  • 1. Data: 2007-03-29 20:17:45
    Temat: Jak zainwestować kilka(dziesiąt) tysięcy na rok?
    Od: ".ppp." <f...@w...pl>

    Witam.
    Chodzi o zainwestowanie następujących kwot:
    48.000 zł na 9 miesięcy (Millennium)
    4.000 zł na 12 miesięcy (Polbank EFG)

    tak, żeby najkorzystniej na tym wyjść, jeśli chodzi o wcześniejszą wypłatę
    pieniędzy, to nie musi być takiej możliwości, ale chciałbym oczywiście na
    jak największy procent :-)

  • 2. Data: 2007-03-30 07:36:50
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    ".ppp." <f...@w...pl> napisał(a):
> [...]
    > wypłatę
    > pieniędzy, to nie musi być takiej możliwości, ale chciałbym oczywiście na

    a boisz się ryzyka ?

  • 3. Data: 2007-03-30 09:17:20
    Od: u...@o...pl (Wwieslaw)

    .ppp. <f...@w...pl> wrote:
    > tak, żeby najkorzystniej na tym wyjść, jeśli chodzi o wcześniejszą wypłatę
    > pieniędzy, to nie musi być takiej możliwości, ale chciałbym oczywiście na
    > jak największy procent :-)

    To ja sie podepne. Mam okazje pozyczyc ok. 35 tysiecy zlotych na ~1%
    rocznie. Gdzie to wsadzic, zeby wyciagnac wiecej niz z lokaty? Akceptuje
    ryzyko utraty do 15% kapitalu przy spodziewanym zysku > 10% w skali
    roku. Plynnosc lepsza niz na lokacie rowniez wskazana. Fundusze
    akcji/zrownowazone raczej odpadaja (w mojej ocenie gielda jest
    napompowana i w skali roku moglbym sporo stracic).

    Pozdrawiam
    Wwieslaw

  • 4. Data: 2007-03-30 09:28:01
    Od: "Gabriel" <a...@w...pl>

> [...]
    > akcji/zrownowazone raczej odpadaja (w mojej ocenie gielda jest
    > napompowana i w skali roku moglbym sporo stracic).

    wez pod uwage, ze te napompowanie to juz jest kilka lat
    w stanach pompowali gielde kilkanascie

  • 5. Data: 2007-03-30 10:00:51
    Od: u...@o...pl (Wwieslaw)

    Gabriel <a...@w...pl> wrote:

    > wez pod uwage, ze te napompowanie to juz jest kilka lat
    > w stanach pompowali gielde kilkanascie

    Mam to na wzgledzie. Ale w nasza bananowa gielde nie wierze. Moge sobie
    na niej pospekulowac krotko-srednio terminowo swoja kasa, natomiast za
    pozyczane pieniadze nie bede sie wyglupial.

    Wwieslaw

  • 6. Data: 2007-03-30 10:04:47
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Wwieslaw napisał(a):

> [...]
    > akcji/zrownowazone raczej odpadaja (w mojej ocenie gielda jest
    > napompowana i w skali roku moglbym sporo stracic).

    20-30% hedge fund, reszta w stale bezpieczne instrumenty.

  • 7. Data: 2007-03-30 11:40:50
    Od: u...@o...pl (Wwieslaw)

    Jan Strybyszewski <g...@o...pl> wrote:

    > 20-30% hedge fund, reszta w stale bezpieczne instrumenty.

    Brzmi rozsadnie, hedge jakos pominalem w poszukiwaniach...
    A ktorys z produktow typu lokata + fundusz jest godny polecenia?
    Traktujac wtedy lokate jako czesc bezpieczna mozna wybrac fundusz
    bardziej agresywny, po zapadnieciu lokaty przeniesc kapital z odsetkami
    do innego bezpiecznego produktu.

    Wwieslaw

  • 8. Data: 2007-03-30 11:50:11
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Wwieslaw napisał(a):

    > Brzmi rozsadnie, hedge jakos pominalem w poszukiwaniach...
    > A ktorys z produktow typu lokata + fundusz jest godny polecenia?

    Nie, to wiazany biznes i oprocentowanie lokaty ekstra ale na papierze bo
    a) w pierwszyk okresie
    b) zaplacisz marze za zakup jednostek funduszu (wiec oddasz te wyzsze
    oprocentowanie juz na dzien dobry, maly wybor funduszy z reguly TFI tego
    banku w ktorym lokata.

    Sa tez wiazane lokato/fundusze w ktorym masz gwarancje kapitalu i
    odniesienie do wzrostu indeksu sek w tym ze wzrost indeksow nie jest
    pewny a nawet watpliwy chyba ze jakas azja. Noble ma takie fundusze z
    koszykiem indeksow

  • 9. Data: 2007-04-04 12:08:17
    Od: "Artur O." <a...@w...pl>

    Użytkownik "Wwieslaw" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Mam to na wzgledzie. Ale w nasza bananowa gielde nie wierze. Moge sobie
    > na niej pospekulowac krotko-srednio terminowo swoja kasa, natomiast za
    > pozyczane pieniadze nie bede sie wyglupial.

    wiec pozycz mi te kase na staly procent, np. 20 % rocznie a ja zainwestuje w
    ta " bananowa" gielde i jeszcze zarobie.
    Moge wystawic weksel wiec jestes w 100 % ubezpieczony ...

    Artur z Irlandii.

  • 10. Data: 2007-04-04 19:37:20
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Artur O. napisał(a):

    > wiec pozycz mi te kase na staly procent, np. 20 % rocznie a ja zainwestuje w
    > ta " bananowa" gielde i jeszcze zarobie.
    > Moge wystawic weksel wiec jestes w 100 % ubezpieczony ...
    >
    > Artur z Irlandii.

    Weksel na nerke ?