  • 1. Data: 2020-02-29 08:34:51
    Temat: Jaki podatek od zysku z różnicy kursów walut?
    Od: User <U...@U...com>

    Załóżmy, że w jakimś banku mam konto w PLN oraz w jakiejś walucie obcej.
    Pewną ilość PLN przenoszę z konta PLN na konto walutowe (kupuje walutę).
    Po jakimś czasie kurs waluty wzrasta i dokonuję zamiany "w druga stronę",
    czyli przenoszę pieniądze z konta walutowego na konto w PLN (sprzedaję
    walutę). Mam z tego jakiś zysk.
    Pytania:
    1) jakiej wysokości podatek zapłacę?
    2) kiedy?
    3) czy bank sam ten podatek policzy i odliczy od zysku?
    4) czy muszę wypełniać jakiś dodatkowy PIT?
    5) czy taki zysk dodaje się do mojego zysku np. z zatrudnienia i podatek
    się
         sumuje z możliwością przekroczenia progów?
    Jakie przepisy to regulują?

    Proszę o pomoc
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2020-02-29 12:04:58
    Temat: Re: Jaki podatek od zysku z różnicy kursów walut?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Feb 2020 08:34:51 +0100, User napisał(a):
> [...]
    > się
    >      sumuje z możliwością przekroczenia progów?

    A to tak raz czy wielokrotnie ?

    Raz pewnie sie uda, ale jesli czesto tak zarabiasz ... to podatek sie
    nalezy. Bank go sam nie naliczy, musisz do PIT dopisac.

    Choc jak tak patrze w ustawe PIT ... o walutah wirtualnych jest, o
    akcjach, a o zwyklych walutach jakby nie ...

    J.

  • 3. Data: 2020-02-29 12:07:51
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Z tego, co słyszałem, fizole nie płacą od takich dochodów/przychodów (bo weź tu
    koszty policz, inflacja?) podatku. Jedynie firmy.

  • 4. Data: 2020-02-29 12:11:53
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 29 Feb 2020 08:34:51 +0100, User napisał(a):

    > Jakie przepisy to regulują?

    Hmmm, zajrzałem do podatku Belki i jakoś tam nie widzę aby ten podatek
    dotyczył spekulacji walutami.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2020-02-29 12:18:29
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    User <U...@U...com> writes:

> [...]
    > 5) czy taki zysk dodaje się do mojego zysku np. z zatrudnienia i
    > podatek się
    >      sumuje z możliwością przekroczenia progów?

    O ile robisz to "okazjonalnie" to pewnie nikt sie tym nie zainteresuje.
    Jak zaczniesz robić regularnie/na większe kwoty, to pewnie uznają to za
    DG, a tam już odpowiednie przepisy są.
    KJ

  • 6. Data: 2020-03-01 08:40:48
    Od: User <U...@U...com>

    W dniu 29.02.2020 o 12:18, Kamil Jońca pisze:

    > O ile robisz to "okazjonalnie" to pewnie nikt sie tym nie zainteresuje.
    > Jak zaczniesz robić regularnie/na większe kwoty, to pewnie uznają to za
    > DG, a tam już odpowiednie przepisy są.
    > KJ

    Chodziło mi o kupowanie okazjonalnie, głównie przy planach
    wyjazdowych, a po powrocie o sprzedaż, jeśli się da, to z jakimś
    zyskiem.:-) W każdym razie nie zamierzam prowadzić DG.
    Nie wiem jednak gdzie US stawia granicę między "okazjonalnie",
    a "spekulacjami walutowymi". Tu może być problem.

    Dziękuję i pozdrawiam

  • 7. Data: 2020-03-01 14:31:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    User <U...@U...com> writes:

    > Chodziło mi o kupowanie okazjonalnie, głównie przy planach
    > wyjazdowych, a po powrocie o sprzedaż, jeśli się da, to z jakimś
    > zyskiem.:-)

    A to zostaje Ci coś z wyjazdów? :-)
    Są także kantory "stacjonarne".
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 8. Data: 2020-03-01 20:49:18
    Od: User <U...@U...com>

    W dniu 01.03.2020 o 14:31, Krzysztof Halasa pisze:

    > A to zostaje Ci coś z wyjazdów? :-)
    Zawsze. W podróż zabieram dostępne pieniądze na kartach z zapasem,
    a także trochę gotówki, na wszelki wypadek. Z moich doświadczeń wynika,
    że to jest konieczne. Na ogół jednak wydaję zgodnie z planem. :-)

    > Są także kantory "stacjonarne".

    Czy mają jakieś zalety w stosunku do tych internetowych?

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2020-03-02 08:20:39
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Z tego, co słyszałem, fizole nie płacą od takich dochodów/przychodów (bo weź tu
    koszty policz, inflacja?) podatku.

    A Belka to się przejmował kosztami? A jednak podatek wprowadził.

    --
    Pete

  • 10. Data: 2020-03-02 08:21:28
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2020-03-01 o 20:49, User pisze:

> [...]
    > że to jest konieczne. Na ogół jednak wydaję zgodnie z planem. :-)

    > Czy mają jakieś zalety w stosunku do tych internetowych?

    Są anonimowe :)

    --
    Pete