  • 11. Data: 2008-03-11 21:16:17
    Temat: Re: Jakie są sposoby na uniknięcie prowizji przy przelewach z zagranicy.
    Od: "lwh" <l...@v...pl>

    news:fr6dvo$va$1@inews.gazeta.pl...
    > Bzdura. Zadna prowizja nie moze przekroczyc wartosci transakcji.

    Tak ci się tylko wydaje

  • 12. Data: 2008-03-11 21:21:58
    Od: "lwh" <l...@v...pl>

    Użytkownik "smE" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    > Czy są jakieś sposoby aby takich prowizji uniknąć? Rozumiem, że ta
    > prowizja
    > jest za pośrednictwo?

    Trzeba mieć konto w banku, który jest bankiem korespondentem banku
    zleceniodawcy.
    Przy "egzotycznych" bankach to często niemożliwe i jest kilku pośredników.
    Do transferów europejskich dobrze, by obie strony miały konto w banku
    należącym do SEPA.

  • 13. Data: 2008-03-11 22:36:29
    Od: smE <n...@n...com>

    Dnia Tue, 11 Mar 2008 22:21:58 +0100, lwh napisał(a):

> [...]
    > Przy "egzotycznych" bankach to często niemożliwe i jest kilku pośredników.
    > Do transferów europejskich dobrze, by obie strony miały konto w banku

    Hmmm, nie wiem w jakim banku ma konto, podejrzewam, że to będzie coś
    związanego z Kredyt Bankiem. Zrozumiałbym gdybym musial zaplacić swojemu
    bankowi, ale dlaczego mam płacić pośrednikowi? No nic, na przyszłość do
    takich rzeczy założę konto w jakimś banku należącym do SEPA (pewnie ING
    direct). Przelewu też nie odrzucę, bo mam nadzieję, że ta osoba zgłosi się
    do mnie ponownie :) A tak zamknąłbym sobie możliwość zarobku :)

    Dzięki za info!

  • 14. Data: 2008-03-12 01:25:23
    Od: MHCMega <m...@p...wp.blebleble.pl>

    smE pisze:

    > Hmmm, nie wiem w jakim banku ma konto, podejrzewam, że to będzie coś
    > związanego z Kredyt Bankiem. Zrozumiałbym gdybym musial zaplacić swojemu
    > bankowi, ale dlaczego mam płacić pośrednikowi?

    To jest tak zorganizowane że ty nie płacisz pośrednikom tylko oni sobie
    odliczają prowizje bezpośrednio od kwoty którą przekazują.
    Efekt netto ten sam ale zapłata przez nadającego potrafi znacznie (nawet
    kilkukrotnie) podnieść całkowity koszt przelewu.

    To chyba dlatego że wymaga zorganizowania równoległego ruchu faktur
    (albo innych papierów) w kierunku przeciwnym do przelewu - bo nikt nie
    potrafi przewidzieć kwoty prowizji.
    A jeśli potrafi to słono sobie za to liczy.

    Aby nie nabijać kasy bankom domyślnym sposobem płatności jest pokrywanie
    kosztów przez odbiorcę.
    I dlatego instytucje przekazujące kasę między granicami maja się dobrze:)

    Rozwiązaniem dla ciebie jest doliczanie kontrahentowi prowizji od
    poprzedniego przekazu do następnej faktury lub wprost w cenę
    towaru/usługi (jeśli pokrywasz prowizję z własnej kieszeni to i tak de
    facto wliczasz ją w cenę:) ).

    Pzdr.

  • 15. Data: 2008-03-12 03:36:55
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Cenny post.
    JaC

    -----

  • 16. Data: 2008-03-12 20:46:57
    Od: Roman Sąsiada <n...@...hate.spam>

    Użytkownik smE napisał:
    > Dzisiaj dostałem przelew od kontrahenta belgiskiego. Podałem konto w
    > mBanku, bo myślałem, że żadnych prowizji sobie nie policzą. Po zalogowaniu
    > na konto w tytule przelewu była informacja o potrąceniu prowizji przez KB w
    > wysokości 50zł.
    > Czy są jakieś sposoby aby takich prowizji uniknąć? Rozumiem, że ta prowizja
    > jest za pośrednictwo?

