  • 1. Data: 2004-12-12 21:25:06
    Temat: Jaki to bank ??? - "Koń trojański na kontach bankowych"
    Od: "Marek" <m...@U...gazeta.pl>

    http://serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34308,2440495.html?v
    =0&f=69

    Koń trojański na kontach bankowych

    Kilkadziesiąt kont wyczyścił z pieniędzy haker z Polski, który włamywał się
    do banku przez serwer policji w Nowym Jorku i instytucje państwowe w
    Hiszpanii.

    Rzeszowska policja wpadła na ślad grupy przestępczej, która wyprowadzała
    pieniądze z indywidualnych kont ogólnopolskiego banku. Jej ofiarami są
    osoby, które miały duże pieniądze. Jedną z nich jest biznesmen spod
    Rzeszowa. W listopadzie tego roku z jego konta zniknęło 43 tys. zł.

    Policja wykryła, że z Rzeszowa trafiły do jednego z banków w Wałbrzychu i
    kto je podjął.

    Mężczyzna uważany za mózg grupy - 32-letni Adam S. - pochodzi z Jeleniej
    Góry. Grupa przy pomocy hakera od września wyczyściła kilkadziesiąt kont.
    Poszkodowani to osoby, które dokonywały operacji bankowych przez internet. -
    Haker skonstruował wirusa, którego wpuścił na strony pornograficzne.
    Wystarczyło otworzyć taką stronę, by w komputerze właściciela konta
    zainstalował się specjalny program pod nazwą "Koń trojański" - mówi Witold
    Szczekala, naczelnik wydziału do walki z przestępczością gospodarczą
    rzeszowskiej policji.

    Było to łatwe, bo bank, do którego włamywał się haker, miał słabe
    zabezpieczenia systemu. - Klient wchodził na stronę internetową banku,
    wpisywał swoje hasło, by dostać się do własnego konta, a wtedy "Koń
    trojański" łączył go z hakerem. Ten śledził ruchy klienta i poznawał kody
    dostępu. Następnie wchodził na jego konto i wyprowadzał pieniądze - dodaje
    Szczekala.

    Policja ustaliła, że haker włamywał się najpierw do serwerów instytucji
    państwowych w Hiszpanii i serwera policji w Nowym Jorku, by trudniej było go
    namierzyć. Ukradzione pieniądze trafiały do banków w Wałbrzychu, Szczecinie
    i Warszawie, gdzie członkowie grupy mieli kilka kont, z których je
    wybierali. Zatrzymano dwóch młodych ludzi z Jeleniej Góry, oficjalnych
    posiadaczy tych kont. W grupie działało około dziesięciu osób. Policja
    twierdzi, że jest już na tropie sprytnego hakera.

    Janusz Kawalec, zastępca komendanta policji w Rzeszowie:

    Należy wybierać te banki, które mają szczelne systemy zabezpieczeń. Są
    takie, które klientom internetowym przyznają listę kilkudziesięciu
    ponumerowanych kodów. Przy transakcjach dokonywanych z wykorzystaniem
    internetu bank każe podać kod spod konkretnego numeru. Gdy klient się
    pomyli, transakcja jest anulowana. Banki zmieniają też kody, nawet w ciągu
    kilkunastu sekund. Uważać należy na te, które przyznają tylko jeden na
    dłuższy czas, bez dodatkowych zabezpieczeń, haseł, pytań. Właśnie klienci
    takiego banku padli ofiarami zatrzymanych przez nas przestępców.

    begin 666 px.gif
    K1TE&.#EA`0`!`( ``````````"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
    `
    end

  • 2. Data: 2004-12-12 21:39:47
    Od: "August" <@www.augustowski.org>

    W artykule news:cpicus$q3r$1@inews.gazeta.pl grupowicz Marek napisał:

    > internet. - Haker skonstruował wirusa, którego wpuścił na strony
    > pornograficzne.

    heh, może, googl.pl ?

    --
    S pozdravem,
    August

  • 3. Data: 2004-12-12 21:55:16
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Marek <m...@U...gazeta.pl> wrote:
    > Właśnie klienci takiego banku padli ofiarami zatrzymanych przez nas
    > przestępców.

