  • 1. Data: 2008-03-11 12:08:43
    Temat: Jakie są sposoby na uniknięcie prowizji przy przelewach z zagranicy.
    Od: smE <n...@n...com>

    Witajcie!

    Dzisiaj dostałem przelew od kontrahenta belgiskiego. Podałem konto w
    mBanku, bo myślałem, że żadnych prowizji sobie nie policzą. Po zalogowaniu
    na konto w tytule przelewu była informacja o potrąceniu prowizji przez KB w
    wysokości 50zł.
    Czy są jakieś sposoby aby takich prowizji uniknąć? Rozumiem, że ta prowizja
    jest za pośrednictwo?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-03-11 12:33:01
    Od: "PatronX" <p...@w...pl>

> [...]
    > wysokości 50zł.
    > Czy są jakieś sposoby aby takich prowizji uniknąć? Rozumiem, że ta

    Darmowe przelewy zagraniczne są przez:
    https://www.moneybookers.com/app/?rid=526199

    --
    Patryk

  • 3. Data: 2008-03-11 12:51:11
    Od: Arek257 <a...@g...com>

    smE napisał(a):

> [...]
    > na konto w tytule przelewu była informacja o potrąceniu prowizji przez KB w

    Nie wiem jak to wygląda przy otrzymywaniu przelewów z zagranicy, ale
    przy wysyłaniu przelewów zagranicznych można wybrać, kto ma pokryć
    koszty przelewu - nadawca, czy odbiorca. Może Twój kontrahent zaznaczył,
    żebyś to Ty pokrył koszty przelewu zagranicznego?

    --
    Pozdrawiam,
    Arek257

  • 4. Data: 2008-03-11 13:35:18
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

> [...]
    > na konto w tytule przelewu była informacja o potrąceniu prowizji przez KB w

    Ciekawe ... jakim to prawem ? Przeciez kontrahent mógł ci wysłac 100
    przelewów po 9.99 zł :)

    W ten sposob wyczysciłby konto w majestacie prawa ?

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 5. Data: 2008-03-11 13:39:39
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

    KsZZysiek pisze:

    > Ciekawe ... jakim to prawem ? Przeciez kontrahent mógł ci wysłac 100
    > przelewów po 9.99 zł :)
    >
    > W ten sposob wyczysciłby konto w majestacie prawa ?

    Można odrzucić przelew zagraniczny.

    --
    k.

  • 6. Data: 2008-03-11 14:03:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    KsZZysiek wrote:

    > Ciekawe ... jakim to prawem ?

    bankowym.

  • 7. Data: 2008-03-11 17:04:01
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "KsZZysiek" <kszysiek@____tlen.pl> wrote in message

    > Ciekawe ... jakim to prawem ? Przeciez kontrahent mógł ci wysłac 100
    > przelewów po 9.99 zł :)
    >
    > W ten sposob wyczysciłby konto w majestacie prawa ?

    Bzdura. Zadna prowizja nie moze przekroczyc wartosci transakcji.

    MK

  • 8. Data: 2008-03-11 18:32:44
    Od: "Parl Dro" <p...@p...onet.pl>

    > Bzdura. Zadna prowizja nie moze przekroczyc wartosci transakcji.

    Jest to jakoś uregulowane?

    Pozdrawiam
    Parl Dro

  • 9. Data: 2008-03-11 19:25:26
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "smE" <n...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > wysokości 50zł.
    > Czy są jakieś sposoby aby takich prowizji uniknąć? Rozumiem, że ta

    Dostawałem swego czasu przelewy w CHF ze Szwajcarii na konto walutowe w
    Citi. Żadnej prowizji. (Tyle że nie wiem, co zaznaczał nadawca.)

    k.

  • 10. Data: 2008-03-11 21:16:14
    Od: "lwh" <l...@v...pl>

    Użytkownik "smE" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    > Czy są jakieś sposoby aby takich prowizji uniknąć? Rozumiem, że ta
    > prowizja
    > jest za pośrednictwo?

    Tak. Nadawca musi je pokryć. Opłaty wynoszą kilkadziesiąt do kilkuset
    złotych.
    Może w Twoim przypadku nadawca scedował opłaty na odbiorcę?
    Zwykle wysyła się standardowym trybem SHA. Każdy płaci swojemu bankowi,
    jeśli są pośrednicy nadawca płaci pośrednikom. Odbiorca płaci swojemu
    bankowi wg stawek i umowy własnego konta.
    Możesz mu odrzucić przelew. Zapłaci za wszystkie banki w te i we wte. Wkurzy
    się jeśli to drobna kwota -dopłaci do interesu. Będzie Cię omijał, jak ja
    omijam takich dostawców.