  • 11. Data: 2013-01-19 14:40:10
    Temat: Re: Jaka karta z jakiego banku zaplace w strefie EURo?
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    Możesz sprawdzić BPH.
    http://www.bph.pl/pl/klienci_indywidualni/karty/kont
    o/classic_walutowa

    Jeszcze niedawno wydanie , obsługa karty i wypłaty w bankomatch zagranicą
    były za darmo. Nie chce mi się sprawdzać czy jest to aktualne.

    as

  • 12. Data: 2013-01-19 17:43:03
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2013-01-18 12:31, Q stwierdził, że:
    > Gowniany bank / gowniana karta czy "tak czasami sie zdarza"?

    Chipowa? Sprawdź, czy ją akceptują. Mnie się żadną nie udało zapłacić
    np. na włoskich autostradach czy ichniejszych Lidlach.

    --
    Marcin Nowakowski

  • 13. Data: 2013-01-20 18:13:41
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Chyba faktycznie jedna wypłata z bankomatu. Ja tę kartę mam jako awaryjną
    > na czas wyjazdu więc jest to dla mnie akceptowalne. Ale za płatności w
    > sklepach raczej nie kasują.. bo nie przypominam sobie, żeby w jakimkolwiek
    > banku były opłaty za transakcje bezgotówkowe.

    Yyyy.... ale kto napisal, ze kasuja za bezgotowkowe?...

    Chodzilo mi o to, ze pewnie i z ta karta "beda problemy z placeniem"
    w sensie, ze bedzie tak samo akceptowalna jak getinowa.
    Oczywiscie chcialbym sie mylic.

  • 14. Data: 2013-01-20 18:27:56
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Maszyna? Co wypluła?

    Wyplula "abandon debit" (fr.):
    http://s1.pokazywarka.pl/i/1677255/635271/slip.jpg
    ale mimo tego na koncie pojawila sie blokada na 41.81 pln.

    Dlaczego pojawila sie blokada? Kiedy zejdzie?

    Dlaczego blokada jest na taka a nie inna kwote?
    Wchodze na kurs dewiz getina z tego dnia i:
    kurs pierwszy:
    10.15*4.2445= 43.08 pln
    kurs drugi
    10.15*4.2818=43.46 pln

    Skad im sie wzielo 41.81 pln?

  • 15. Data: 2013-01-20 18:56:07
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2013-01-20 18:27, Q pisze:

    > Wyplula "abandon debit" (fr.):

    Debet niedopuszczalny (??)

    No dobra, ale ja na GoL widzę kartę debetową tylko do konta
    Skarbonkowego. To takie?
    Jeśli tak to pewnie przy płatności poleciało zapytanie o konto debetowe
    a Getin mógł je mieć zakwalifikowane jako oszczędnościowe.
    Czyli odmówił obciążenia konta debetowego bo takiego nie było.
    Kiedyś we Francji na stacji benzynowej obsługa mi zafundowała odmowę z
    podobnym komunikatem. A dostali kartę kredytową Polbanku do łapy.
    Nie dziwne bo w Polbanku konta nie mam tylko kartę
    Ale druga kredytówka z Citi już przeszła ;-)

    > http://s1.pokazywarka.pl/i/1677255/635271/slip.jpg
    > ale mimo tego na koncie pojawila sie blokada na 41.81 pln.
    >
    > Dlaczego pojawila sie blokada? Kiedy zejdzie?

    Jest blokada bo było żądanie zapłaty.
    Jak się nie pojawi rozliczenie to wygaśnie

    > Dlaczego blokada jest na taka a nie inna kwote?
    > Skad im sie wzielo 41.81 pln?

    Pewnie z kursów MC
    Jakby przyszło rozliczenie to by cię obciążyli po swoim kursie a różnicę
    schowali do kieszeni...

    Sławek

  • 16. Data: 2013-01-20 19:01:10
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    Ja bym brał kredytową GET do płatności bezgotówkowych.
    A przy bankomacie (z debetową) to cię (albo żonę) maszyna zapyta z
    jakiego konta wypłacić i może się dogadacie.
    Bo tu zapewne obsługa "nie dopytała"

    Sławek

  • 17. Data: 2013-01-20 23:32:33
    Od: "August" <a...@b...xxx.com>

    Użytkownik "Slavekk" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Na wielu stacjach we Włoszech (np. przy autostradach) są oddzielne
    > dystrybutory z tańszym paliwem, gdzie lejesz sam i płacisz ichnią lokalną
    > kartą, oraz obok dystrybutory z droższym paliwem gdzie albo lejesz sam
    > albo obsługa, a płacisz "normalną" kartą (tylko więcej ;-)
    > Na mniejszych stacjach może być obsługa tylko na 1. zmianie i wtedy
    > zapłacisz normalną kartą, a wieczorem tylko w automacie lokalną
    > Różnica w cenie też jest...

    Zgadzam się,ale w rejonach gdzie takie rozroznienie nie dotarlo masz albo

    wieczor/niedziela/swięto - tryb samoobsługowy - tylko automat na karte
    lokalna PLUS (trzeba przyznać) zawsze automat na gotówkę

    dzień - ewentualnie wewnatrz pos na vise/mastercard.

    Sprawdzałem wiele stacji na Sardynii i w święto bez gotówki nic nie
    urodzisz.

  • 18. Data: 2013-01-21 11:05:49
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Jeśli tak to pewnie przy płatności poleciało zapytanie o konto debetowe a
    > Getin mógł je mieć zakwalifikowane jako oszczędnościowe.

    To raczej nie to - poprawne konto zostalo obciazone,
    mimo, ze na oszczednosciowym tez byla kasa.

    W tym samym francuskim leclercu bez zadnego problemu
    przeszla debetowka PKO BP (nie inteligo).

    > Jest blokada bo było żądanie zapłaty.
    > Jak się nie pojawi rozliczenie to wygaśnie

    Ok, ale kiedy? :)

    > Pewnie z kursów MC

    Wlazlem na kursy MC i tez mi sie nie zgadza :/

  • 19. Data: 2013-01-21 11:07:15
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > A przy bankomacie (z debetową) to cię (albo żonę) maszyna zapyta z jakiego
    > konta wypłacić i może się dogadacie.
    > Bo tu zapewne obsługa "nie dopytała"

    Konto poprawne (osobiste) zostalo obciazone
    a kasy na nim bylo znacznie wiecej niz te 10 EUR.

    No nic - caly czas czekam na odp. z banku :).

  • 20. Data: 2013-01-21 18:46:55
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2013-01-20 18:13, Q pisze:

    > Yyyy.... ale kto napisal, ze kasuja za bezgotowkowe?...
    >
    > Chodzilo mi o to, ze pewnie i z ta karta "beda problemy z placeniem"
    > w sensie, ze bedzie tak samo akceptowalna jak getinowa.
    > Oczywiscie chcialbym sie mylic.

    No a mnie się uroiło, że te problemy to opłaty za transakcje
    bezgotówkowe bo 'byliśmy' przy opłatach za bankomaty ;)

    Ja tej karty użyłem raz aby ją wypróbować: chciałem X EUR we Włoszech,
    ale bankomat pomyślał... i oddał kartę. Nerwowo czekałem na kasę, ale
    nic nie wypluł. Spróbowałem niższą kwotę i wydał bez problemów i do dziś
    nie wiem o co maszynce chodziło bo środki były... ale na szczęście
    wszystko zostało dobrze rozliczone :)