  • 1. Data: 2003-03-18 13:23:54
    Temat: KB24
    Od: "Pablo" <p...@w...pl>

    Witam Wszystkich!
    Szukalem nowego "okienkowego" banku po ostatnim slynnym ulepszeniu kont w
    Pekao SA. Moj wybor padl na KB. Tanio, obsluga mila, godziny otrwarcia
    dlugie. Po krotkim uzytkowaniu nasuwaja sie takie refleksje co do KB24 i
    Profile.

    Po pierwsze KB24 nie jest sprzezony z bankomatami. Jak to jest mozliwe, ze
    nagrodzony system Profile nie podaje online informacji o wyplatach z
    bankomatu? mBank moze, a KB24 nie? Nawet nie ma tych srodkow zablokowanych.
    Masz 500 na koncie, wyplacasz 400 w bankomacie, a Profile dalej mowi, ze
    masz 500 dostepnych. Odpowiedz kb-linki: bo to nie jest bank internetowy,
    ale jedynie podglad konta:)))

    Druga sprawa - autoryzacja transakcji, kb karta z 6 (np.123456) znakami,
    podaje sie 3 z nich w rosnacej kolejnosci np. 246. Proste pytanie do Was -
    ile kombinacji jest mozliwych? Czy to troche nie za malo jak na
    zabezpieczenie?

    Poza tym nie mam zastrzezen do KB. Sa ok.

    Pozdrawiam!
    Pablo

  • 2. Data: 2003-03-18 13:48:46
    Temat: Re: KB24
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Pablo wrote:
    [...]

> [...]
    > podaje sie 3 z nich w rosnacej kolejnosci np. 246. Proste pytanie do Was -
    > ile kombinacji jest mozliwych? Czy to troche nie za malo jak na

    Pisałem do nich prawie od razu po założeniu konta. Niestety bez odzewu
    :-( (A minęło już 3 tygodnie)
    > Poza tym nie mam zastrzezen do KB. Sa ok.
    To prawda.. Ale dopóki przelewy będą zabezpieczone 3-ma statycznymi
    hasłami to ja tam większych pieniędzy trzymał nie będę...
    KJ

  • 3. Data: 2003-03-18 16:32:37
    Od: n...@b...vectranet.pl

    > Rzeczywiście zabezpieczenie transakcji jest marne. Dlatego ja ustawiłem
    blokadę (przy zakładaniu) na 500 zł dziennie.
    Poza tym, u mnie KB24 działa wyjątkowo wolno, oraz często nie udaje mi się
    zalogować lub wykonać trasakcję. W porównaniu do Mbanku jest to
    straszliwy ,,muł''. Czasami nie udawało mi się zrobić transakcji na inne konto
    w tym samym banku!!! Przelew zrobiłem (irobię) z Mbanku, a tu w zasadzie tylko
    sprawdzam stan konta.
    Pozdrawiam Leszek N

  • 4. Data: 2003-03-18 17:08:34
    Od: t...@p...onet.pl

    > Pablo wrote:
    > [...]

    Tych kombinacji jest L^3, gdzie L - liczba znaków. Biorąć litery angielskie i
    wszystkie cyfry L=34, co daje ponad 30 tysięcy możliwości. Jednocześnie po
    wprowadzeniu trzech fałszywych kombinacji system się blokuje. Oczywiście
    zakładam, że nie ukradziono Ci karty KB. Dodatkowo trzeba jeszcze wprowadzić
    numer z karty oraz kod. Pozdrowienia Tensor1
    PS Nie znając tych sześciu znaków z karty, rosnąca kolejność w niczym nie
    pomaga.

