  • 1. Data: 2003-07-23 22:37:20
    Temat: Jakie e-konto do opłat?
    Od: "Kamil Ratajczyk" <k...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Chcialbym zalozyc odrebne konto z dostepem przez internet, sluzace wlasciwie
    jedynie do bezpiecznego placenia (w internecie, w podrozy itp.). Zaciekawila
    mnie oferta mBanku - konto bez zadnych oplat + debetowa Visa Gold - ze
    wzgledu na limity i klasycznosc, nie kolor ;)

    Na koncie przechowywane bedzie zaluzmy 5k zl, w razie potrzeby wynikacjacej z
    okreslonej podrozy wiecej, brak jakichkolwiej regularnych wplywow - jedynie
    uzupelnianie z innego konta do w/w kwoty.

    Mam w zwiazku z powyzszym pytanie do uzytkownikow takiego "pakietu":
    - czy karta ta umozliwia bezproblemowe zalatwianie platnosci zarowno w necie,
    jak i w sklepach, stacjach benzynowych w UE?
    - czy wydawana jest ona *zawsze* po 3 m-cach do konta o saldzie >4k, czy sa
    moze dodatkowe warunki niewymienione na www mBanku?
    - obecnie uzywam kredytowej VC, czy debetowa VG z mBanku bedzie miala podobna
    funkcjonalnosc? (pomijajac oczywiscie kwestie rozliczania platnosci)

    dziekuje za pomoc i pozdrawiam,
    Kamil Ratajczyk

  • 2. Data: 2003-07-23 22:53:32
    Temat: Re: Jakie e-konto do opłat?
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "Kamil Ratajczyk"
> [...]
    > mnie oferta mBanku - konto bez zadnych oplat + debetowa Visa Gold - ze
    > wzgledu na limity i klasycznosc, nie kolor ;)

    Jeżeli nie zależy ci na kolorze tylko na cenie, to może debetowa VC do konta
    w Multibanku? Działą tak samo
    VG w mBanku to 250 zł na rok, VC w Multi to w moim przypadku 12*3+30=66 zł.
    Wydawana po trzech miesiącach jeżeli miesięczne wpływy >=1000 zł, albo na
    podstawie historii z innego banku.
    Jedyna niedogodność to wymóg wpływów 1000 zł miesięcznie, rozliczane
    kwartalnie. Ale np. dwa zlecenia stałe w dwóch bankach załatwią sprawę.

    Bogdan B.

  • 3. Data: 2003-07-23 23:40:04
    Od: "Kamil Ratajczyk" <k...@N...gazeta.pl>

    Bogdan B. <b...@h...pl> napisał(a):
> [...]
    > Wydawana po trzech miesiącach jeżeli miesięczne wpływy >=1000 zł, albo na

    Dzieki za szybki odzew :)
    Proponowane przez Ciebie rozwiazanie niestety raczej nie spelnia moich
    oczekiwan, poniewaz szukam karty z wysokim (>10kzl) limitem na transakcje
    bezgotowkowe (taki limit dla KK wymagalby sporych, regularnych wplywow, a tak
    po prostu w razie potrzeby wplacam okreslona kwote na rachunek i z glowy),
    jednoczesnie bez koniecznosci regularnych wplywow i z funkcjonalnosca KK.
    Debetowa VG w wydaniu mBanku teoretycznie (jezeli rzeczywiscie dziala tak,
    jak podaja na www) oczekiwania te spelnia.

    PS. Czy orientuje sie ktos, czy okres oczekiwania na VG w mBanku mozna
    skrocic z 3 m-cy do np. 0 m-cy na podstawie wlasnie historii rachunku z
    innego banku (wieloletni staz, saldo zawsze > wymaganego przez mB do VG) ?

    PPS. Co warte sa bonusy dolaczane do tej karty - np. ubezpieczenie w podrozy,
    UNW na kwote 40k ?

    pozdr. Kamil

  • 4. Data: 2003-07-24 07:38:14
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

    Jeśli ta VG z mBanku ma być używana za granicą, to jest to zły pomysł. W
    BREeee ostro tną na przewalutowaniach.

  • 5. Data: 2003-07-24 09:22:56
    Od: "Marcin Dominiak" <m...@N...gazeta.pl>

    Kamil Ratajczyk <k...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    podobna
    > funkcjonalnosc? (pomijajac oczywiscie kwestie rozliczania platnosci)

    A może KK Multibanku pod zastaw lokaty 110%wartości limitu(VC
    od1100zł,VGod11000Zł,VP od 50000Zł )np. http://mojavisa.pl/?page=szczegoly01

    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2003-07-24 09:30:07
    Od: Rafał Ślubowski <s...@t...pl>

    W artykule <bfo2fg$189$1@pippin.warman.nask.pl> Grzegorz Niedzwiecki napisal(a):

    > Jeśli ta VG z mBanku ma być używana za granicą, to jest to zły pomysł. W
    > BREeee ostro tną na przewalutowaniach.

