  • 1. Data: 2007-03-29 19:33:34
    Temat: hipoteczny, co lepsze nizszy spread czy nizsza marza ?
    Od: <1...@n...pl>

    temat : kredyt hipoteczny CHF , dugi termi splacania 30 lat , kwota 250 tys
    negocjuje ten kredyt i nie wiem jak policzyc sobie co sie bardziej oplaci

    ce lepiej : bank A o nizszej marży (mniej o 0,2 % od porownywanego
    drugiego ) czy tez ten drugi bank B z wyzsza marza a nizszych roznicach
    kursowych (roznica spread -1,5%) .

    Bank A opiera sie na liborze 3Mies, a bank B na liborze 6Mies.

    Prowizje podobne,
    inne warunki podobne.
    Janek

  • 2. Data: 2007-03-29 19:44:31
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 29 Mar 2007 21:33:34 +0200, <1...@n...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >
    >ce lepiej : bank A o nizszej marży (mniej o 0,2 % od porownywanego
    >drugiego ) czy tez ten drugi bank B z wyzsza marza a nizszych roznicach

    Spread może się zmienić, na co nie masz wpływu. Marżę masz zapisaną w umowie.

  • 3. Data: 2007-03-29 20:07:44
    Od: "Fiury" <f...@i...pl>

    On 29 Mar, 21:33, <1...@n...pl> wrote:
> [...]
    >
    > ce lepiej : bank A o nizszej marży (mniej o 0,2 % od porownywanego
    > drugiego ) czy tez ten drugi bank B z wyzsza marza a nizszych roznicach

    zastanow sie czy i kiedy bedziesz chcial wczesniej splacac/
    przewalutowac kredyt. Bo jesli za jakies 5 lat to wtedy spread juz nie
    ma tak wielkiego znaczenia dla Ciebie. Moze sie okazac, ze
    oszczednosci z roznicy oprocentowania i tak beda korzystniejsze niz
    oszczednosc na spreadzie (ktorej to korzysci i tak mozesz nie
    wykorzystac)

    > Bank A opiera sie na liborze 3Mies, a bank B na liborze 6Mies.
    Czyli oprocz tego, ze ma marze wyzsza to jeszcze LIBOR6M? Ostatnio jak
    patrzyłem to było ok 0,2 pp różnicy na niekorzyść 6M. A w ogole to
    zwroc uwage w jakim sposob aktualizuja LIBOR uzywany do rozliczen.
    Jeden bank np bierze po prostu wartosc z dnia X, a drugi z dnia X ale
    pod warunkiem, ze sie zmienilo o wiecej niz 0,1 pp

    Generalnie policz wszystko. Straty na spreadzie latwo policzyc w
    Excelu (oczywiscie dla stanu biezacego, nie wiesz co bedzie za rok), a
    co do odsetek to masz kalkulatory. Zestaw to sobie i wyjdzie Ci co
    jest bardziej oplacalne konkretnie w Twojej sytuacji.

  • 4. Data: 2007-03-29 20:28:29
    Od: "zycie_po_zyciu" <z...@g...pl>

    > ce lepiej : bank A o nizszej marży (mniej o 0,2 % od porownywanego
    > drugiego ) czy tez ten drugi bank B z wyzsza marza a nizszych roznicach
    > kursowych (roznica spread -1,5%) .

    Pytania o spread - głównie dzięki mediom - stały się obecnie bardzo "modne"
    :) To tak swoją drogą.
    A na serio, ludzie przeceniają tę cechę kredytu. Dobrze, gdy spread jest
    niski, ale dramatu nie ma, gdy wynosi 9-11 groszy. To koszt jednorazowy,
    który zresztą można łatwo policzyć.

    Za to niska marża to już coś, ktoś już napisał, że jest stała w całym
    okresie kredytu. Warto powalczyć o jak najniższą marżę.

    IMO bierz bank A :)

    I jakie są nazwy tych banków?