  • Data: 2023-06-19 20:16:16
    Temat: Re: Jest jeszcze gorzej ;-)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 19 Jun 2023 10:44:46 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > A zaczęła kolidować na skutek późniejszych zmian prawa?
    > Bo tylko to byłoby działaniem prawa wstecz.
    > Np. pytanie, kiedy dana klauzula trafiła do rejestru niedozwolonych - oczywiście
    jeśli to z tego powodu została z umowy wykreślona, co spowodowało "nieważność umowy
    ze względu na niemożliwość wykonania".

    Ale tak niestety wstecznie te klauzule działają. Co mi sie bardzo nie
    podoba.
    Bo wyobrazmy sobie, ze firma C wpisała cos do umowy, co zakwestionował
    klient X. Firmie C az tak na tym zapisie nie zalezy, nie broniła
    ambitnie, może nawet wcale nie broniła. I klauzula została wpisana do
    rejestru.
    Tymczasem taki sam zapis stosuje firma D, a moze jeszcze pare innych
    firm, i w ich przypadku jest to zapis istotny i w miare uczciwy.
    I może nawet przekonałyby sąd do swoich racji ... ale nie były na
    rozprawie. I nawet nic nie wiedziały, ze taka rozprawa jest.
    A nawet jakby wiedziały ... to nie są stroną?

    > "Nowej interpretacji" czepiać się nie można, tym bardziej że w PL nie mamy prawa
    precedensu, a i uchwały SN czy wyroku TSUE nie są wiążące w innych sprawach.
    > Taki to losowy urok sądów.

    J.