  • 1. Data: 2020-02-26 17:20:00
    Temat: mBank i przekształcenie eKONTA
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    Mam w mBanku eKONTO od zarania tego banku. Teraz zwie się to eKONTO
    Standard (nota bene nie da się tego sprawdzić w interfejsie WWW).
    Chciałbym przekształcić je w eKonto osobiste, by nie musieć wykręcać
    obrotu 350 zł miesięcznie (płacę z niego nieregularnie, głównie jakieś
    transakcje przez Internet) i by wystarczyła 1 transakcja kartowa - jak w
    osobistym - dla zniesienia opłaty za kartę.

    Czy ktoś z Was transformował stare konto na nowe? Bo przez Internet, po
    zalogowaniu się do interfejsu konto w Pasażu mogę jedynie zmienić eKonto
    na eKonto Intensive, a nie na Osobiste.

    Przerabiał ktoś ten temat?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 2. Data: 2020-02-26 18:31:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Przerabiał ktoś ten temat?

    A co na infolinię mBanku odpowiedzieli?

  • 3. Data: 2020-02-26 18:49:27
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Ja mam eKonto mobilne.
    Jak w szczegółach rachunku nie masz pozycji "taryfa", to masz ekonto standard.

    We wniosku "przekształcenie konta" mam możliwość zmiany na:
    - mKonto intensive
    - eKonto osobiste.

    Widać połączyło Ci w "eKonto intensive" ;>

    A na serio ja też miewałem braki we wnioskach, np. nie dawało się zamówić debetówki
    bodajże mc.

    Przez telefon załatwią Ci zmianę od ręki.

  • 4. Data: 2020-02-26 18:52:00
    Temat: Re: mBank i przekształcenie eKONTA
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 26.02.2020 o 17:20, Krystek pisze:
    > Teraz zwie się to eKONTO Standard (nota bene nie da się tego sprawdzić w
    > interfejsie WWW).

    Da się. Moje finanse -> Rachunki -> wybierasz rachunek (chyba że masz
    jeden) -> szukasz pozycji Taryfa.
    A co do zmiany - to chyba faktycznie w systemie transakcyjnym nie ma
    opcji. Można zrobić wspólne czy nadać pełnomocnictwo, ale zmiany taryfy
    nie kojarzę. Obawiam się, że będzie to wymagać formy pisemnej długopisowej.

    --
    Alf/red/

  • 5. Data: 2020-02-26 19:06:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >standard.

    >We wniosku "przekształcenie konta" mam możliwość zmiany na:

    A sa jakies wady tego osobistego w porownaniu do "standardowego" ?

    J.

  • 6. Data: 2020-02-26 19:15:35
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2020-02-26 18:52, Alf/red/ pisze:

> [...]
    > nie kojarzę. Obawiam się, że będzie to wymagać formy pisemnej długopisowej.

    Gdy szukałem informacji to na portalu Samcika ktoś napisał w komentarzu,
    że zmienia się przez interfejs Pasaż -> Market -> Rachunki ->
    Przekształcenie konta. Ktoś w komentarzu dalej napisał, że też ma tylko
    możliwość zmiany na Intensive.

    Oczywiście będę dzwonił na infolinię, ale chciałem się przekonać o
    Waszych doświadczeniach.

    W tej sytuacji PKO BP Konto za Zero wygląda całkiem sensownie w
    kontekście banku posiadającego oddziały, bo sama opłata za brak używania
    karty - 10 zł - jest wysoka -
    <https://prnews.pl/potwierdzily-sie-informacje-prnew
    s-pl-pko-bp-zmienia-cennik-kont-znamy-szczegoly-nowe
    go-konta-za-zero-449120>

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 7. Data: 2020-02-27 12:42:40
    Od: voy <N...@M...pl>

    W dniu 2020-02-26 o 17:20, Krystek pisze:

    > Przerabiał ktoś ten temat?
    >
    > K.

    Sprawdź:
    Moje finanse -> Rachunki -> ... -> na dole strony "Zmiana typu rachunku
    złóż wniosek"

    Nie pamiętam czy tak składałem wniosek, ale kiedyś dało się zmienić.

