    From: Tequilla <g...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Karta Kredytowa w PKO S.A - jak to jest ?
    Date: Mon, 14 Nov 2005 21:26:37 +0100

    Witam Szanownych Grupowiczów.

    Dzwonili do mnie juz 2 gi raz z owego banku (mam w nim konto)oraz
    wczesniej pisali do mnie pocztą tradycjyjną, że jako iż jestem stałyb
    (dobrym - sic!) klientem to zaoferowali mi karte kredytową MasterCard na
    promocyjnych warunkach.
    i prośba niech mi ktoś wyjasni:
    1. Jeśli wezme powiedzmy 1000 pln z owej karty i przed upływem okresu
    bezodsetkowego (45 dni) spłace 10 % czyli 100 pln, zostanie mi 900 do
    spałcenia w następonym okresie, no i czy odsetki liczone są od tych 900
    za każdy dzień kolejny az np. do spłącenia kolejne 10% (przed upływem
    kolejnych 45 dni bezodsetkowych),i potem odsetki liczone są od ktoty
    pomniejszonej itd? az spłacę całe zadłużenie - zakładając że spłacam po
    10% od kwoty zadłużenia za każdym razem (mam nadzieje ze napisałem
    zrozumiale)
    2 . W przypadsku tej karty odsetki liczone sa na poziomie 22% w sali
    roku, czy to się opłaca?
    3. Karta ta nie jest wypukła, więc płacenie w internecie będzie
    comajmniej utrudnione?
    4. Promocyjna opłata za karte to 20 pln ale potem 40 pln czy ta kwota
    jest do zaakceptowania
    5. Wszystkie operacje gotówkowe na tej karcie np. wypłata gotówki we
    własnym bankomacie jest obarczona prowizją. Nie ma prowizji tylko od
    operacji bezgotówkowych czy tak jest przewaznie ?
    6. Nie mogę w umowie o kartę wpisać że sam będę spłacał zadłużenie -
    bank to reguluje że albo pobiera zam z konta 10% zadłużenia albo od razu
    całą kwotę, jak jest w innych bankach ?
    7. Czy to wogóle ma sens - jesli obecnie posiadam spory odnawialny
    debet, który "kosztuje" więcej bo 100 pln rocznie ale za do
    oprocentowany jest w granicah 12% rocznie (mam zniżka bo normalnie jest
    ponad 16%)?
    8. a i cóż o czym nie mówią jak zwykle otwarcie jeden dzień zwłoki w
    spłacie kosztuje mnie 40 pln
    Ogólnie Pan w rozmowie ze mną kiedy ja wymieniałem mu peweni "wady owej
    karty" raczej przytakiwał albo nie umiał odeprzeć zarzutów.
    9. Co to jest - Opłata za przekroczenie limitu kredytowego - w jaki
    sposób go przekraczam jesli mam ustawiony limit - czy to wynika z tego
    ze karta podcza płacenia nie wymaga za każdym raem łaczności zbankiem on
    - line - tak jak jest w debetowych?
    Co Wy na to Szanowi Grupowicze
    pozdrawiam
    Tomek

    ps. sooorki za ilość pytac - ale gdzie miałbym zapytac jak nie tu :)