    Co oznacza "ostro tną"? Używałem VClassic mBanku za granicą i przy płatnościach
    KK przeliczali raczej rozsądnie.

    Przykład:

    Zakup na stacji benzynowej, Węgry, 10.07.2003:

    3412 forintów -> 59.71 zł, co daje 1,75 zł/100HUF

    średni kurs NBP z 10.07 to 1,6974 zł/100HUF, zatem różnica kursów to ok. 0,05,
    czyli mniej niż 3% (w tym przypadku mniej niż 2zł).

    Jeśli wziąć pod uwagę, że transakcje nie są rozliczane w/g kursu średniego
    (jak to już ktoś tu wspominał), to będzie to jeszcze mniej.
    Czy Visa Gold rozliczana jest inaczej? A może coś źle policzyłem?

    Pozdrawiam,
    --
    Rafał Ślubowski
    slubek[at]top.pl

  • 7. Data: 2003-07-24 11:44:19
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

    > Zakup na stacji benzynowej, Węgry, 10.07.2003:
    >
    > 3412 forintów -> 59.71 zł, co daje 1,75 zł/100HUF

    Jednak ostro tną, w tym czasie 100 HUF kartą z Millennium dawało 1,735
    zł.

  • 8. Data: 2003-07-24 14:05:48
    Od: Rafał Ślubowski <s...@t...pl>

    W artykule <bfogst$9ol$1@pippin.warman.nask.pl> Grzegorz Niedzwiecki napisal(a):

    > Jednak ostro tną, w tym czasie 100 HUF kartą z Millennium dawało 1,735
    > zł.

    No tak, faktycznie ostre cięcie. Całe 51 groszy różnicy... ;-)

    Ale na serio: kantory na Węgrzech dają za 1EUR 256HUF, euro kupowałem
    w Warszawie po 4,44zł, co daje jeszcze lepszy przelicznik: 1.7343
    Nic tylko dać sobie spokój z kartami i jechać z euro. :-)

    Niestety nie dotyczy to kantorów znajdujących się w pobliżu przejść
    granicznych (253HUF -> 1.7549) - tam to dopiero ostro tną... ;-)

    Pozdrawiam,
    --
    Rafał Ślubowski \\
    slubek[at]top.pl * /O `----.

  • 9. Data: 2003-07-24 16:20:45
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "Kamil Ratajczyk" <k...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:bfn6ck$3s0$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    tak
    > po prostu w razie potrzeby wplacam okreslona kwote na rachunek i z glowy),

    Ale ja nie piszę o karcie KREDYTOWEJ Multibanku, tylko o karcie DEBETOWEJ
    Visa Classic do multikonta. Tej za 30 zł.
    Masz saldo 10.000 zł, to masz limit 10.000 zł.
    Po to ją wziąłem, a nie brałem kredytowej.

    > jednoczesnie bez koniecznosci regularnych wplywow i z funkcjonalnosca KK.

    No, coś do do Multi musi wpływać ;-). Ale jeden przelew na kwartał mogę
    wytrzymać.

    > Debetowa VG w wydaniu mBanku teoretycznie (jezeli rzeczywiscie dziala tak,
    > jak podaja na www) oczekiwania te spelnia.

    Miałem w zeszłym roku. Owszem, działa, ale droga była

    Bogdan B.

  • 10. Data: 2003-07-24 17:20:29
    Od: "Kamil Ratajczyk" <k...@N...gazeta.pl>

    Bogdan B. <b...@h...pl> napisał(a):
    > Ale ja nie piszę o karcie KREDYTOWEJ Multibanku, tylko o karcie DEBETOWEJ
    > Visa Classic do multikonta. Tej za 30 zł.
    > Masz saldo 10.000 zł, to masz limit 10.000 zł.
    > Po to ją wziąłem, a nie brałem kredytowej.

    Moja wina ;-) nie doczytalem na stronie multibanku

    > No, coś do do Multi musi wpływać ;-). Ale jeden przelew na kwartał mogę
    > wytrzymać.

    wlasciwie i tak konto musiloby byc co jakis czas uzupelniane, przyjze sie
    uwazniej tej ofercie

    pozdr. Kamil