  • 1. Data: 2003-08-23 19:11:01
    Temat: Japonia: Bankomaty czynne od 9 do 17
    Od: "Karol Żwiruk" <p...@k...net>

    Choć trudno w to uwierzyć, większość bankomatów w Japonii nie pracuje całą
    dobę, lecz jest zamykana na noc. Aby zmienić tą sytuację Bank UFJ, jako
    pierwszy japoński bank, planuje uruchomić "na próbę" 24 h bankomaty w Tokio,
    Nagoi i Osace.

    Więcej na ten temat:
    http://www.kartyonline.net/news_114.html

    Zachęcam do lektury i dyskusji.
    --
    Karol Żwiruk
    Świat Kart: http://kartyonline.net

  • 2. Data: 2003-08-23 19:34:11
    Temat: Re: Japonia: Bankomaty czynne od 9 do 17
    Od: "Marcin Dominiak" <m...@N...gazeta.pl>

    Karol Żwiruk <p...@k...net> napisał(a):

    > Choć trudno w to uwierzyć, większość bankomatów w Japonii nie pracuje całą
    > dobę, lecz jest zamykana na noc.
    Pewnie wszędzie mogą płacić kartą i gotówka nie jest im potrzebna.Nie to co u
    nas.:(

    Pozdrawiam
    Marcin
    http://www.mbank.wizytowka.pl

  • 3. Data: 2003-08-25 11:27:58
    Od: "VSS" <v...@p...pl>

    Marcin Dominiak wrote:

    > Pewnie wszędzie mogą płacić kartą..

    Nawet w publicznej toalecie ? Poprosze fotkę terminala z WC w Osace.

    --
    VSS
    sieci bezprzewodowe, tv przemysłowa, systemy

  • 4. Data: 2003-08-25 14:27:26
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    VSS wrote:

    > Nawet w publicznej toalecie ? Poprosze fotkę terminala z WC w Osace.

    W Japonii nigdy nie byłem, ale w cywilizowanych krajach publiczne
    toalety zazwyczaj są bezpłatne dla użytkowników.

    pzdr

    Tomek

  • 5. Data: 2003-08-25 16:23:58
    Od: "" <a...@p...onet.pl>

    > Pewnie wszędzie mogą płacić kartą i gotówka nie jest im potrzebna.Nie to co u
    > nas.:(

    A właśnie, że nie. Mam Japonię zaliczoną turystycznie. Kartą można płacić
    głównie w sklepach dla turystów. I mam tu na myśli duże miasta takie jak Osaka.
    Japończycy to naród kochający gotówkę ... jak Polacy. Płacą gotówką w sklepach
    i płacą gotówką przy odbiorze towaru za zamówienia telefoniczne i internetowe.
    Z tego co wiem, JCB powstało na początku po to, żeby Japończycy mieli plastik
    na wyjazdy za granicę. W kraju wystarcza im gotówka.

  • 6. Data: 2003-08-25 21:37:13
    Od: Michalkun <b...@y...com>

    "Karol Żwiruk" <p...@k...net> wrote in

> [...]
    > całą dobę, lecz jest zamykana na noc. Aby zmienić tą sytuację Bank
    > UFJ, jako pierwszy japoński bank, planuje uruchomić "na próbę" 24 h

    He he wreszcie cos zaczynaja robic.

  • 7. Data: 2003-08-25 21:38:00
    Od: Michalkun <b...@y...com>

    "Marcin Dominiak" <m...@N...gazeta.pl> wrote in

    > Pewnie wszędzie mogą płacić kartą i gotówka nie jest im potrzebna.Nie
    > to co u nas.:(

    W Japoni sie placi najwiecej gotowka, o kartach zapomnij.

  • 8. Data: 2003-08-25 21:40:13
    Od: Michalkun <b...@y...com>

    "VSS" <v...@p...pl> wrote in news:bicrqi$gip$1@sunflower.man.poznan.pl:

    > Nawet w publicznej toalecie ? Poprosze fotkę terminala z WC w Osace.

    W Japoni sie nie urzywa kart tak duzo. Normalnie to gotowka. Na karty to
    w duzych sklepach ale i tak nie wszystkie moga miec, szczegolnie te poza
    duzymi miastami. Ludzie tam sa nafutrowani szmalem gdziekolwiek ida.

  • 9. Data: 2003-08-25 21:41:00
    Od: Michalkun <b...@y...com>

    t...@p...fm (Tomasz Staszewski) wrote in

    > W Japonii nigdy nie byłem, ale w cywilizowanych krajach publiczne
    > toalety zazwyczaj są bezpłatne dla użytkowników.

    W Japoni poza duzymi miastami to sie placi 100 yen.