    Jak dla mnie na 99% Citek.

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 4. Data: 2004-12-12 22:07:01
    Od: "Jelcyn" <r...@o...pl>

    > Koń trojański na kontach bankowych

    moze BPH???

    tam aby zrobic przelew trzeba podac po prostu drugie haslo (zawsze jest
    takie samo). Bo np. w mbanku czy inteligo znajomosc hasla pozwala jedynie
    ogladac stan konta a aby zrobic przelew trzeba wpisac kod z listy hasel
    jednorazowych a w BPH haslo do przelewu jest ZAWSZE takie samo!

    Jelcyn
    r...@o...pl

  • 5. Data: 2004-12-12 22:12:21
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Sun, 12 Dec 2004 23:07:01 +0100,
    osoba podpisana: Jelcyn <r...@o...pl>
    napisała:

> [...]
    > ogladac stan konta a aby zrobic przelew trzeba wpisac kod z listy hasel
    > jednorazowych a w BPH haslo do przelewu jest ZAWSZE takie samo!
    E ? OIDP to (przynajmniej w starym Sez@mie) był to klucz
    publiczny/prywatny. Chcesz powidzieć, że to też zepsuli ?
    KJ

    można nie mieć nawet żadnego sensownego argumentu, a dzięki odpowiedniej
    gestykulacji stworzyć poczucie wiarygodności.
    Puls Biznesu

  • 6. Data: 2004-12-12 22:24:42
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Sun, 12 Dec 2004 22:12:21 +0000 (UTC), Kamil Jonca
    <k...@g...pl> wrote:

    >E ? OIDP to (przynajmniej w starym Sez@mie) był to klucz
    >publiczny/prywatny. Chcesz powidzieć, że to też zepsuli ?
    >KJ

    nie no, klucz jest dalej. ale jak masz klucz zapisany w banku, to
    wszystko sie sprowadza w zasadzie do 2 stalych hasel.

    PG

  • 7. Data: 2004-12-12 22:31:29
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Sun, 12 Dec 2004 22:24:42 GMT,
    osoba podpisana: Piotr Gralak <g...@p...onet.pl>
    napisała:

    > nie no, klucz jest dalej. ale jak masz klucz zapisany w banku, to
    > wszystko sie sprowadza w zasadzie do 2 stalych hasel.

    Tak mi przyszło do głowy, że trojan plik z kluczem też mógłby w świat
    wysłać....

    KJ

    "#define QUESTION ((bb) || !(bb))" - Shakespeare.

  • 8. Data: 2004-12-12 22:43:23
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Sun, 12 Dec 2004 22:31:29 +0000 (UTC), Kamil Jonca
    <k...@g...pl> wrote:

    >Tak mi przyszło do głowy, że trojan plik z kluczem też mógłby w świat
    >wysłać....

    ano moglby. ale to pewnie i tak byl citek :)

  • 9. Data: 2004-12-13 08:45:03
    Od: "Tomasz Nowak" <t...@n...netventure.pl>

    Marek <m...@U...gazeta.pl> wrote:

    > by w komputerze właściciela konta zainstalował się specjalny program
    > pod nazwą "Koń trojański" - mówi Witold Szczekala, naczelnik wydziału
    > do walki z przestępczością gospodarczą rzeszowskiej policji.

    Ta, z pewnościa hacker napisał program i skompilował go jako
    kon_trojnaski.exe :D

    > Banki zmieniają też kody, nawet w ciągu kilkunastu sekund.

    :D "Nawet"!

    --
    Tomek
    Dwie tajemnice gwarantujące sukces:

  • 10. Data: 2004-12-13 10:53:36
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:
    > Jak dla mnie na 99% Citek.

    ale mogą to byc jeszcze
    - millenet Millennium Banku
    - Lukas - ma chyba wersje z samym haslem?
    - Sezam BPK w wersji z kluczem prywatnym trzymanym na serwerze bankowym
    - INGonline w wersji z kluczem prywatnym trzymanym na serwerze bankowym
    poniewaz nie slyszalem zeby zabronili takiego wariantu a wiele ludzi jest
    leniwych lub uwaza za bank lepiej zabezpieczy jego klucz prywatny :-)))
    *** blad ***