  • 21. Data: 2004-04-19 07:14:08
    Temat: Re: KRUK nęka moich teściów !!
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Sun, 18 Apr 2004 21:40:07 +0200, "Karol" <k...@p...pl> wrote:

    >Właśnie dlatego jesteśmy tam gdzie jesteśmy. Ogólna akceptacja, dla
    >niespłacania kredytów bo "ma chwilowe przejściowe" i obrona praw tych co nie
    >płacą, bo bank jest niedobry, gdyż chce odzyskać swoje pieniądze.
    >
    >Zamiast do GIDO powinien podać bank do sądu o straty moralne. Bo
    >niespłacanie jest takie stresujące .....

    Widac ze czytanie ze zrozumieniem zanika w narodzie (podobnie jak ortografia).
    Gdzies wyczytal ze tesciowie autora postu nie splacili jakiegos kredytu?

    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 22. Data: 2004-04-19 07:31:15
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Tomasz Waszczynski <w...@w...org> wrote:

    > Zdecydowanie GIODO. Ostatnio są czuli na tym punkcie w związku ze sprawą
    > Polkomtela i PRESCO.

    Jakiś url?

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 23. Data: 2004-04-19 07:58:04
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Doświadczenie uczy, że układy co do zasady są łamane, a egzekucja komornicza
    > jest skuteczna w 40-50 procentach. Z tego łatwo można wywieść, że nie opłaca
    > się negocjować, bo to jest dużo droższe rozwiązanie i w dodatku przynoszące
    > mniej efektu.

    kazdy ma swoje doswiadczenia. w wiekszoszci przypadkow, w ktorych pomagalem,
    kiedy bank nie chcial sie za nic ulozyc - nic nie uzyskal. statystycznie
    egzekucja komornicza jest tez mniej skuteczna niz napisales.

    skad u Ciebie przeswiadczenie, ze uklady sa co do zasady lamane?

    pozdr.
    marcin

  • 24. Data: 2004-04-19 08:43:11
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On 19 Apr 2004 00:26:23 +0200, "bd" <b...@o...pl> wrote:

    >jezeli np. zalegam ze splatami to dlatego, ze nie mam pieniedzy, prawda?

    z tym różnie bywa... Może nie chcesz się pozbyć np. samochodu czy kina
    domowego, a mógłbyś - i starczyłoby na spłatę długu.

    >to co da bankowi wystawienie bte? w sumie nic. bo jak nie mam kasy ani
    >majatku to bank nic w ten sposob nie osiagnie. uwazam, ze o wiele

    możliwość egzekucji. Komornik sprzeda owo auto czy DVD i bank odzyska
    pieniądze.

    >efektywniejsze jest ukladanie sie z dluznikiem w trudnych dla niego
    >momentach niz odwracanie sie od niego.

    oczywiście tak. Ale czy to bank ma dążyć do układu? Co zrobił dłużnik,
    gdy wiedział, że nie spłaci którejś raty?

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 25. Data: 2004-04-19 09:42:37
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > z tym różnie bywa... Może nie chcesz się pozbyć np. samochodu czy kina
    > domowego, a mógłbyś - i starczyłoby na spłatę długu.

    pewnie, ze roznie bywa. na szczescie nie mam takiego dylematu :)
    wszystko zalezy od skali problemu. maly kredyt male raty to moze i maly
    problem, ale jesli kredyt np. jest duuuzy to sprzedanie kina czy auta wiele
    nie zmienia. splacisz czesc rat, a jesli np auto jest potrzebne do pracy,
    to w dluzszej perspektywie pozbycie sie samochodu jest jednak szkodliwe,
    zarowno dla kredytobiorcy jak i dla banku, bo ten nie odzyska reszty kredytu.

    > możliwość egzekucji. Komornik sprzeda owo auto czy DVD i bank odzyska
    > pieniądze.

    jasne, ze teoretycznie da mozliwosc egzekucji, ale patrz wyzej. ponad to
    komornik w pierwszej czesci pokrywa swoje koszty wiec jesli kredyt jest
    duuuzy to i stosunkowa oplata egzekucyjna jest spora i bardzo prawdopo-
    dobne jest, ze dla banku wiele nie zostanie, po tym jak komornik zabierze
    swoja naleznosc.

