  • 41. Data: 2013-06-07 16:40:12
    Temat: Re: A jakby złoto ... [Re: Jak wymienić 1000 BTC na PLN...]
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m wrote:
    > Tak mnie naszło ... a jakby ktoś miał 70 kg złota (odkrył skrzynię złota
    > w piwnicy ...) , czy miałby problem mniejszy czy większy niż sprzedaż
    > 1000 BTC?

    większy
    brak dowodów, że to jego.

  • 42. Data: 2013-06-07 16:41:24
    Temat: Re: Jak wymienić 1000 BTC na PLN...
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    neoniusz wrote:

    > Niesamowite, opowiedz wiecej. Ponawiam pytanie - jak urzad skarbowy
    > mialby sie o tym dowiedziec?

    a czy to istotne jak?
    kup sobie samochód za to i już się dowie.

  • 43. Data: 2013-06-07 16:42:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ikarek wrote:

    > Zakładając, że chce on zapłacić od tego podatek - nie może po
    > prostu powiedzieć "prawdy" (tj. tej samej historyjki, co na grupie)?
    > Zapłaci zgodnie ze skalą PIT, jako "pozostałe dochody", czy coś
    > w tym stylu (nie pamiętam jak się nazywa ta kategoria).

    moze, z tym, że pewne rzeczy robi sie "przed" bo "po" kosztuja duzo wiecej
    stad moje pytanie.

    > Pytanie, czy jak będzie to sprzedawał sukcesywnie przez jakiś czas,
    > to nie podpadnie pod prowadzenie działalności gospod., polegającej
    > na systematycznym i zorganizowanym spieniężaniu BTC :)

    nie

  • 44. Data: 2013-06-07 16:44:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.06.2013 16:14, J.F. pisze:

    > Tylko jaki ? 2% PCC od sprzedazy ? On nie jest od _rzeczy_ ?
    > Czy 19% od zbycia papierami wartosciowymi ?

    Myślę że dałoby się argumentować, że kod jest rzeczą, a BTC nie jest
    przecież papierem wartościowym tylko kodem.

  • 45. Data: 2013-06-07 16:51:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 07 Jun 2013 09:36:45 -0500, witek napisał(a):

    > darowizna miała miejsce w momencie kiedy ją dostał.
    > zgłoszone na czas ?
    > nie? no to 20% dla US.

    wtedy nie miala wartosci, nic nie byla warta, wiec nie bylo obowiazku
    :-)

    J.

  • 46. Data: 2013-06-07 16:59:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 07 Jun 2013 16:44:04 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Myślę że dałoby się argumentować, że kod jest rzeczą, a BTC nie jest
    > przecież papierem wartościowym tylko kodem.

    Sposob dojscia do "majatku" przypomina raczej spekulacje gieldowe -
    tanio (czy za darmo) kupic, drogo sprzedac.

    J.

  • 47. Data: 2013-06-07 17:27:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    J.F. wrote:

    > wtedy nie miala wartosci, nic nie byla warta, wiec nie bylo obowiazku
    > :-)

    moze i tak byc.

    przy czym US stoi na stanowisku, ze podatek sie nalezy od "róznic
    kursowych" przy wymianie waluty.

  • 48. Data: 2013-06-07 18:44:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 07 Jun 2013 10:27:26 -0500, witek napisał(a):
    > moze i tak byc.
    > przy czym US stoi na stanowisku, ze podatek sie nalezy od "róznic
    > kursowych" przy wymianie waluty.

    Zysk jest zysk, wiec jak ktos stale waluty kupuje i sprzedaje z
    zyskiem, to tu sie z US zgadzam. A i chyba slusznie beda mu cos
    wspominac o dzialalnosci gospodarczej, a moze nawet pozwoleniu na
    handel walutami ... jest jeszcze cos takiego ?
    Owszem, czasem zysk moze byc pozorny.

    Ale jak ktos kupil walute dawno, kwitow nie zachowal ... albo co
    ciekawe kredyt w walucie splaca, to nie wiem czy US ma racje :-)

    J.

  • 49. Data: 2013-06-07 19:01:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    J.F. wrote:

    > Zysk jest zysk, wiec jak ktos stale waluty kupuje i sprzedaje z
    > zyskiem, to tu sie z US zgadzam.

    w interpretacji US nie ma słowa stale.

    > Ale jak ktos kupil walute dawno, kwitow nie zachowal ...

    to sie wezmie kurs NBP

    albo co
    > ciekawe kredyt w walucie splaca, to nie wiem czy US ma racje :-)

    brak racji nie przeszkadza US w dochodzeniu należnosci.

  • 50. Data: 2013-06-07 21:13:33
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Dnia Fri, 7 Jun 2013 02:32:53 -0700 (PDT), g...@p...onet.pl
    > A dostawcy powyzszych nie wola bardziej uznanych walut ?
    > No i ... te bitowe nie sa do latwiejszego wysledzenia ? Kazdy przeplyw
    > rejestrowany ...

    rejestrowany ale nie powiazany z nikim imiennie, mozesz myslec o tym jak
    o gotowce ktorej przeplyw jest rejestrowany kamera cctv w sklepie

    widzisz kto i ile ale powiazanie tego z nazwiskiem i reszta danych
    juz jest ciezkie

    > A gdzie ?

    a to zalezy co, narazie odbywa sie to glownie na zasadzie posrednictwa
    w zakupach