  • 1. Data: 2013-01-18 12:31:13
    Temat: Jaka karta z jakiego banku zaplace w strefie EURo?
    Od: "Q" <n...@s...org>

    Kobieta wlasnie probowala zaplacic za zakupy karta debetowa
    mastercard getinonline w leclercu i w jakims osiedlowym sklepie
    w Paryzu i dupa - nie przyjelo karty.

    Gowniany bank / gowniana karta czy "tak czasami sie zdarza"?

    W jakim banku zalozyc jej konto z jaka karta
    (albo dwoma kartami: jedna w PLN, druga w EUR),
    zeby mogla placic w Europie (Niemcy, Francja, Benelux,
    czasami Hiszpania, Wlochy, Austria, i inne)?

  • 2. Data: 2013-01-18 16:21:50
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Q" <n...@s...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > zeby mogla placic w Europie (Niemcy, Francja, Benelux,
    > czasami Hiszpania, Wlochy, Austria, i inne)?

    Karta do konta w EUR np. AliorSync-bezplatna, Mbank-platna po roku-30zl,
    BZWBK-platna po roku 10EUR
    EUR- kupujesz w kantorach internetowych, jak go nie masz. Karty sa debetowe
    wypukle, trzeba pamietac, ze np. w Niemczech nimi nie zaplacisz w dyskontach
    typu Lidl, Netto, Rosmann (generalnie nie dzialaja karty z innych krajow,
    chyba ze duze supermarkety, sieciowe sklepy z ciuchami, itd).
    MBank-bezplatne wyplaty z bankomatow -strefa EUR.(polecane w niemieckim
    kraju)

  • 3. Data: 2013-01-18 17:44:16
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2013-01-18 16:21, Krzysztof pisze:
    > Karta do konta w EUR np. AliorSync-bezplatna.
    > EUR- kupujesz w kantorach internetowych, jak go nie masz.

    Albo prościej: karta z Aliorowego Kantora, bezpłatna jeśli zostanie
    użyta w ciągu 6 miesięcy od wydania i od razu przypięta do rachunku na
    który można kupić EUR po (w miarę) przyzwoitym kursie.

  • 4. Data: 2013-01-18 18:24:13
    Od: mietek <b...@w...pl>

    W dniu piątek, 18 stycznia 2013 12:31:13 UTC+1 użytkownik Q napisał:
> [...]
    >
    > zeby mogla placic w Europie (Niemcy, Francja, Benelux,
    >
    > czasami Hiszpania, Wlochy, Austria, i inne)?

    alior (sync) + mbank
    http://livesmarter.pl/w-jakim-banku-zalozyc-konto-wa
    lutowe-i-nie-zaplacic-ani-grosza-za-obluge-polak-za-
    granica-cz-iii/

  • 5. Data: 2013-01-18 19:49:21
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    dniu 2013-01-18 12:31, Q pisze:> Kobieta wlasnie probowala zaplacic za
    zakupy karta debetowa
    > mastercard getinonline w leclercu i w jakims osiedlowym sklepie
    > w Paryzu i dupa - nie przyjelo karty.

    Kto to jest to ONO co nie przyjęło?
    Automat białkowy? Co powiedział?
    Maszyna? Co wypluła?
    Karta była już używana? W Polsce? Za granicą?
    Jakie były naklejki organizacji kartowych w sklepie, który nie przyjął.

> [...]
    > zeby mogla placic w Europie (Niemcy, Francja, Benelux,
    > czasami Hiszpania, Wlochy, Austria, i inne)?

    W dowolnym.
    W Niemczech z każdym możesz mieć kłopoty.

    Sławek

  • 6. Data: 2013-01-18 22:08:05
    Od: "August" <a...@b...xxx.com>

    Użytkownik "Slavekk" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jakie były naklejki organizacji kartowych w sklepie, który nie przyjął.

    > W dowolnym.
    > W Niemczech z każdym możesz mieć kłopoty.

    Na samoobsługowych stacjach bezynowych tez, np. Sardynia, stolica Cagliari ,
    zadne Visy zadne Mastercardy, tylko lokalne/i/lub staroeuropejskie
    organizacje.

  • 7. Data: 2013-01-19 09:51:51
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2013-01-18 22:08, August pisze:
    > Użytkownik "Slavekk" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Na samoobsługowych stacjach bezynowych tez, np. Sardynia, stolica
    > Cagliari , zadne Visy zadne Mastercardy, tylko lokalne/i/lub
    > staroeuropejskie organizacje.

    Na wielu stacjach we Włoszech (np. przy autostradach) są oddzielne
    dystrybutory z tańszym paliwem, gdzie lejesz sam i płacisz ichnią
    lokalną kartą, oraz obok dystrybutory z droższym paliwem gdzie albo
    lejesz sam albo obsługa, a płacisz "normalną" kartą (tylko więcej ;-)
    Na mniejszych stacjach może być obsługa tylko na 1. zmianie i wtedy
    zapłacisz normalną kartą, a wieczorem tylko w automacie lokalną
    Różnica w cenie też jest...

    Sławek

  • 8. Data: 2013-01-19 12:40:13
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Albo prościej: karta z Aliorowego Kantora, bezpłatna jeśli zostanie użyta
    > w ciągu 6 miesięcy od wydania i od razu przypięta do rachunku na który
    > można kupić EUR po (w miarę) przyzwoitym kursie.

    Kobieta ma juz konto w Kantor Alior -
    - OIDP tam jest chyba jedna wyplata z bankomatu (EUR)
    na miesiac gratis a z placeniem nia pewnie tez bedzie problem :/.

    Chodzi mi o taka karte (w EUR, ew. w PLN),
    zeby mozna bylo placic w sklepach EU,
    ew. wyplacac za darmo z bankomatow EU.

    Co do placenia w sklepach - czy karta kredytowa
    predzej przejdzie w takim francuskim leclercu niz karta debetowa?
    No, ale chyba KK w EUR to ciezko dostac...

  • 9. Data: 2013-01-19 12:43:19
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Kto to jest to ONO co nie przyjęło?
    > Automat białkowy? Co powiedział?
    > Maszyna? Co wypluła?

    Jeszcze dzisiaj bede mial wydruk z owej maszyny,
    wiec kto zna francuski niech pomoze w tlumaczeniu :).

    > Karta była już używana? W Polsce? Za granicą?

    W Polsce wiele razy, na koncie bylo sporo wiecej niz 10 EUR,
    na ktore opiewal rachunek.

    > Jakie były naklejki organizacji kartowych w sklepie, który nie przyjął.

    Ponoc z tym bylo ok.

  • 10. Data: 2013-01-19 14:20:42
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2013-01-19 12:40, Q pisze:

    > Kobieta ma juz konto w Kantor Alior -
    > - OIDP tam jest chyba jedna wyplata z bankomatu (EUR)
    > na miesiac gratis a z placeniem nia pewnie tez bedzie problem :/.

    Chyba faktycznie jedna wypłata z bankomatu. Ja tę kartę mam jako
    awaryjną na czas wyjazdu więc jest to dla mnie akceptowalne. Ale za
    płatności w sklepach raczej nie kasują.. bo nie przypominam sobie, żeby
    w jakimkolwiek banku były opłaty za transakcje bezgotówkowe.