  • 1. Data: 2008-03-11 09:34:32
    Temat: Kredyt hipoteczny na różne cele
    Od: "Parl Dro" <p...@p...onet.pl>

    Witam.

    Noszę się z zamiarem zaciągnięcia kredytu pod zabezpieczenie hipoteczne na kilka
    celów - na remont, spłatę innego kredytu i na samochód. Kwota niewysoka, bo ok.
    50.000 zł na jakieś 10 lat.

    Zrobiłem rekonesans po bankach i większość z nich z marszu proponuje pożyczkę
    hipoteczną na dowolny cel, ale oprocentowanie takiej może w niektórych bankach
    powalić. Jednak w kilku bankach zaproponowano mi kredyt hipoteczny na remont
    (oprocentowanie oczywiście znacznie niższe niż pożyczki), gdzie mógłbym odrobinę
    zawyżyć koszty remontu (w rozpisce kosztów dołączanej do wniosku kredytowego) i
    dzięki temu otrzymać kredyt, który dla banku byłby tylko przeznaczony na remont.

    Czy ktoś korzystał z takiego rozwiązania? Bo nurtuje mnie jedna sprawa - bank
    nie weryfikuje faktur i rzeczywistych kosztów, tylko robi inspekcję przed i po
    remoncie zakończoną dokumentacją fotograficzną. Jasne, że nie wpiszę we wniosku,
    że kładę w kuchni płytki za 120 zł/m2, ale kto wie - takie ceny też widziałem.
    Czy ktoś wie jak banki weryfikują takie sprawy remontowe? Mają jakieś swoje
    przeliczniki? Czy można to gdzieś sprawdzić żeby nie przejechać się i zbytnio
    nie zawyżyć kosztów?

    Pozdrawiam
    Parl Dro