  • 1. Data: 2008-03-11 09:23:51
    Temat: [Mille] Logowanie - ciekawostka
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Mam prośbę do posiadających konta w mille.
    Jak wiadomo tam przy logowaniu trzeba podać 2 cyfry z dodatkowego
    identyfikatora.

    Czy ktoś przez cały okres korzystania był zapytany o 3cią cyfrę z PESELa?

    KJ

  • 2. Data: 2008-03-11 09:44:17
    Temat: Re: [Mille] Logowanie - ciekawostka
    Od: ~|_ukasz <l...@a...pl>

    Kamil Jońca pisze:
    > Mam prośbę do posiadających konta w mille.
    > Jak wiadomo tam przy logowaniu trzeba podać 2 cyfry z dodatkowego
    > identyfikatora.
    >
    > Czy ktoś przez cały okres korzystania był zapytany o 3cią cyfrę z PESELa?

    Nie, zresztą ma to sens, za łatwo zgadnąć, że to 0 :)
    Co więcej - nie pyta także o niektóre inne cyfry.

    Inna sprawa, że pytanie się w ogóle o pierwsze cyfry PESEL jest średnim
    pomysłem :|

    pozdr
    ~|_ukasz

  • 3. Data: 2008-03-11 10:14:20
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    ~|_ukasz pisze:

    > Nie, zresztą ma to sens, za łatwo zgadnąć, że to 0 :)

    Ale jestes swiadom ze urodzeni po 2000r maja trzecia cyfre PESEL 3 lub 4
    wiec jak dorosna do konta za 5 lat nie bedzie to juz proste.

  • 4. Data: 2008-03-11 12:00:31
    Od: Marcin Krzyżanowski <m...@g...pl>

    ~|_ukasz pisze:

    > Nie, zresztą ma to sens, za łatwo zgadnąć, że to 0 :)

    łatwo ? ja nie mam 0

  • 5. Data: 2008-03-11 12:43:35
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    Marcin Krzyżanowski wrote:

    > łatwo ? ja nie mam 0

    Osoby pelnoletnie maja w 10/12 wlasnie 0 w tym miejscu. Jestes po prostu
    marginesem (niech zgadne - masz tam 1) i tyle... *)

    Za 10 lat przestanie byc tak rozowo (a raczej "zerowo") - no moze ciut
    wczesniej (bo teraz to 15 latek moze se konto otworzyc)

    Pozdro

    Maseł

    *) zartowalem

  • 6. Data: 2008-03-11 13:35:09
    Od: Marcin Krzyżanowski <m...@g...pl>

    Maseł pisze:

    > Osoby pelnoletnie maja w 10/12 wlasnie 0 w tym miejscu. Jestes po prostu
    > marginesem (niech zgadne - masz tam 1) i tyle... *)

    jestem dawno pełnoletni, ale nie mam 0. O co ci chodzi z tym 10/12 bo
    nie załapałem. Dla wszystkich z przedziału 1900-1999 jest tam albo 0
    albo 1, więc nie zawsze 0 ;)

  • 7. Data: 2008-03-11 13:54:27
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > jestem dawno pełnoletni, ale nie mam 0. O co ci chodzi z tym 10/12 bo
    > nie załapałem. Dla wszystkich z przedziału 1900-1999 jest tam albo 0
    > albo 1, więc nie zawsze 0 ;)

    Chodzi o to, ze 3 i 4 cyfra to miesiac urodzin. w 9/12 przypadkach
    bedzie tam 0 (jako urodzenii styczen-wrzesien), a tylko 3/12
    (pazdziernik-grudzien) beda miec 1.

    Statystycznie rzecz biorac wychodzi 75%/25%

  • 8. Data: 2008-03-11 15:39:28
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    gollum wrote:

    > Chodzi o to, ze 3 i 4 cyfra to miesiac urodzin.

    mniej wiecej, bo dokladniej to jest wiek i miesiac urodzin :-)

    > w 9/12 przypadkach
    > bedzie tam 0 (jako urodzenii styczen-wrzesien), a tylko 3/12
    > (pazdziernik-grudzien) beda miec 1.
    >
    > Statystycznie rzecz biorac wychodzi 75%/25%

    Fakt - 9 na 12. Ale tylko da urodzonych w latach 1900-1999.

    Polecam nakarmic googla fraza "PESEL" :)

    Pozdro

    Maseł

  • 9. Data: 2008-03-11 16:56:41
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Tue, 11 Mar 2008 14:54:27 +0100, gollum wrote:

    > Chodzi o to, ze 3 i 4 cyfra to miesiac urodzin. w 9/12 przypadkach
    > bedzie tam 0 (jako urodzenii styczen-wrzesien), a tylko 3/12
    > (pazdziernik-grudzien) beda miec 1.

    Nie, statystycznie najwięcej dzieci rodzi się w dziewiątym miesiącu, czyli
    wrześniu ;-)

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 10. Data: 2008-03-18 15:19:24
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Marcin Krzyżanowski wrote:
> [...]

    A w przypadku wybrania identyfikacji po numerze dowodu osobistego 1znak to
    chyba jeszcze w 100% A - bo nie spotkalem sie jeszcze z dowodem zaczynajacym
    sie od B. Ja zawsze sie identyfikuje po dowodzie i nie mialem jeszcze
    pytania o pierwsza litere.

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia