  • 1. Data: 2020-02-29 00:22:22
    Temat: Skarb Państwa chce kupić mBank i zbija cenę
    Od: j...@j...org

    https://strefainwestorow.pl/wiadomosci/20200228/pkn-
    orlen-domaga-sie-min-od-mbanku-6357-mln-zl-z-tytulu-
    oplaty-interchange

    PKN Orlen domaga się m.in. od mBanku 635,7 mln zł z tytułu opłaty interchange

    PKN Orlen złożył pozew w sprawie roszczenia odszkodowawczego w wysokości 635,7 mln zł
    z tytułu opłaty interchange - poinformował mBank w raporcie rocznym. Orlen wnosi o
    zasądzenie kwoty odszkodowania solidarnie od mBanku i od innego banku krajowego oraz
    od Master Card Europe i VISA Europe Management Services.

    W raporcie podano, że o złożeniu pozwu do sądu przez PKN Orlen mBank dowiedział się 7
    lutego.

  • 2. Data: 2020-02-29 10:31:47
    Temat: Re: Skarb Państwa chce kupić mBank i zbija cenę
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 28 Feb 2020 15:22:22 -0800 (PST), j...@j...org
    napisał(a):
> [...]
    zasądzenie kwoty odszkodowania solidarnie od mBanku i od innego banku krajowego oraz
    od Master Card Europe i VISA Europe Management Services.

    Tez mi to tak wyglada :-)
    A ten drugi bank to ktory ? Tez PiS ma na niego ochote ? :-)

    Czy po prostu prezes Obajtek ratuje Orlen, ktory ostatnio spada na
    gieldzie na pysk, nie wiadomo czemu ...

    choc chyba jednak przejecie - proroczy tekst ?
    https://www.pb.pl/mbank-stanie-sie-orlenbankiem-9788
    06

    Ale ciekawe - ma jakies podstawy ?
    Moze faktycznie cos tam zle naliczali ... ale co by to moglo byc -
    debetowki jak kredytowki, czy stawka zbyt wysoka, ale zgodna z umowa ?

    Jesli ma podstawy ... to moze byc tych pozwow wiecej.

    J.

  • 3. Data: 2020-03-01 17:33:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.02.2020 o 10:31, J.F. pisze:

    > Tez mi to tak wyglada :-) A ten drugi bank to ktory ? Tez PiS ma na
    > niego ochote ? :-)> Jesli ma podstawy ... to moze byc tych pozwow wiecej.

    Sprawa jest o tyle dziwna, ze przecież tego nikt ręcznie nie nalicza.
    Jeśli celowo źle naliczano, to powinno być postępowanie karne, a nie
    jakiś tam pozew.

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2020-03-01 18:54:02
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]

    > Moze faktycznie cos tam zle naliczali ... ale co by to moglo byc -
    > debetowki jak kredytowki, czy stawka zbyt wysoka, ale zgodna z umowa ?

    Przecież jest napisane w artykule - nie chodzi o "pomyłkę" w naliczaniu
    opłat, tylko o zarzut zmowy cenowej między bankami.

    MJ

  • 5. Data: 2020-03-02 16:45:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >Przecież jest napisane w artykule - nie chodzi o "pomyłkę" w
    >naliczaniu opłat, tylko o zarzut zmowy cenowej między bankami.

    Czyli nie podoba mu sie, ze jedni i drudzy maja taka sama prowizje ?

    Cos w tym jest, ale jesli to z unijnych przepisow wynika ... a moze mu
    rabatu nie chcieli dac ? :-)

    J.

  • 6. Data: 2020-03-09 13:04:50
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 29 Feb 2020 23:39:53 +0100, r...@k...pl napisał(a):

    > Jeszcze muszą "wylosować" jakiegoś prawilnego, dobrozmianowego sędzię.

    Niezawodnie będzie to niezastąpiony Krzysztof Świderski, bo on ma szczęście
    do losowań.

    https://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/6
    11472,system-losowania-spraw-minister-ziobro-pawlowi
    cz-sedzia-iustitia-pis.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek