  • Data: 2011-12-21 16:29:42
    Temat: Re: Jakie gwarancje obligacji?
    Od: Clegan <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 21 Gru, 08:44, "george" <g...@v...pl> wrote:

    > W Bretton Woods ustalono parytet złota na 35$ decyzją "organu".
    Nieprawda - ten parytet obowiązywał w Stanach od 1934r. Wcześniej był
    nieco ponad 20 USD. Nie poczytałeś o kradzieży dokonanej przez
    Roosevelta. A szkoda.

    > Twoja teza (tak zrozumiałem) jest taka że skoro amerykanie nie mogli dalej
    > oszukiwać w biały dzień to system złota jest do bani. Taki jest ów argument
    > ?
    Twoja teza jest taka, że system z rezerwą złotą jest lepszy od
    pieniądza fiducjarnego, bo nie można drukować więcej niż się ma
    rezerw. Po czym powołujesz się na przykład USA, które pomimo
    obowiązywania standardu złota drukowało na potęgę. Jakbyś nie zauważył
    to przykład jest sprzeczny z tezą.

    > Pisałeś o rezerwie częściowej z którejś jakimś cudem wyłączyłeś bank
    > centralny (którego rola w tym systemie jest PODSTAWOWA).
    Czytasz coś, czego nie napisałem po czym zaciekle z tym polemizujesz.
    W dyskusji z innym grupowiczem pisaliśmy o bankach komercyjnych -
    chyba nam wolno ?
    W naszej dyskusji nie opisywałem systemu rezerwy częściowej - od tego
    są książki; stwierdziłem jedynie, iż dodruk gotówki jest możliwy
    zarówno w systemie rezerwy pełnej jak i częściowej. Pod tym (!)
    względem oba systemy się od siebie nie różnią.

    > Skoro tak, opisz mi proszę w kilku słowach jak działa ów system rezerwy
    > pełnej. Być może mam braki w edukacji.
    W kilku słowach się nie da. Trzeba by rozważać różne potencjalne typy
    umów, a to temat-rzeka.