    Hm, ja przelewam do mBanku (konto walutowe) i BZWBK (zwykłe złotowe
    konto24.pl) z belgijskiego ING i nigdy nie miałem pobieranych żadnych
    opłat, zarówno po stronie belgijskiej i polskiej. Warunek jest jeden:
    jako typ płatności muszę wybrać "European Payment", czyli przelew
    międzynarodowy z opcją płatności SHA (ewentualne prowizje każdy płaci
    swojemu bankowi), przelew nie może być określony jako "Urgent". kwota
    nie może przekraczać bodaj 10k EUR, musi być podany kod SWIFT i rachunek
    musi być podany w formacie IBAN.
    Sprawdziłem na szybkiego na stronach KBC, przelewy europejskie mają za free.

    --
    Roman Sąsiada
    katoda(znaczek)poczta.onet.pl

  • 17. Data: 2008-03-13 18:43:13
    Od: smE <n...@n...com>

    Dnia Wed, 12 Mar 2008 21:46:57 +0100, Roman Sąsiada napisał(a):

> [...]
    > musi być podany w formacie IBAN.
    > Sprawdziłem na szybkiego na stronach KBC, przelewy europejskie mają za free.

    No to sam już nie wiem z jakiego banku to posłali... Awantury z
    kontrahentem nie będę rozpoczynał bo to duża firma i pewnie i tak mnie
    oleją :)

  • 18. Data: 2008-03-14 19:07:43
    Od: " " <e...@g...pl>

    > No to sam już nie wiem z jakiego banku to posłali... Awantury z
    > kontrahentem nie będę rozpoczynał bo to duża firma i pewnie i tak mnie
    > oleją :)

    To, kto pokrywa prowizję od przelewu, jest takim samy parametrem transakcji
    handlowej/uslugowej jak cena czy warunki dostawy. Po setnym razie sie
    przyzwyczaisz, zeby zwracac klientom uwagę. Oczywiscie jak dostajesz za
    usługe raz w miesiacu tysiąc euro, i to dla Ciebie ważne, to nie wypada od
    wielkiej instytucji prosic te 15 euro:) ale na pewnym etapie jak Twoja
    dzialalnosc np polega na przyjeciu zaplaty od 300 klientow z róznych krajow
    (a np z banku na Syberii to moze byc 100 i wiecej euro za fakt), to
    wymieniasz to jednym tchem jak i inne parametry i niektorzy nawet to czasem
    rozumieja:)
    Pierwszy raz jest najgorszy:)

  • 19. Data: 2008-03-15 05:32:32
    Od: "Zephyr" <z...@T...com>

    dokładnie, w ING za przychodzące przelewy SEPA nic sie nie płaci, jesli
    chodzi o Mbank, mają jedne z wyższych prowizji za wysłanie przelewu
    zagranicznego, i nie są w SEPA, więc biorą napewno prowizję za przychodzący
    przelew zagraniczny także, nawet jak tamci wysłali jako europejski to i tak
    dupa bo Mbank nie jest w tym systemie i pewnie łyknął kasę za transfer.
    BTW, chetnie bym może i korzystał z usług Mbanku, chociażby ze względu na
    darmowe przelewy itd, ale nie skusze sie ze względu właśnie na koszty
    przelewów zagranicznych, na razie mam directa w ING i płacę 5 zł za przelew
    europejski. Za przychodzące nie płace nic. Mbank się chowa...

  • 20. Data: 2008-03-15 13:17:13
    Od: Roman Sąsiada <n...@...hate.spam>

    Użytkownik Zephyr napisał:
    > nie są w SEPA, więc biorą napewno prowizję za
    > przychodzący przelew zagraniczny także, nawet jak tamci wysłali jako
    > europejski to i tak dupa bo Mbank nie jest w tym systemie i pewnie
    > łyknął kasę za transfer.

    Nie łyknął. Przelewy przychodziły na eMax walutowy (w EUR) i wpływało
    dokładnie tyle, ile zostało wysłane z Belgii.
    Zarabiają na przewalutowaniach, odkupują euro po kursie niższym niż
    kantorowy, chociaż i tak o parę groszy wyższym niż np. BZWBK.