  • 1. Data: 2005-11-14 17:53:29
    Temat: Opłaty i prowizje.
    Od: Idallia <iddallia@gazeta.>

    Jak dowiedzieć się, jaki jest rzeczywisty koszt kredytu- wystarczą do
    tego informacje ma www banków lub doradców, czy trzeba liczyć samemu? A
    może należy obskoczyć wszystkie banki w mieście, żeby zdobyć rzetelne
    informacje?

    Pozdrawiam,

    Mada

  • 2. Data: 2005-11-14 18:03:14
    Temat: Re: Opłaty i prowizje.
    Od: Marcin Kaminski <m...@g...art.pl>

    Uzytkownik Idallia napisal dnia 2005-11-14 18:53:
> [...]
    > tego informacje ma www banków lub doradców, czy trzeba liczyć samemu? A
    > może należy obskoczyć wszystkie banki w mieście, żeby zdobyć rzetelne

    A jak proponujesz policzyć rzeczywisty koszt w sytuacji, gdy stopa procentowa
    jest zmienna, np. przypięta do inflacji lub wiboru?

    --
    /|_ /||__/ ______________________________
    / |_/ ||_/ Marcin Kamiński m...@g...art.pl

    "Technologia śledzenia i rejestrowania tłumów z wszczepionymi implantami już
    jest. Na razie stosuje się ją do ewidencjonowania świń idących do masarni."
    http://wiadomosci.onet.pl/1242189,242,2,kioskart.htm

  • 3. Data: 2005-11-14 19:21:22
    Od: Idallia <iddallia@gazeta.>

    Użytkownik Marcin Kaminski napisał:

    > A jak proponujesz policzyć rzeczywisty koszt w sytuacji, gdy stopa
    > procentowa jest zmienna, np. przypięta do inflacji lub wiboru?

    To jasne, a jak jest stała? Można wówczas bardzo łatwo policzyć koszt
    rzeczywisty? Zresztą- w danym momencie oprocentowanie zmienne jest
    ustalone na jakims poziomie i mozna zawsze podac koszt rzeczywisty. Są
    na to wzory, które znaja chyba tylko fachowcy od kredytów, bo pracownicy
    bankowi maja wąskie specjalizacje. Po co zreszta podawać precyzyjne dane
    i uaktualniać je, skoro tylu Polaków jeszcze nie potrafi liczyć. A kasa
    za kredyty wpada, panie Kamiński, obrońco bankowości.

  • 4. Data: 2005-11-15 01:49:18
    Od: Adam <d...@t...pl>

    Dnia Mon, 14 Nov 2005 18:53:29 +0100, Idallia napisał(a):

> [...]
    > tego informacje ma www banków lub doradców, czy trzeba liczyć samemu? A
    > może należy obskoczyć wszystkie banki w mieście, żeby zdobyć rzetelne

    Najlepiej zapytać w banku, w ktorym chce sie brac kredyt (nie rozumiem
    czemu chcialabys obskakiwac wszystkie, chyba ze masz za duzo wolnego czasu
    :)
    A samemu tez mozna policzyc ... tylko trzeba uzyc arkusza kalkulacyjnego
    albo kalkulatora, ktore mozna znalezc w internecie. Np. tu jest kilka:
    http://www.kalkulator.pl/kredytowe.html

    Widzialem, ze w jednym poscie pytasz o rzeczywisty (czyli efektywny) koszt
    kredytu a w innym o rzeczywista stope oprocentowania (domyslam sie, ze
    chodzi o RRSP czyli rzeczywista roczna stope oprocentowania)- nie pomyl
    tych dwoch rzeczy bo to dwie rozne sprawy.

    pozdrawiam,
    Adam

  • 5. Data: 2005-11-15 10:59:09
    Od: Idallia <iddallia@gazeta.>

    Użytkownik Adam napisał:

> [...]
    > chodzi o RRSP czyli rzeczywista roczna stope oprocentowania)- nie pomyl
    > tych dwoch rzeczy bo to dwie rozne sprawy.

    Dziekuję! Pytam o rzeczywista stopę oprocentowania i efektywny koszt
    kredytu, bo interesują mnie obie kwestie. Chodzi mi o dostępność
    informacji, czyli o to, dlaczego tak trudno znaleźć je na strnach banków.

    Pozdrawiam,
    Mada

  • 6. Data: 2005-11-15 21:12:10
    Od: "Piotrek" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Idallia" <iddallia@gazeta.> napisał w wiadomości
    > Dziekuję! Pytam o rzeczywista stopę oprocentowania i efektywny koszt
    > kredytu, bo interesują mnie obie kwestie. Chodzi mi o dostępność
    > informacji, czyli o to, dlaczego tak trudno znaleźć je na strnach banków.

    Witam,

    Z tego co sie orientuje to na zachodzie kazdy bank musi podawac rzeczywisty
    koszt kredytu.
    W Polsce jest inaczej. Banki podaja tylko % kredytu ale nie tylko % nie
    tylko od tego zalezy. Sa tez przeciez inne czynniki.
    Slyszalem ze bazdy bank liczy rzeczywisty koszt kredytu w % i na zyczenie
    podaje. Porostu niechca podawac bo moze sie okzac iz banki ktore maja
    najnizsze oferty % moga w rzeczywistosci zajmowac koncowe pozycje bo maja
    koszty ukryte o ktorych lepiej nie wspominac na poczatku :)

  • 7. Data: 2005-11-15 22:26:00
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Piotrek"
    > Z tego co sie orientuje to na zachodzie kazdy bank musi podawac
    > rzeczywisty koszt kredytu.
    > W Polsce jest inaczej.

    jest tak samo - bank ma obowiazek podawania rzeczywistego % w skali
    roku
    przy jakichs zalozeniach co do spłat. I banki to robią, ale małymi
    literkami i tak
    żebuy klient tego raczej nie zauwazyl - co się na tobie sprawdza :-)
    *** blad ***

  • 8. Data: 2005-11-18 21:27:06

    Dnia Tue, 15 Nov 2005 21:12:10 GMT, Piotrek napisał(a):

> [...]
    >
    > Witam,
    >
    > Z tego co sie orientuje to na zachodzie kazdy bank musi podawac rzeczywisty

    jest dokładnie tak samo.

    --
    pozdrawiam,