  • 5. Data: 2003-03-18 17:14:22
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    <t...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > numer z karty oraz kod. Pozdrowienia Tensor1
    > PS Nie znając tych sześciu znaków z karty, rosnąca kolejność w niczym nie

    No tak - teraz będziesz m.in. mnie przekonywał, że systemy bez
    TANów/tokena/klucza są wystarczająco bezpieczne... :-)))

    K. Kowalski

  • 6. Data: 2003-03-18 17:18:49
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    konto
    > w tym samym banku!!! Przelew zrobiłem (irobię) z Mbanku, a tu w zasadzie

    Z tą prędkością w pełni się zgadzam. Niedawno chwalili się, że mają prawie 40
    tysiecy użytkowników po 11 miesiącach działania. A co będzie jak ta liczba się
    istotnie zwiększy. Ciekawe jest to, czy jest to wina profile, czy systemu KB24,
    czy też ich serwerów. Tensor1.

  • 7. Data: 2003-03-18 17:38:02
    Od: t...@p...onet.pl

    > No tak - teraz będziesz m.in. mnie przekonywał, że systemy bez
    > TANów/tokena/klucza są wystarczająco bezpieczne... :-)))
    >
    > K. Kowalski

    Nie mam takiego zamiaru. Ale jak myślisz dlaczego KB (bank z pierwszej
    dziesiątki) wprowadzając jako jeden z OSTATNICH dostęp przez Internet nie
    zastosował tych zabezpieczeń. Czy chodziło o koszty, czy o coś innego. Ja nie
    wiem. Jestem bardzo ciekaw Twojej opinii. Pozdrowienia Tensor1.

  • 8. Data: 2003-03-18 22:23:43
    Od: Laik <g...@b...pl>

    Hello Pablo,
    w wiadomości <b576o6$2ep$1@pippin.warman.nask.pl> z 2003-03-18 14:23:54
    przeczytałem:

    > Witam Wszystkich!
    > Szukalem nowego "okienkowego" banku po ostatnim slynnym ulepszeniu kont w
    > Pekao SA.

    ja to samo, nawet ciut wczesniej - przed pozwyzka cen.

    > Moj wybor padl na KB. Tanio, obsluga mila, godziny otrwarcia
    > dlugie.

    minus - moja filia nieczynna w sobote.

    > Druga sprawa - autoryzacja transakcji, kb karta z 6 (np.123456) znakami,
    >[...]Czy to troche nie za malo jak na
    > zabezpieczenie?

    za malo. strach uzywac :)
    ale teraz trzeba, przynajmniej trzy przelewy w miesiacu (np. do siebie w
    lukasie, mbanku i za karte RB :)).
    w kocu jest szansa na palm- lub laptopa. ;-)

    > Poza tym nie mam zastrzezen do KB. Sa ok.

    potwierdzam. za 4,50 mam to wszystko, co w pekao sa kosztowaloby mnie
    obecnie ponad 14 zl (a i tak nie mialem dostepu przez www, tylko
    teleserwis).
    btw. tym niemniej i tak musialem isc do pekao po odbior waluty ze Stanow.
    wczorajsze podejscie - kolejka do obu kas na 40 minut - olałem cieplym
    zurem. dzis - kolejka do kas na jedna osobe i dostepna dysponentka.
    odebralem, placac tylko 5 zl.
    --
    Laik
    Pozdrawiam słuchając: Opeth - Closure

  • 9. Data: 2003-03-19 08:30:31
    Od: "Marek Barbaszynski" <m...@i...com.pl>

    t...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > będzie jak ta liczba się istotnie zwiększy. Ciekawe jest to, czy jest
    > to wina profile, czy systemu KB24, czy też ich serwerów. Tensor1.

    A na dokładkę automatyczne wylogowywanie najwyraźniej mierzy czas
    od momentu zalogowania się, a nie od ostatniej operacji wykonanej
    przez użytkownika. Bywa, że zanim zdąży się przedrzeć przez kilka
    ekranów do interesującej opcji, to już system wyrzuca.

    --
    Marek "Barbidu" Barbaszynski m...@i...com.pl
    ----- The signature has been optimized away.

  • 10. Data: 2003-03-19 08:42:39
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > przez użytkownika. Bywa, że zanim zdąży się przedrzeć przez kilka
    > ekranów do interesującej opcji, to już system wyrzuca.

    Czas ten mozna sobie ustawić w opcjach (chyba do 10 minut) Tensor1.