  • Data: 2018-03-30 10:52:17
    Temat: Re: Jak wypłacić walutę USD/EUR z TMUB/Sync?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 29 marca 2018 18:02:04 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

> [...]
    opłat, zakładasz kliknięciem w ST.
    kup w IKA i przelej za darmo do citka.

    > Jesteś lepszy od Google/Facebook - wszystko o mnie wiesz :).
    >
    > Jak będę miał potrzebę to tak zrobię, ale średnia moich wyjazdów za
    > granicę to 1 na 10 lat (dopisz do bazy wiedzy, zanim RODO zabroni).

    Hmm, ale taki eksperyment to będzie już naprawdę na siłę, bo mimo wszystko łatwiej
    znaleźć oddział aliora niż citka - i to jeszcze taki z bankomatem EUR/USD.
    Bo tutaj tylko niewielka przewaga citka nad aliorem w sensie, że citek to bankomat a
    alior kasa - bo te bankomaty citka są wewnątrz oddziału i dostępne tylko w godzinach
    pracy. Więc również dobrze można w citku z kasy wypłacić - też jest za darmo (o ile
    oczywiście konta walutowe zaliczają się w citi do "kont osobistych" - pewnie tak, bo
    osobnej TOiP do walutowych nie znalazłem).
    A ta niewielka przewaga to taka, że citek poprzenosił (przynajmnie w DC) oddziały do
    tzw. galerii i przez to są czynne do 21 - a aliora zwykle do 18, jeśli nie tylko do
    17.

    A rzeczywiście może się zdarzyć tak, że citek będzie bliżej - ja tak mam, dwa aliory
    mam w zasięgu marszu od domu, ale do citka - mimo że w "galerii" jednak bliżej.

    Bardziej możliwość wypłaty w citku przyda się przy takim scenariuszu:
    - kupujesz przed wyjazdem euro w IKA,
    - część wypłacasz jeszcze w PL,
    - resztę zostawiasz do ew. płatności kartą - czy to w IKA czy w citku - lub ew.
    wypłat w bankomatach za granicą - tutaj już się opłaca przelać do citka, bo dowolna
    liczba wypłat za darmo, a w IKA tylko jedna,
    - poza tym jeśli jedziesz poza strefę euro (ale nie do USA ani do GB) to w citku nie
    zerżną, jak podłączysz do konta w euro, a w IKA musisz mieć kartę i konto dolarowe -
    więc w citku jednak wygodniej,
    - a po powrocie zostaje trochę euro - które akurat potrzebujesz wymienić na złotówki
    - a przelew z citka do IKA kosztuje jednak 5zł - więc wypłacasz w citku, wpłacasz w
    aliorze i sprzedajesz po kursie IKA, a nie citka ;>

    Ufff, kombinacja - ale pewne informacje na pewno użyteczne.