  • 181. Data: 2010-12-30 12:47:33
    Temat: Re: Jak zmarnować życie pracując na innych?
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 30 Dec 2010 10:50:07 +0100, "'Krzysztof'"
    <k...@a...pl> wrote:

    >"Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał

    >A jednak poczytaj cokolwiek o deflacji (niekoniecznie w Japonii) +

    Deflacja jest normalna w rozwijającej się gospodarce - ceny spadają,
    bo rośnie wydajność produkcji, powstają nowe, tańsze sposoby
    produkcji. Tak było np. w XIX wieku, tak obecnie jest też w wielu
    dziedzinach (np. komputery).
    IMHO naturalna deflacja jest znacznie lepsza niż inflacja powodowana
    przez rządy i banki centralne (bo przecież bez ich udziału nie byłaby
    możliwa).

    Tu jest trochę (po angielsku)
    http://info.hktdc.com/econforum/hkcer/hkcer030401.ht

    Polecam też książkę "How An Economy Grows And Why It Crashes" Petera
    Schiffa.

    A Ty co polecasz?

  • 182. Data: 2010-12-30 12:55:09
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 30 Dec 2010 13:47:30 +0100, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    >Jakby się tego nie obawiali, to by się nie starali na siłę
    >interweniować, żeby zbić jego cenę.

    Krótko się starali, potem odpuścili, bo widać uznali, że to bez sensu.

    Na przykład:
    http://greenworldinvestor.com/2010/06/08/swiss-centr
    al-bank-surrenders-against-economic-forces-in-fight-
    to-weaken-the-swiss-franc/
    http://www.ft.com/cms/s/0/2950e3d2-093f-11e0-ada6-00
    144feabdc0.html#axzz19bCVUAeE

    Chyba, że coś przegapiłem, to popraw mnie.

    BTW: "currency war": wygra ten, kto najbardziej zepsuje swój pieniądz.
    Coś jak wojna nuklearna w filmie "War Games" z 1983 roku...
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 183. Data: 2010-12-31 13:51:32
    Temat: Re: Jak zmarnować życie pracuj?c na innych?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 22 Dec 2010 15:17:10 +0100, w <iet195$8fk$1@news.onet.pl>, "Bartek"
    <bk*n@v.atonet.pl> napisał(-a):

    > Tu mnie masz, o tym nie pomyślałem. :)

    Nie pomyślałeś też ile te odłożone 450 tys. będzie warte za 30 lat :).

  • 184. Data: 2010-12-31 13:53:26

    Thu, 23 Dec 2010 14:43:32 +0100, w <ievjm5$frr$1@news.onet.pl>, "Krzysztof"
    <k...@a...pl> napisał(-a):

    > Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości

    > Tak, tak, już circa dwa lata temu dokładnie to samo prognozowałeś :>

    Jeżeli prognozował spadek wartości PLN względem CHF o 50% to raczej nie pomylił
    się :).