie mówią jak zwykle otwarcie jeden dzień zwłoki w
    spłacie kosztuje mnie 40 pln
    Ogólnie Pan w rozmowie ze mną kiedy ja wymieniałem mu peweni "wady owej
    karty" raczej przytakiwał albo nie umiał odeprzeć zarzutów.
    9. Co to jest - Opłata za przekroczenie limitu kredytowego - w jaki
    sposób go przekraczam jesli mam ustawiony limit - czy to wynika z tego
    ze karta podcza płacenia nie wymaga za każdym raem łaczności zbankiem on
    - line - tak jak jest w debetowych?
    Co Wy na to Szanowi Grupowicze
    pozdrawiam
    Tomek

    ps. sooorki za ilość pytac - ale gdzie miałbym zapytac jak nie tu :)

  • 2. Data: 2005-11-14 20:48:33
    Temat: Re: Karta Kredytowa w PKO S.A - jak to jest ?
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Tequilla wrote:

> [...]
    > od ktoty pomniejszonej itd? az spłacę całe zadłużenie - zakładając
    > że spłacam po 10% od kwoty zadłużenia za każdym razem (mam nadzieje

    Jeżeli nie spłacisz całości zadłużenia w GP to płacisz odsetki od dnia
    transakcji czyli w ogóle nie masz GP.

    > 2 . W przypadsku tej karty odsetki liczone sa na poziomie 22% w sali
    > roku, czy to się opłaca?

    Nie.

    > 3. Karta ta nie jest wypukła, więc płacenie w internecie będzie
    > comajmniej utrudnione?

    To jest MC Electronic? W takim razie płacenie przez sieć nie będzie
    "utrudnione" tylko niemożliwe :-)

    > 4. Promocyjna opłata za karte to 20 pln ale potem 40 pln czy ta kwota
    > jest do zaakceptowania

    Biorąc pod uwagę sytuację na rynku KK? Nie :-)

    > 5. Wszystkie operacje gotówkowe na tej karcie np. wypłata gotówki we
    > własnym bankomacie jest obarczona prowizją. Nie ma prowizji tylko od
    > operacji bezgotówkowych czy tak jest przewaznie ?

    Tak.

    > 6. Nie mogę w umowie o kartę wpisać że sam będę spłacał zadłużenie -
    > bank to reguluje że albo pobiera zam z konta 10% zadłużenia albo od
    > razu całą kwotę, jak jest w innych bankach ?

    Zapewne chodzi o automatyczną spłatę - to że masz wtedy 2 możliwości: spłata
    kwoty minimalnej albo całości nie odbiega od "normy". To nie wyklucza, że
    możesz sam zlecić spłatę dowolnej kwoty.

> [...]
    > debet, który "kosztuje" więcej bo 100 pln rocznie ale za do
    > oprocentowany jest w granicah 12% rocznie (mam zniżka bo normalnie

    Szczerze? Niewielki :-)

    > 8. a i cóż o czym nie mówią jak zwykle otwarcie jeden dzień zwłoki w
    > spłacie kosztuje mnie 40 pln

    Większość (chyba poza kartą Nordei) kart kredytowych tak ma :-)

    > Ogólnie Pan w rozmowie ze mną kiedy ja wymieniałem mu peweni "wady
    > owej karty" raczej przytakiwał albo nie umiał odeprzeć zarzutów.

    Nie nauczył się jeszcze kłamać :-)

> [...]
    > sposób go przekraczam jesli mam ustawiony limit - czy to wynika z tego
    > ze karta podcza płacenia nie wymaga za każdym raem łaczności zbankiem

    Limit możesz przekroczyć nie tylko swoimi wypłatami i zakupami - również
    prowizjami. Przykład: masz limit karty 1000 PLN, wypłacasz tę sumę w
    bankomacie. Za wypłatę gotówkową z KK bank bierze prowizję. Efekt?
    Przekroczyłeś limit (konto karty obciążyła kwota większa niż limit). Co do
    autoryzacji - jeżeli to karta płaska to będzie zawsze (ale nie "tak jak w
    debetowych" - są przecież debetowe wypukłe)