    Pozdr :)

  • 8. Data: 2020-02-27 12:57:48
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 26 lutego 2020 19:20:03 UTC+1 użytkownik Krystek napisał:

> [...]
    > karty - 10 zł - jest wysoka -
    > <https://prnews.pl/potwierdzily-sie-informacje-prnew
    s-pl-pko-bp-zmienia-cennik-kont-znamy-szczegoly-nowe

    Jak chcesz banku z sensownymi - tzn. niezapchanymi przez emerytów - oddziałami, to
    lepiej spójrz na santander, ew. millenium, w ostateczności bnp - w zależności,
    którego oddział masz blisko.
    W santander konto darmowe, debetówka przy 5 pyk/mc, inaczej 5zł (albo stała opłata
    3zł) - pytanie, czy potrzebna, bo bankomaty na blik darmowe wszystkie, a do płacenia
    lepsza kredytówka, którą dostaniesz od ręki.
    W mille wymagają 1k wpływu i 1 transakcji. Konto, karta, bankomaty (w tym blik)
    bezpłatne.

    W skarbonkę dodatkowo nie ma się co ładować, bo bankomaty dla wypłat debetówką
    darmowe tylko własne pko. A darmowe blikiem masz wszędzie.

    Albo zamień sobie na mkonto intensive - wymagają tylko 7k ping-ponga miesięcznie, nie
    musi być w jednym kawałku, a darmowe wszystko.
    Lub po prostu zadzwoń na mLinkę, tam naprawdę, mimo mitów, można się dodzwonić.
    Albo idź do oddziału, przy okazji można teraz dostać książkę do matematyki dla małych
    dzieci.

  • 9. Data: 2020-02-27 14:29:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:
> [...]

    >oddziałami, to lepiej spójrz na santander, ew. millenium, w
    >ostateczności bnp - w zależności, którego oddział masz blisko.

    We wrocku w glownym oddziale Santandera emerytow moze i nie ma wielu,
    ale i tak sie czeka dlugo.

    Swoja droga - kiedys zwrocilem uwage, ze tam jakies zwykle biurka/lady
    ... nie ma "okienek" ...
    obslugi kasowej nie maja, maja gdzies w pokoiku obok, czy sie napadu
    nie boja ?

> [...]
    >stała opłata 3zł) - pytanie, czy potrzebna, bo bankomaty na blik
    >darmowe wszystkie, a do płacenia lepsza kredytówka, którą dostaniesz

    Ale kredytowka to juz 10pyk, a jeszcze by sie przydala ta debetowka,
    chyba ze faktycznie blik ...

    ale duzo ich.

    J.

  • 10. Data: 2020-02-27 15:06:17
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 27 lutego 2020 14:32:23 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Swoja droga - kiedys zwrocilem uwage, ze tam jakies zwykle biurka/lady
    > ... nie ma "okienek" ...
    > obslugi kasowej nie maja, maja gdzies w pokoiku obok, czy sie napadu
    > nie boja ?

    Jak pierwszy raz byłem w santanderze - wtedy jeszcze w bzwbk - to był tam wysoki
    kontuar, szyby ponad wzrost człowieka i okienka do stania.
    Ale wtedy wpadłem tylko spytać o raport z tego systemu powiadamiania o kontach - ale
    okazało się, że bezpłatny tylko dla ich klientów.
    Jak ze 2 lata później zaszedłem zakładać KK i konto, to już były biureczka - i to nie
    tylko na "obsłudze bezgotówkowej", ale i gotówkowej.
    Lekko licząc w szufladzie takiego biurka trzymają ze 100k albo i lepiej.

    A napadu widać się nie boją, bo co prawda żeby wyjść, trzeba przejść przez 2
    rozsuwane drzwi, ale to nic w porównaniu ze "śluzą", jaka była w oddziale aliora.

    Zresztą to jest obecny trend - w milku w "galerii" handlowej jest tak samo, też
    trzymają w biurku ze 100k. Nie wiem, jaką wypłatę trzeba zamówić, żeby gdzieś z
    zaplecza przynieśli.

    > Ale kredytowka to juz 10pyk, a jeszcze by sie przydala ta debetowka,
    > chyba ze faktycznie blik ...

    Obecnie na 2 lata darmowa, nawet dla obecnych klientów - plus jeszcze do 800zł w
    promocji, więc raczej używana będzie, bo 600zł z tego to 1% moneyback.

    > ale duzo ich.

    Ta, wybitnie, co to za mit, ledwo 3 tysiące mają.
    Santander (tak jak pekao) nieco ponad 1600 - ale trzeba dodać euronet 7461 i planet
    cash 4473 - i wszystkie inne, co w sumie daje ponad 22 tysiące, z tego ponad 90% (a
    może i 95%) z blik.