    From: "george" <g...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jakie gwarancje obligacji?
    Date: Wed, 21 Dec 2011 10:50:58 +0000 (UTC)
    <jcs710$jqg$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <jcs8nj$5m1$1@inews.gazeta.pl>
    <jcscho$mqe$1@srv.cyf-kr.edu.pl>

    witrak() <w...@h...com> napisał(a):

    > george <g...@W...gazeta.pl> wrote on 2011-12-21_10:26

    > No właśnie :-) Problemem nie jest (jak sądzi np. Zofia)
    > opanowanie zasad analizy ryzyka, bo te są w sumie proste jak
    > konstrukcja cepa, tylko zdobycie wiarygodnych (oczywiście wg
    > wymagań analizy ryzyka, czyli choć trochę zbliżonych do prawdy)
    > oszacowań, stanowiących dane wejściowe :-(
    >
    > Właściwie zasady dają się (choć oczywiście ze znacznym
    > uproszczeniem) streścić następująco:
    >
    > 1. zestawiamy listę zagrożeń
    > 2. szacujemy koszt związany z realizacją (ziszczeniem się) danego
    > zagroĹźenia (lub zestaw kosztĂłw)
> [...]

    Spoko, procedura jest prosta jak budowa cepa.
    Znam i stosuje :).
    Dzieki za ten długi opis, zostanie w necie :)

    W całej sprawie o zlocie itd, chodzi o to że uznałem jedno z ryzyk w tej
    macierzy za niepomijalne. Wcześniej było on tak mało prawdopodobne że
    wylatywało z rozważań. Co prawda impact jest wysoki ale mnożenie prawd. *
    impact dawało niewielki faktor nie mający sterującego wpływu na wynik
    optymalizacji. Jednym słowem siedziałem w papierze.

    Chodzi mianowicie o upadek lub daleko idącą modyfikacje istniejącego systemu
    finansowego. Wcześniej prawdopodobieństwo bardzo niskie, wpływ bardzo duży.
    Teraz zwiększylem prawd. do niskie i zaczyna sie problem.

    Złoto uznałem za jedno z "hedge" stąd cała dyskusja o "systemie" którego
    updadek rozważam ( aby jakoś wyestymowac poprawnie prawdopodobieństwo :
    bardzo niskie -> niskie ) oraz o kosztach "ubezpieczenia".

    Czy wybór złota jest prawidłowy czy nie to oczywiście sie okaże gdy owo
    ryzyko (mam nadzieje ze nie) sie zrealizuje. Dla niektórych koszty owego
    ubezpieczenia są w tej chwili za duże (spread kupno/sprzedaż). Kwiestia
    sporna oczywiście.

    george