    > oczywiście tak. Ale czy to bank ma dążyć do układu? Co zrobił dłużnik,
    > gdy wiedział, że nie spłaci którejś raty?

    jasne, ze nie. dluznik musi zadbac o to, aby z wyprzedzeniem zareagowac.
    natomiast bardzo czesto banki olewaja takie sprawy i wola wystawic bte.
    zgadzam sie, ze dluznik musi zadbac o zabezpieczenie swojej sytuacji
    na wypadek jej pogorszenia. sa jednak sytuacje losowe i wtedy bank nie
    zbankrutuje jesli zawiesi splate kapitalu pobierajac przez jakis czas
    np tylko odsetki a klient wyjdzie na prosta i splaci reszte.

    pozdr.
    marcin

  • 26. Data: 2004-04-19 10:26:49
    Temat: Re: KRUK nęka moich te?ciów !!
    Od: Jurgen <n...@s...me>

    On Sun, 18 Apr 2004 21:40:07 +0200, "Karol"
    <k...@p...pl> wrote:

    ciach ten stek bzdur

    ktos cie zrobil na proobe i zapomnial zabic ?

  • 27. Data: 2004-04-19 11:55:34
    Od: "Danio" <n...@j...com>

    "Karol" <k...@p...pl> wrote in message

    > Naruszyłeś zasady pożycia kradnąc czyjeś pieniądze, a
    > teraz się żalisz.

    Temu panu juz dziekujemy.

    PLONK!

    --
    Tomek

    tomaszDOTdanieckiATwpDOTpl

  • 28. Data: 2004-04-19 22:24:33
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "bd" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > kazdy ma swoje doswiadczenia. w wiekszoszci przypadkow, w ktorych
    pomagalem,
    > kiedy bank nie chcial sie za nic ulozyc - nic nie uzyskal.

    Nie przeczę, że tak jest w znanych Ci przypadkach. Ale z perspektywy banku
    nie ma możliwości odróżnienia, który klient robi w balona, a który
    rzeczywiście by płacił. Często też stawiane warunki są nie do przyjęcia (np.
    pan dłużnik łaskawca spłaci kapitał jak mu umorzą odsetki, które zdążyły już
    urosnąć na sporą kwotę).

    statystycznie
    > egzekucja komornicza jest tez mniej skuteczna niz napisales.

    Wliczając sprawy alimentacyjne i przedsiębiorców - bardzo możliwe. Biorąc
    tylko osoby fizyczne zobowiązane do spłacania kredytów/pożyczek, to znam
    dane jak podałem.

    > skad u Ciebie przeswiadczenie, ze uklady sa co do zasady lamane?

    Z praktyki. Ludzie podpisują ugody, co do zasady po to, żeby odroczyć
    konieczność spłacania o miesiąc, dwa. Czasem dłużej. Ugody są realizowane
    może w 20%. I oczywiście żadnym wytłumaczeniem nie jest, że stawiane warunki
    są zbyt wygórowane. Nikt przecież nie zmusza dłużnika do podpisywania
    czegoś, czego nie jest w stanie spełnić.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 29. Data: 2004-04-19 22:26:50
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Jakiś url?

    Rzepa publikuje na bieżąco artykuły na ten temat w dodatku prawnym. Ostatnio
    bodaj w sobotę albo wczoraj. Tam też są linki do pierwotnego artykułu.

  • 30. Data: 2004-04-29 22:18:29
    Od: "l.e:h" <l...@...pl>

    "kredytobiorca" <k...@o...pl> skribis:

    >Mam problemy ze spłatą kredytu - bank przekazał sprawę do Kancelarii Kruk.
    >Nękanie przez nich (bo to trudno nazwać rozmową) - rozumiem.
    >Ale nie rozumiem jakim prawem zaczęli ostatnio nękać (na razie "tylko"
    >telefonicznie - NA RAZIE) moich teściów?!!?

    Moze to ci sie przyda: c298n0$774$...@a...news.tpi.pl

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    Do zobaczenia na forum o oszustwach: