  • 61. Data: 2020-07-03 13:16:06
    Temat: Re: Jebać dyrektywę unijną PSD2
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 03.07.2020 o 12:38, Pete pisze:

    > założyć aplikacji na telefonie z duplikatem karty sim?
    >
    > Oczywiście że może.
    > Ale ja się o tym dowiem powiadomieniem w mojej aplikacji.
    > I zdążę zareagować.

    Dowiesz? Na telefonie z niedziałającą kartą sim?

    MJ

  • 62. Data: 2020-07-03 13:23:32
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Michal Jankowski.
    On 03.07.2020 13:16 you wrote:

    > W dniu 03.07.2020 o 12:38, Pete pisze: > założyć aplikacji na
    > telefonie z duplikatem karty sim?
    > Dowiesz? Na telefonie z niedziałającą kartą sim?

    Jest jeszcze druga karta SIM. I wifi.

    --
    Pete

  • 63. Data: 2020-07-03 13:55:54
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-07-03 o 13:06, J.F. pisze:
    > Na razie tak zaglosowali, ze po sms moze ci grzebac google lub apple
    > innego wyboru nie masz :-)

    Mam jeszcze gdzieś bardzo starą Nokię (z wystającą antenką). Ciekawe czy
    kompatybilna z w miarę nową kartą. Mechanicznie to pewnie w dwie kolejne
    rameczki trzeba by ją wstawić, ale softwareowo to ta nowa ma chyba
    więcej pamięci niż wtedy może przewidzieli. Chyba wtedy przenosząc się
    do kolejnych telefonów musiałem ograniczać kontakty aby zostało 100 bo
    więcej na kartę nie wchodziło.
    P.G.

  • 64. Data: 2020-07-03 14:22:02
    Od: netx <n...@g...pl>

    W dniu 01.07.2020 o 12:11, z pisze:
    > UE nakazało używać do autoryzacji przelewów nie SMSów a aplikacji
    > mobilnych na smartfonach.
    > ZGROZA. apka napisana przez gimnazjalistę na system pisany dla
    > gimnazjalistów ma chronić moje pieniądze w banku.
    >
    > PS. Np. bank Millenium zaniechał aplikacji mobilnej na system windows
    > 8.1 na Lumii1020
    >
    > Czy UE sfinansuje mi telefon do autoryzacji przelewów?

    Faktycznie zgroza. Zaczynam rozumieć przeciwników Unii Europejskiej.

  • 65. Data: 2020-07-03 14:24:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

    >Mam jeszcze gdzieś bardzo starą Nokię (z wystającą antenką). Ciekawe
    >czy kompatybilna z w miarę nową kartą.

    Z tymi kartami to ciekawie ... bo w miedzyczasie chyba napiecia sie
    zmienily, a kompatybilnosc jest.

    >Mechanicznie to pewnie w dwie kolejne rameczki trzeba by ją wstawić,

    Akurat obecnie czesto w zestawie ..

> [...]
    >przewidzieli. Chyba wtedy przenosząc się do kolejnych telefonów
    >musiałem ograniczać kontakty aby zostało 100 bo więcej na kartę nie

    Kontakty to osobna bajka - dosc dawno telefony zrobily wlasne.
    Ale te karciane sie przydaja ...

    J.

  • 66. Data: 2020-07-03 14:49:37
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 03.07.2020 o 12:20, Michal Jankowski pisze:
    > To ja się pytam, dlaczego złodziej nie może założyć aplikacji na
    > telefonie z duplikatem karty sim?

    Do założenia aplikacji na telefonie nie potrzeba *żadnej* karty sim.

    Trzeba nazwiska panieńskiego matki, hasła do bankowości, potwierdzić w
    serwisie transakcyjnym, odebrać rozmowę głosową... różnie banki to sobie
    układają.

    Tak czy siak kradzieży na wyłudzenie karty sim (i przechwycenie sms)
    było bardzo dużo. Aż się Ministerstwo Cyfryzacji w to włączyło, bo
    teleoperatorzy nie byli skorzy do uszczelnienia swoich procedur
    wydawania nowych simów - oczywiście pod hasłem żeby klientom było
    przyjemniej.
    W tym momencie dziura jest już powiedzmy załatana. Chyba.

    Niemniej ukraść SMS nadal wydaje się łatwiej, niż ukraść aplikację.
    Plus to, co czasem mówicie: wysyłanie sms kosztuje banki grube tysiące,
    wysłanie ruchu w aplikacji nie.

    --
    Alf/red/

  • 67. Data: 2020-07-03 16:02:45
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-07-03 o 12:24, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > - sprawdzać moich znajomych (kontakty),
    > - podsłuchiwać mnie (mikrofon),
    > - podsłuchiwać, co ktoś do mnie mówi (telefon),
    > - czujników na ciele (na tyle na ile wiem) to nie mam to jakim cudem on
    > sobie wyobraża dostęp do nich,
    > - jeszcze chce podglądać moje SMS-y, albo co gorsza to wysyłać bez mojej
    > wiedzy - a ja potem będę za nie odpowiadał.
    > To jest chore.
    > Może Unia powinna się zająć zablokowaniem takiej wymuszonej inwigilacji
    > zamiast wpływaniem na to jak banki dbają o nasze pieniądze. To powinna
    > być wolna wola banku, a klienci by 'głosowali nogami'.

    Nie masz zainstalowanej w komputerze i aplikacji "MyPhone Explorer"w
    telefonie ? To ścierwo też miesza.

    --
    animka

  • 68. Data: 2020-07-03 17:01:14
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 03.07.2020 o 14:49, Alf/red/ pisze:

> [...]
    >
    > Trzeba nazwiska panieńskiego matki, hasła do bankowości, potwierdzić
    > w serwisie transakcyjnym, odebrać rozmowę głosową... różnie banki to

    Ale przecież na komputer z systemem transakcyjnym złodziej się już
    włamał (bez tego sms mu na nic), a rozmowę głosową odbierze na ten
    duplikat karty sim, który już ma.

    Znaczy - w NIEKTÓRYCH bankach kradzież aplikacji jest trudniejsza niż
    kradzież telefonu do smsów. Z tym mogę się zgodzić.

    > Plus to, co czasem mówicie: wysyłanie sms kosztuje banki grube
    > tysiące, wysłanie ruchu w aplikacji nie.

    A, czyli naprawdę jak zwykle chodziło o kasę...

    MJ

  • 69. Data: 2020-07-03 18:10:44
    Od: Bischoop <B...@v...net>

    On 2020-07-03, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:
    > Znaczy - w NIEKTÓRYCH bankach kradzież aplikacji jest trudniejsza niż
    > kradzież telefonu do smsów. Z tym mogę się zgodzić.

    > A, czyli naprawdę jak zwykle chodziło o kasę...
    >
    > MJ

    To zawsze chodzi o kase :-)

  • 70. Data: 2020-07-03 19:21:28
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-07-03 o 16:02, Animka pisze:

    > Nie masz zainstalowanej w komputerze i aplikacji "MyPhone Explorer"w
    > telefonie ? To ścierwo też miesza.

    Nie wiem co to jest.
    W nowym telefonie nie mam jeszcze nic zainstalowane (poza tym co fabryka
    dała).
    W starym brat mi jakoś wgrał jakiś file explorer (ale w nowym jest coś
    podobnego z definicji). I potem korzystając z niego zainstalowałem kilka
    aplikacji.
    P.G.