  • 11. Data: 2008-09-01 22:13:06
    Temat: Re: Jakas dobra karta typu charge ?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MK wrote:

    > Co skad? Mam lotowska. Przychodzi wyciag jak dla normalnej karty
    > kredytowej. Roznica jest taka, ze trzeba ja w calosci splacic w
    > okreslonym dniu. Nie jest to karta 'obciazeniowa' ale karta 'z
    > odroczonym terminam platnosci'. Oba typy sa okreslane jako 'charge'.
    >
    > MK

    a na czym polega rónia pomiędzy kartą obciżeniową a karta z odroczonym
    terminem płatnośći?

  • 12. Data: 2008-09-02 04:15:00
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

    > a na czym polega rónia pomiędzy kartą obciżeniową a karta z odroczonym
    > terminem płatnośći?

    Obciazeniowa jest wydawana przez bank w ktorym zwykle masz rachunek biezacy.
    Co miesiac, po zamknieciu okresu rozliczeniowego, twoj rachunek jest
    automatycznie obciazany suma kwot na jakie zostaly wykonana transakcje.
    Czasami odbywa sie to nastepnego dnia po zamknieciu wyciagu, a czasami po
    kilku dniach, w zaleznosci od banku.
    Karte z odroczonym terminem platnosci splacasz sam. Dostajesz wyciag i masz
    na splate 3 - 4 tygodnie.
    DC wydane przez PKO czy Kredyt Bank zapewne bedzie sie zachowywac jak karta
    obciazeniowa. Jesli ta sama karte wyrobisz sobie bezposrednio w DC bedziesz
    mial karte z odroczonym terminem platnosci.
    Tak wiec jest to prawie to samo, ale jak wiadomo prawie robi duza roznice
    ;).

    MK

  • 13. Data: 2008-09-02 07:40:21
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Daj znać, czy taką z odroczonym widać w BIK-u.

    Swoją drogą - taka mała jest oferta kart obciążeniowych?
    PKO BP VC jest niezła ze sporym limitem, ale w sumie dość drogo by wyszła (musisz
    mieć płatny miesięcznie ror + płatna rocznie karta
    + jeszcze prowizje 1% od bezgotówkowych) - jakby o cos za duzo.
    JaC

    -----

  • 14. Data: 2008-09-02 08:26:55
    Od: "k...@g...pl" <k...@g...pl>

    On 1 Wrz, 14:38, k...@o...pl wrote:

    > Być może wiesz to z innych źródeł, w każdym razie sam fakt "częstego
    > latania" nie oznacza jednocześnie bycia częstym klientem Star Alliance
    > lub innych linii stowarzyszonych z nimi. Choć fakt jest to najbardziej
    > popularny program.

    W takim razie co zaproponowałeś autorowi tego wątku? Masz coś lepszego
    od mojej propozycji?

  • 15. Data: 2008-09-02 08:30:31
    Od: "k...@g...pl" <k...@g...pl>

    On 1 Wrz, 18:19, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    > W tej chwili jest za 0 :). Sam wzialem, ale nie jestem pewien czy aby w BIKu
    > nie jest pokazywana. Za jakis czas wezme raport to sie przekonam.
    >
    > Jako chyba jedyna juz karta w Polce chodzi czasami bez autoryzacji (w POSach
    > Polcardu).
    >
    > MK

    Tych kart w BIKu nie ma. Co do opłat, kartę mam już pełne dwa lata,
    teraz biegnie trzeci rok użytkowania i Diners nie obciążył mnie za jej
    użytkowanie ani razu.

  • 16. Data: 2008-09-11 13:24:31
    Od: "m23m" <m...@o...eu>

    > Czy oprócz pkobp jeszcze możecie polecić jakąś dobrą embosowaną kartę typu
    charge, ze sporym limitem łatwym do uzyskania?
    > Potrzebna m.in. przy wypożyczaniu samochodu na lotniskach.
    > Kredytówka niechętnie, bo wchodzi w bik, a debetówka też nie, bo po co tyle na
    rachunku zamrażać.
    > THX

    VISA Concerto i/lub Eurokarta w Pekao SA. Typowe karty charge, za transakcje
    bezgotówkowe nie ma prowizji (kiedyś była, znieśli parę lat temu). Można mieć
    jedną lub obie, limit będzie wspólny.

    m23m