  • Data: 2023-06-18 09:00:01
    Temat: Re: Jest jeszcze gorzej ;-)
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    sobota, 17 czerwca 2023 o 22:56:07 UTC+2 Kris napisał(a):

    > Roszczenia kredytobiorców frankowych przedawniają się co do zasady w terminie 10
    lub 6 lat, w zależności od tego, kiedy została zapłacona rata kredytu. Orzeczenie
    TSUE potwierdziło jednak, że termin ten należy liczyć nie od dnia płatności, ale
    dopiero od dnia, w którym kredytobiorca dowiedział się (lub rozsądnie rzecz ujmując)
    powinien dowiedzieć się o nieważności umowy kredytu. Dzięki temu niemalże wszyscy
    kredytobiorcy w dalszym ciągu mogą dochodzić zwrotu wszelkich spełnionych na rzecz
    Banku świadczeń.

    To pi*oko wiadomo.
    Mnie interesuje przedawnienje roszczeń banku, bo ma gorzej - kredyt jest wypłacany w
    całości (ew. w transzach, ale to też dość blisko siebie i na początku umowy) na
    starcie umowy, zaś raty spłacane są w całym okresie umowy.
    A jednak mimo wszystko większość frankowiczów jeszcze nie spłaciła całości, choć są
    pewnie i tacy, co wpłacili w złotówkach więcej niż dostali (dla prasy - to akurat nic
    dziwnego, tak działa kredyt, zwłaszcza tak długi jak hipo, choć jest na relatywnie
    niski %, i spłaca się w sumie dwa do trzech razy tyle, co się pożyczyło).
    A że franków nie udzielają od CMIIW od 2009, to bankom przedawniło się, a klientom w
    sporej, jak nie w większej części, jeszcze nie.
    Więc nie dość że bank nic nie dostanie to jeszcze klient dostanie zwrot rat.