    > Co Wy na to Szanowi Grupowicze

    Nie brać tej karty :-) Jak na KK to marna oferta, a z tego co piszesz to
    chyba w ogóle nie jest Ci potrzebna KK.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 3. Data: 2005-11-15 01:13:01
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Glenn wrote:
    > Nie brać tej karty :-) Jak na KK to marna oferta,

    dokładnie

  • 4. Data: 2005-11-15 07:08:07
    Od: Tequilla <g...@o...pl>

    Glenn napisał(a):

    > Nie brać tej karty :-) Jak na KK to marna oferta, a z tego co piszesz to
    > chyba w ogóle nie jest Ci potrzebna KK.

    serdecznie dziękuje za wyczerpujące odpowiedzi
    pozdr
    Tomek

  • 5. Data: 2005-11-15 09:30:27
    Od: Michal M <w...@...pl>

    > Nie brać tej karty :-) Jak na KK to marna oferta, a z tego co piszesz to
    > chyba w ogóle nie jest Ci potrzebna KK.

    sory ze tak sie podpinam pod watek
    mi tez nie jest potrzebna KK ale wezems obie na rok w promocji w mBanku potem
    pewnie zrezygnuje bo te 58zl/rok to dla mnie bez sensu skoro nie bede
    przekraczal limitu i mam zamiar zawsze splacac 100% w terminie

    jaka karte polecil bys dla takiego klienta? (ma byc najtansza oplata roczna -

    oprocentowanie moze byc nawet 35%)
    pozdrawiwam
    michal m

  • 6. Data: 2005-11-15 10:05:39
    Od: "MrMrooz" <m...@s...gazeta.pl>

    Użytkownik "Michal M" <w...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bede przekraczal limitu i mam zamiar zawsze splacac 100% w terminie
    >
    > jaka karte polecil bys dla takiego klienta? (ma byc najtansza oplata
    Taka, która nie będzie miała opłaty rocznej - albo co rok nowa w promocji
    albo taka gdzie powyżej pewnego limitu miesięcznego opłata roczna jest
    anulowana - na pewno BPH i chyba ING teraz takie mają.

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 7. Data: 2005-11-15 10:46:36
    Od: Michal M <w...@...pl>

    > Taka, która nie b?dzie mia?a op?aty rocznej - albo co rok nowa w promocji
    > albo taka gdzie powy?ej pewnego limitu miesi?cznego op?ata roczna jest
    > anulowana - na pewno BPH i chyba ING teraz takie maj?.

    wiem, ze karte KK mozna miec nawet nie posiadajac konta w banku wiec zweryfikuje
    pytanie:
    czy jakis bank daje KK za darmo (nie tylko w promocji na I rok) oraz mozna w nim
    zalozyc w miare funkcjonalne konto bez oplat lub z minimalnymi (typu 99gr w
    inteligo)?

  • 8. Data: 2005-11-15 11:14:38
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Michal M wrote:

    > czy jakis bank daje KK za darmo (nie tylko w promocji na I rok) oraz
    > mozna w nim zalozyc w miare funkcjonalne konto bez oplat lub z
    > minimalnymi (typu 99gr w inteligo)?

    Niestety takiej "pary" raczej nie ma.

    przyszłość/
    Woody Allen

  • 9. Data: 2005-11-15 12:49:01
    Od: "Prof_Ex" <p...@W...gazeta.pl>

    Glenn <g...@b...pl> napisał(a):

    [...]
    > To jest MC Electronic? W takim razie płacenie przez sieć nie będzie
    > "utrudnione" tylko niemożliwe :-)

    IMVHO to nie jest MC Electronic tylko MasterCard ale nie embosowany.
    Tak jak VISA Maxima Plus w Lukasie. A czy można nim płacić MO/TO/IO
    tego niestety nie wiem...

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 10. Data: 2005-11-15 12:54:44
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Prof_Ex wrote:
> [...]
    >
    > IMVHO to nie jest MC Electronic tylko MasterCard ale nie embosowany.
    > Tak jak VISA Maxima Plus w Lukasie. A czy można nim płacić MO/TO/IO

    Obstawiam, ze nie ale ktos moglby sprawdzic :-)

    przyszłość/ Woody Allen