  • Data: 2015-10-14 22:26:20
    Temat: Re: Jaka karta kredytowa w miejsce Raiffeisen WIZZ?
    Od: Waldek <m...@n...dam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-10-14 o 20:34, gral pisze:

    > Ad2. Nieprawda.
    >
    > http://www.eurobank.pl/produkty,karty-debetowe,zasad
    y-rozliczania-transakcji-zagranicznych,113,7.html

    > Dla Visy jest prowizja 1% w pakiecie Prestige, 3% w innych pakietach.
    > Ale kurs jest Visy, bezpośrednio na PLN.
    > Dla MC niby nie ma prowizji, ale stosowany jest kurs banku EUR->PLN, co
    > (z doświadczenia) wynosi ok. 3-3,5% ukrytej prowizji.

    Pisałem powyżej, że sprawdziłem na wyciągach transakcje zagraniczne
    dokonane i rozliczone w tych samych dniach
    a wiec bez zmiany kursu EU/PLN i KK Raifiego
    była tańsza o ~9gr na 1 Euro w stosunku do EB (MC)

    Różnica miedzy MC a Visa (EB) wychodziła ok. 1gr/euro korzystniej dla
    Visa - pomimo prowizji 1% (konto Prestige)
    - są to dane z lipca tego roku