  • Data: 2020-07-03 12:24:54
    Temat: Re: Jebać dyrektywę unijną PSD2
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-07-03 o 11:46, J.F. pisze:

    > (*) jak myslisz - ile aplikacji moze czytac twoej sms ?
    >     a potem zobacz - ustawienia/aplikacje/ustawienia/uprawnienia
    > aplikacji/SMS

    No właśnie z tym walczę. W niedzielę w nowym telefonie zablokowałem
    wszystkim aplikacjom dostęp do wszystkiego co według mnie nie jest
    niezbędne.
    Wszystkie siedzą cicho z wyjątkiem jednej cholery. Nie da się normalnie
    używać telefonu. Wkurza mnie. Co przyjdzie do mnie SMS, albo ja chcę
    wysłać, a chyba nawet tylko zajrzeć, albo jak chcę zadzwonić, albo jak
    ktoś dzwoni a wręcz wydaje mi się, że czasem ot tak bez powodu (może jak
    uzna, że ktoś go poruszył) to się ten durny telefon na mnie wydziera
    okropnym hałaśliwym sygnałem (czasem dodając 'Hallo Moto') że:

    Błąd Usługi Google Play i że będzie działać prawidłowo dopiero jak jej
    dam dostęp do następujących elementów:
    - Aparat,
    - Kontakty,
    - Mikrofon,
    - Telefon,
    - Czujniki na ciele,
    - SMS,
    - Pamięć wewnętrzna.

    Skoro nie ma dostępu do SMS-ów to skąd wie, że właśnie przyszedł i
    trzeba mi się przypomnieć.
    Już ze sto razy kasowałem ten komunikat. Chyba mnie złamie. Już mam dość
    tego wrzasku.

    Może ktoś wie, jak nie dając mu dostępu zablokować te komunikaty. Da się
    tę usługę jakoś usunąć. Nie widzę wśród widgetów który symbol jej
    odpowiada - to byłby początek drogi do jej namierzenia i może jakiegoś
    zablokowania.

    Najpierw nie wiedziałem co to takiego ten Google Play (myślałem, że może
    jakaś muzyka). Ale już wiem, że to podobno służy do pobierania sobie na
    telefon wirusów.

    No dobra, jeśli nawet ktoś lubi pobierać wirusy to tej aplikacji
    powinien wystarczyć dostęp do pamięci wewnętrznej.
    Ale dlaczego ona ma mieć prawo:
    - podglądać mnie (aparat),
    - sprawdzać moich znajomych (kontakty),
    - podsłuchiwać mnie (mikrofon),
    - podsłuchiwać, co ktoś do mnie mówi (telefon),
    - czujników na ciele (na tyle na ile wiem) to nie mam to jakim cudem on
    sobie wyobraża dostęp do nich,
    - jeszcze chce podglądać moje SMS-y, albo co gorsza to wysyłać bez mojej
    wiedzy - a ja potem będę za nie odpowiadał.
    To jest chore.
    Może Unia powinna się zająć zablokowaniem takiej wymuszonej inwigilacji
    zamiast wpływaniem na to jak banki dbają o nasze pieniądze. To powinna
    być wolna wola banku, a klienci by 'głosowali nogami'.
    P.G.