  • Data: 2020-07-03 14:49:37
    Temat: Re: Jebać dyrektywę unijną PSD2
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.07.2020 o 12:20, Michal Jankowski pisze:
    > To ja się pytam, dlaczego złodziej nie może założyć aplikacji na
    > telefonie z duplikatem karty sim?

    Do założenia aplikacji na telefonie nie potrzeba *żadnej* karty sim.

    Trzeba nazwiska panieńskiego matki, hasła do bankowości, potwierdzić w
    serwisie transakcyjnym, odebrać rozmowę głosową... różnie banki to sobie
    układają.

    Tak czy siak kradzieży na wyłudzenie karty sim (i przechwycenie sms)
    było bardzo dużo. Aż się Ministerstwo Cyfryzacji w to włączyło, bo
    teleoperatorzy nie byli skorzy do uszczelnienia swoich procedur
    wydawania nowych simów - oczywiście pod hasłem żeby klientom było
    przyjemniej.
    W tym momencie dziura jest już powiedzmy załatana. Chyba.

    Niemniej ukraść SMS nadal wydaje się łatwiej, niż ukraść aplikację.
    Plus to, co czasem mówicie: wysyłanie sms kosztuje banki grube tysiące,
    wysłanie ruchu w aplikacji nie.

    --
    Alf/red/